Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB reactie op e bikes op toertochten

reactie op e bikes op toertochten

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team

Dunmer Mountainbiker

Mijn bike: Stealth Bomber Bob, DIY project
xtremebiker schreef:
Een mens moet leren leven met zijn beperkingen. We zijn begonnen met gewoon fietsen omgebouwd tot terrein fietsen toen kwamen de echte cyclo crossfietsen dan de zware MTB's gevolgd door de gesofisticeerde MTB's nu de e-MTB's die opbhun beurt opgevolgd worden door de e-bikes met zware batterijen en dan is zelfs de stap naar een elektrische moto cross. Dus er moet nu een stop worden gezet aan fietsen met hulp aandrijving
O ja waar ik mee rij ? Met een fiets die perfect voldoet in alle Vlaamse toertochten , een cyclo crossfiets .

Mag men niet rijden op wat hij wil?
Moet alles afgebroken worden en negatief benaderd worden? Is jou idee het juiste voor iedereen?
Ik ben perfect gezond en rij liefst op een e-mtb. En kijk, ik breek je cyclocross fiets niet af want voor jou geeft dat je voldoening. Is dat niet fijn? :-)
Mooie wereld als iedereen elkaar liet genieten en gerust liet.

Veel fiets plezier!

triumph_st Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik
xtremebiker schreef:
Een mens moet leren leven met zijn beperkingen.

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

jervanheg Mountainbiker

Mijn bike: KTM Kapoho e-bike
xtremebiker schreef:
Een mens moet leren leven met zijn beperkingen. We zijn begonnen met gewoon fietsen omgebouwd tot terrein fietsen toen kwamen de echte cyclo crossfietsen dan de zware MTB's gevolgd door de gesofisticeerde MTB's nu de e-MTB's die opbhun beurt opgevolgd worden door de e-bikes met zware batterijen en dan is zelfs de stap naar een elektrische moto cross. Dus er moet nu een stop worden gezet aan fietsen met hulp aandrijving
O ja waar ik mee rij ? Met een fiets die perfect voldoet in alle Vlaamse toertochten , een cyclo crossfiets .

Toen jij een jaartje geleden begon met biken schreef je:
xtremebiker schreef:
Dus de realiteit is veel fietsvriendelijker .
Het zou misschien positief zijn om die paar opgefokte hooligans hier geen spreekbuis te geven en ze gewoon negeren.

Misschien moet je deze wijsheid ook eens op jezelf gaan toepassen.

Mister No Chaïn Mountainbiker

Mijn bike: heeft grote wielen

Muntanya Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: stadsfiets, 29er en fatbike
Ik ga akkoord met de eerste reactie: doe geen zotte dingen en ça va. Ik ben zelf niet de snelste, dus word heel vaak voorbij gestoken. Of dat nu gebeurt door een eMTB of een racertje, de manier waarop is belangrijk. "Aan de kant" brullen hoort daar niet bij.

Bij de laatste tocht in Koekelare viel mij wel op dat ik veel koppels met zo'n eMTB zag. Dame met batterij, heer zonder. Eerlijk gezegd: als je zo samen kan rijden, is dat toch mooi?

Sniper_78 Mountainbiker

Mijn bike: Willier Cento Uno XC
Ik overweeg ook om een E-MTB aan te schaffen.
Gezien mijn zware operatie mag ik helemaal niet meer met de MTB door de bossen rijden.

Dit weekend zal de eerste test zijn.

En wat de anderen daar van denken , interesseert me eigenlijk niet.

Jemp Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Ik rij zonder electriek, maar alle e bikers zijn zeker welkom. Op die manier kunnen ook mindere goden van dezelfde mooie, heuvelachtig parkoers genieten als zij die wel het geluk hebben nog zonder overal op en af te kunnen rijden.
En net zoals alle andere bikers wordt verwacht dat ze zich gedragen zoals elke andere biker.

Eigenlijk zou dit niet eens een onderwerp moeten zijn....

Dace93 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: CUBE LTD SL 2x blackline 2017
Tof als ze je oversteken bergop, kan je wat in het wiel blijven zitten :-)

Muntanya Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: stadsfiets, 29er en fatbike
Dace93 schreef:
Tof als ze je oversteken bergop, kan je wat in het wiel blijven zitten :-)

Ik dacht dat ik de enigste smeerlap was die dit deed :lol:

blackie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Giant 27,5plus en Pyga oneten29
Jemp schreef:
Ik rij zonder electriek, maar alle e bikers zijn zeker welkom. Op die manier kunnen ook mindere goden van dezelfde mooie, heuvelachtig parkoers genieten als zij die wel het geluk hebben nog zonder overal op en af te kunnen rijden.
En net zoals alle andere bikers wordt verwacht dat ze zich gedragen zoals elke andere biker.

Eigenlijk zou dit niet eens een onderwerp moeten zijn....
(o) (o) (o) (o)

Vorige

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB