reactie op e bikes op toertochten

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Dunmer
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 03 aug 2017 10:46
Rijdt met: Stealth Bomber Bob, DIY project

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door Dunmer »

xtremebiker schreef:Een mens moet leren leven met zijn beperkingen. We zijn begonnen met gewoon fietsen omgebouwd tot terrein fietsen toen kwamen de echte cyclo crossfietsen dan de zware MTB's gevolgd door de gesofisticeerde MTB's nu de e-MTB's die opbhun beurt opgevolgd worden door de e-bikes met zware batterijen en dan is zelfs de stap naar een elektrische moto cross. Dus er moet nu een stop worden gezet aan fietsen met hulp aandrijving
O ja waar ik mee rij ? Met een fiets die perfect voldoet in alle Vlaamse toertochten , een cyclo crossfiets .
Mag men niet rijden op wat hij wil?
Moet alles afgebroken worden en negatief benaderd worden? Is jou idee het juiste voor iedereen?
Ik ben perfect gezond en rij liefst op een e-mtb. En kijk, ik breek je cyclocross fiets niet af want voor jou geeft dat je voldoening. Is dat niet fijn? :-)
Mooie wereld als iedereen elkaar liet genieten en gerust liet.

Veel fiets plezier!
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door triumph_st »

xtremebiker schreef:Een mens moet leren leven met zijn beperkingen.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door jervanheg »

xtremebiker schreef:Een mens moet leren leven met zijn beperkingen. We zijn begonnen met gewoon fietsen omgebouwd tot terrein fietsen toen kwamen de echte cyclo crossfietsen dan de zware MTB's gevolgd door de gesofisticeerde MTB's nu de e-MTB's die opbhun beurt opgevolgd worden door de e-bikes met zware batterijen en dan is zelfs de stap naar een elektrische moto cross. Dus er moet nu een stop worden gezet aan fietsen met hulp aandrijving
O ja waar ik mee rij ? Met een fiets die perfect voldoet in alle Vlaamse toertochten , een cyclo crossfiets .
Toen jij een jaartje geleden begon met biken schreef je:
xtremebiker schreef: Dus de realiteit is veel fietsvriendelijker .
Het zou misschien positief zijn om die paar opgefokte hooligans hier geen spreekbuis te geven en ze gewoon negeren.
Misschien moet je deze wijsheid ook eens op jezelf gaan toepassen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door Mister No Chaïn »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door Muntanya »

Ik ga akkoord met de eerste reactie: doe geen zotte dingen en ça va. Ik ben zelf niet de snelste, dus word heel vaak voorbij gestoken. Of dat nu gebeurt door een eMTB of een racertje, de manier waarop is belangrijk. "Aan de kant" brullen hoort daar niet bij.

Bij de laatste tocht in Koekelare viel mij wel op dat ik veel koppels met zo'n eMTB zag. Dame met batterij, heer zonder. Eerlijk gezegd: als je zo samen kan rijden, is dat toch mooi?
Sniper_78
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 03 okt 2006 21:56
Rijdt met: Willier Cento Uno XC

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door Sniper_78 »

Ik overweeg ook om een E-MTB aan te schaffen.
Gezien mijn zware operatie mag ik helemaal niet meer met de MTB door de bossen rijden.

Dit weekend zal de eerste test zijn.

En wat de anderen daar van denken , interesseert me eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door Jemp »

Ik rij zonder electriek, maar alle e bikers zijn zeker welkom. Op die manier kunnen ook mindere goden van dezelfde mooie, heuvelachtig parkoers genieten als zij die wel het geluk hebben nog zonder overal op en af te kunnen rijden.
En net zoals alle andere bikers wordt verwacht dat ze zich gedragen zoals elke andere biker.

Eigenlijk zou dit niet eens een onderwerp moeten zijn....
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door Dace93 »

Tof als ze je oversteken bergop, kan je wat in het wiel blijven zitten :-)
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door Muntanya »

Dace93 schreef:Tof als ze je oversteken bergop, kan je wat in het wiel blijven zitten :-)
Ik dacht dat ik de enigste smeerlap was die dit deed :lol:
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Re: reactie op e bikes op toertochten

Bericht door blackie »

Jemp schreef:Ik rij zonder electriek, maar alle e bikers zijn zeker welkom. Op die manier kunnen ook mindere goden van dezelfde mooie, heuvelachtig parkoers genieten als zij die wel het geluk hebben nog zonder overal op en af te kunnen rijden.
En net zoals alle andere bikers wordt verwacht dat ze zich gedragen zoals elke andere biker.

Eigenlijk zou dit niet eens een onderwerp moeten zijn....
(o) (o) (o) (o)
Plaats reactie