E-bike voor woon werk verkeer

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door Kevin82 »

Ik heb een speed Pedelec en moet exact dezelfde afstand overbruggen als jou 21km/enkel. Is een echte aanrader en vervangbaar door de auto. Al rij ik wel liever met de racefiets als ik kan. Op de dagen dat ik minder tijd heb (of lang moet werken) dan neem ik de speed Pedelec. Muv de kentekenplaat kost deze u niets! Voordien reed ik met de auto naar het werk op de dagen dat ik minder tijd had. Nu rij ik dan met de speed Pedelec. Btw ik rij niet graag met de auto dus is dit voor mij een perfecte afwisseling. Doen zou ik zeggen!
Dunmer
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 03 aug 2017 10:46
Rijdt met: Stealth Bomber Bob, DIY project

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door Dunmer »

Ik rij ook met mijn e mtb naar het werk. 20km en ik ben er even snel als met de auto. Weer een auto minder :-)
En de speed pedelecs krijgen idd een fietsvergoeding.
Gebruikersavatar
reSolveMK7
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 00:42
Rijdt met: Giant Dirt-E+ 0 (2017)

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door reSolveMK7 »

Ik heb mij zonet een Giant Dirt-E+ 0 aangeschaft en doe zelf ook ongeveer een 50km per dag naar het werk.
benhier super tevreden van en heb ook door de fietsenwinkel een BIKESPEED RS laten steken waradoor deze ondersteuning geeft tot boven de 25km/u. Top snelheid plat heb ik ongeveer 41 km/u gehaald

Afbeelding
Afbeelding
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door jervanheg »

reSolveMK7 schreef:Ik heb mij zonet een Giant Dirt-E+ 0 aangeschaft en doe zelf ook ongeveer een 50km per dag naar het werk.
benhier super tevreden van en heb ook door de fietsenwinkel een BIKESPEED RS laten steken waradoor deze ondersteuning geeft tot boven de 25km/u. Top snelheid plat heb ik ongeveer 41 km/u gehaald
- Vaarwel fabrieksgarantie
- en hopelijk wordt je niet gesnapt (wat terecht zou zijn)
Dunmer
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 03 aug 2017 10:46
Rijdt met: Stealth Bomber Bob, DIY project

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door Dunmer »

reSolveMK7 schreef:Ik heb mij zonet een Giant Dirt-E+ 0 aangeschaft en doe zelf ook ongeveer een 50km per dag naar het werk.
benhier super tevreden van en heb ook door de fietsenwinkel een BIKESPEED RS laten steken waradoor deze ondersteuning geeft tot boven de 25km/u. Top snelheid plat heb ik ongeveer 41 km/u gehaald

Afbeelding
Afbeelding

Super! Groot gelijk dat je sneller dan 25km/u met ondersteuning kunt gaan. Maakt het woon-werk tot een pak leuker. :-)
Mooie fiets nog wel ook trouwens.
Gebruikersavatar
reSolveMK7
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 00:42
Rijdt met: Giant Dirt-E+ 0 (2017)

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door reSolveMK7 »

jervanheg schreef:
reSolveMK7 schreef:Ik heb mij zonet een Giant Dirt-E+ 0 aangeschaft en doe zelf ook ongeveer een 50km per dag naar het werk.
benhier super tevreden van en heb ook door de fietsenwinkel een BIKESPEED RS laten steken waradoor deze ondersteuning geeft tot boven de 25km/u. Top snelheid plat heb ik ongeveer 41 km/u gehaald
- Vaarwel fabrieksgarantie
- en hopelijk wordt je niet gesnapt (wat terecht zou zijn)

- Fabrieksgarantie vervalt niet , dit systeem is niet te traceren. Andere goedkopere varianten wel.
- Gesnapt?

Ten eerste is dit makkelijk uit te schakelen door een toetsencombinatie aan het stuur,
ten tweede hoe gaan ze dit controleren? er zijn tegenwoordig geen rollen zoals bij bromfietsen. Zelf ben ik geen wegpiraat die boven de 40km/u rijdt constant, iemand die iets of wat bij zijn volle verstand is weet dat je niet als een halve zot tussen andere mensen en kinderen moet rijden tegen 45km/u. Enkel op wegen naar het werk waar dit zicht toe leent haal ik boven de 40, normaal rond de 33 a 35km/u
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door quixta »

heb er CONTINENTAL - Sport Contact II opgelegd en is een wereld van verschil om mee te rijden , geen gezoem meer van de banden en veel sneller en meer comfort :wink: heb nu op ECO een bereik van 192 km met een Bosch batterij van 400 op vlakke wegen
Bram85
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 17 aug 2017 20:52

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door Bram85 »

Tegenwoordig krijg je wel je fietsvergoeding met een speed elec. Ik sta ook in het onderwijs en doe de rit met zo eentje.
Beuckelaers
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 11:03
Rijdt met: Trek Procaliber 29" 2017

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door Beuckelaers »

reSolveMK7 schreef:Ik heb mij zonet een Giant Dirt-E+ 0 aangeschaft en doe zelf ook ongeveer een 50km per dag naar het werk.
benhier super tevreden van en heb ook door de fietsenwinkel een BIKESPEED RS laten steken waradoor deze ondersteuning geeft tot boven de 25km/u. Top snelheid plat heb ik ongeveer 41 km/u gehaald

Afbeelding
Afbeelding
Mooie fiets, amai!

Valt ook nog eens goed mee qua prijs ook!
Wat is je bereik ongeveer als je rond de 35 gaat rijden de hele tijd?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: E-bike voor woon werk verkeer

Bericht door kenny »

krikke46 schreef:oke , dan heb ik juist foute info gekregen via fietsbond. sorry!!
De fietsbond heeft gelijk. Dit is nog niet goedgekeurd maar zou tegen de zomer in orde moeten zijn en dan wordt er met terugwerkende kracht vanaf 1 januari betaald. Of zo is mij uitgelegd geweest op het werk.Bij ons in de privé speelt dit echter geen rol omdat ze het gewoon onder fiets rekenen
Plaats reactie