turbo levo groep!!

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: turbo levo groep!!

Bericht door pukkie89 »

Check eens of uw stekker en batterij vrij zijn van vuil of metaaldeeltjes. Rood/blauw streepje duid op motor storing.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: turbo levo groep!!

Bericht door Frog 075 »

Tja, zal dan wel motorstoring zijn... al 50 keer die stekker in en uit gedaan. Was vooral na het kuisen dat deze problemen kwamen. Nu na de laatste keer kuisen niet meer kunnen opstarten.
Hoe lang is de garantie? 2 jaar toch hé?
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: turbo levo groep!!

Bericht door pukkie89 »

Klopt 2 jaar
Gebruikersavatar
Lifty
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 jul 2015 15:14

Re: turbo levo groep!!

Bericht door Lifty »

Ik heb nog geen e-bike maar twijfel tussen de Levo en Levo SL.
Is de Levo wendbaar genoeg om korte bochtjes, technische afdalingen, .. te doen? De Levo SL zou meer als een gewone mountainbike aanvoelen, maar dan met ondersteuning om die klimmetjes te doen.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: turbo levo groep!!

Bericht door Svenny007 »

ik rijd nu een tijdje met de Levo. ervoor met een stumpjumper "zelfde geometrie" en ik voel bijna geen verschil in wendbaarheid.
downhill voel ik me zelfs stabieler op de grond plakken .
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: turbo levo groep!!

Bericht door triumph_st »

Svenny007 schreef: stabieler op de grond plakken .
Gevallen dus :-D
Gebruikersavatar
Craved
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 22 mei 2016 11:00
Rijdt met: Specialized Levo Comp 2019

Re: turbo levo groep!!

Bericht door Craved »

luc gs schreef:Is het mogelijk een groter tandwiel vooraan te steken bij de Levo?Momenteel steekt er een 32-tands tandwiel op,maar na een testrit vandaag,heb ik gemerkt dat ik steeds speelde met de 2 à 3 kleinste kroontjes achteraan.Daarom mijn vraag naar een 34- of desnoods 36-tands.
Is geen probleem .
Ik heb zelf een 36T Race Face tandwiel zitten .
Gebruikersavatar
maddog
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: za 25 feb 2006 21:07
Rijdt met: Specialized stumpjumper S Works M5

Re: turbo levo groep!!

Bericht door maddog »

hallo allemaal. na lange tijd afwezig geweest te zijn hier op het forum ben ik toch nog eens komen neuzen. ik wil me namelijk een nieuwe Emtb gaan aanschaffen en heb mijn oog laten vallen op de levo comp :P. maar nu is 1 ding wat me stoort en me eigelijk tegenhoud om er een aan te schaffen en dat is de motor en als je het zo leest op internet de vele problemen er mee, is dit nu werkelijk zo? ik lees verhalen van mensen die geen 500km halen met de motor en reeds problemen hebben ermee. is dat werkelijk zo of is dit andere factoren?

nu heb ik me wel al beetje geinformeerd en weet ik dat het mogelijk is om 3 jaar garantie ect er op te hebben, maar het zou me eigelijk enorm storen om toch wel berhoorlijk wat geld uit te geven aan een levo en dan er meer miserie en stress van te hebben dan plezier.

graag jullie ervaringen hiermee.
warreke
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 12 mei 2017 21:17
Rijdt met: Levo fsr 29 comp

Re: turbo levo groep!!

Bericht door warreke »

Heb mijn levo 2020 nu ongeveer 10 maand en +- 3500 km zonder enig probleem.
Vermijd wel de grote modder partijen en rijd vooral op eco en trail . Bijna nooit in turbo.
Maak hierbij ritten van ong 60km met een 500 wh batterij.
Het enige wat ik zeker zou voorzien is de 700 wh batterij want 500 wh is voor mij soms net teweinig.
Ik denk er zelfs aan om te up graden naar 700 wh dan komen ritten van 80km en meer zeker in zicht.
Ik lees ook wel wat forums hierover en merk dat van de motor problemen de discuties weg ebben.
Denk ook wel dat sommige rijders het zelf wel naar de knoppen doen door te beginnen opdrijven enz.
Ook afspuiten met hoge druk is voor een emtb not done.
De aanschaf van mijn eerste emtb opende een hele nieuwe wereld voor mij.
Kom terug mee en serieuse klimpartijen waren er terug bij als ook de lange ritten.
En diegene die denken dat alles vanzelf gaat . Proberen maar eens een emtb.
Ze zullen versteld staan dat dit ook nog werken is.
Veel plezier en succes.
Sportieve groeten
Warreke
Gebruikersavatar
maddog
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: za 25 feb 2006 21:07
Rijdt met: Specialized stumpjumper S Works M5

Re: turbo levo groep!!

Bericht door maddog »

warreke schreef: zo 07 feb 2021 14:00 Heb mijn levo 2020 nu ongeveer 10 maand en +- 3500 km zonder enig probleem.
Vermijd wel de grote modder partijen en rijd vooral op eco en trail . Bijna nooit in turbo.
Maak hierbij ritten van ong 60km met een 500 wh batterij.
Het enige wat ik zeker zou voorzien is de 700 wh batterij want 500 wh is voor mij soms net teweinig.
Ik denk er zelfs aan om te up graden naar 700 wh dan komen ritten van 80km en meer zeker in zicht.
Ik lees ook wel wat forums hierover en merk dat van de motor problemen de discuties weg ebben.
Denk ook wel dat sommige rijders het zelf wel naar de knoppen doen door te beginnen opdrijven enz.
Ook afspuiten met hoge druk is voor een emtb not done.
De aanschaf van mijn eerste emtb opende een hele nieuwe wereld voor mij.
Kom terug mee en serieuse klimpartijen waren er terug bij als ook de lange ritten.
En diegene die denken dat alles vanzelf gaat . Proberen maar eens een emtb.
Ze zullen versteld staan dat dit ook nog werken is.
Veel plezier en succes.
Sportieve groeten
Warreke
ok toch leuk om eens iemand te horen die nog niet te veel voor heeft gehad ermee.
ben gisteren nog bij lokale specialized dealer geweest voor wat info enz... en die vertelde mij dat er niks meer te verkrijgen is. anders denk ik dat ik een levo gekocht had in oak green. we zullen moeten wachten tot de zomer en kijken wat er dan gaan komen, hopelijk zit er dan een kleur bij die mij aan staat en stijgt de prijs niet nog een stuk.
Plaats reactie