Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door Frog 075 »

Herder Alex² schreef:Ik heb één en ander samengevat zodat iedereen nog wat reklame kan maken bijvoorbeeld via de sociale media of zijn club.

Zouden we onze boodschap hier op dit forum ook onder Toertochten mogen zetten ?

GLOBAL FATBIKE DAY FLANDERS

IEDEREEN is welkom.

Liefst zo veel mogelijk met de fatbike natuurlijk :-D

Zaterdag 3 december 2016

We spreken hier af:
Taverne Fitness De Miester, Bergstraat 10, Bierbeek (Leuven)
http://www.demiester.be/nl/contact-108" onclick="window.open(this.href);return false; - klik links onderaan op "ligging" voor google maps.
Naast de (op dat moment gesloten) taverne kan je tussen de huizen omhoog rijden naar de parking bovenaan en een zaaltje, daar is 't te doen.

Vanaf een uur of 10, gene stress. Vertrek een klein uurtje later wanneer iedereen er is, zijn bike uitgeladen heeft, kennis gemaakt, de bikes van de anderen bewonderd heeft, zich gereedgemaakt heeft... (er zijn toiletten maar geen kleedkamers noch douche, het belangrijkste - een bar - is er ook!).

Toertochtje made by Pocoloco
Tochtje van een goeie 30km over "the hidden trails" van Meerdaal, dus niet over de "bike-o-stradas" door den bos.
We gaan ervan uit dat fatbikers gezelligheidsbikers zijn en samen gaan rijden :-)

Na afloop rond 14-15u een goeie warme goulashsoep met brood en fotoverslagen van fatbike reizen in Marokko, Ijsland en Kreta.

Komaan fatbikers, show yourself !
And spread the word !
Khem het allemaal op m'n eerste post gezet, hetgeen de 2de post is van dit topic... Zo staat het allemaal beetje in het begin...
Ze voorspellen mooi weer!!
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door pocoloco »

Ik ben daarnet gaan kijken of 't bos er nog lag :-D.
Het zijn 32 "interessante" kilometers geworden, vooral de tweede helft in single speed modus... Ik heb blijkbaar net iets te lang met een versleten ketting gereden, die brak en heeft mijn achterderrie met zich mee naar het onderdelenkerkhof gesleurd... natuurlijk juist op 't verste punt!
Dus ik wil zaterdag niemand horen klagen: ik rij dat dus op mijn middenblad en achteraan ook in 't midden - misschien seffens toch een zakje ijs op mijn knieën leggen :wink: !
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door Herder Alex² »

The final countdown ... nog 13.5 uren :-D
gho
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 20 mei 2011 12:42
Rijdt met: Trek Farley

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door gho »

Jammer, ik ga er niet geraken vandaag wegens andere (familiale) verplichtingen.
Amusement ... and have a fat ride ;-)
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door Beny »

Mijn zware verkoudheid mindert helaas maar langzaam
Jammer dat ik er dit jaar niet kan bijzijn
Have fun
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door Herder Alex² »

GFD 2016 zit er weer op. We maakten een leuke toertocht door het Meerdaalse woud, vol boswegels en singletracks, bergjes, afdalingen, hoppen over omgevallen bomen, enz . Na de rit een gezellig samenzijn met goulashsoep en een voorstelling van fatbikereizen van Camino Loco. Het was af ! Bedankt Pocoloco.

Enkele foto's op de FB pagina:

https://www.facebook.com/groups/1235483113238517/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door Frog 075 »

Was een leuke dag met toch ongeveer een 15 deelnemers.
Bedankt voor de leuke compagnie en in het bijzonder ne merci aan Pocoloco voor de rit, de lekkere soep, de accommodatie en voorstelling van de reizen ;-)
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door Herder Alex² »

Nu ook een filmpje

https://www.facebook.com/groups/1235483113238517/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door MrSwiss »

Oeps te laat gezien dat er ergens in vlaanderen ook iets rond GFBD te doen was. Ik zat te verbroederen met nog een andere vlaming (Krisken) in Nederland tegen Harderwijk (Hulsthorst). Samen met een 35 tal fatbikers :P :bounce: hebben we een kleine, eerste verkenning gedaan van de Veluwse Heide : 17km. [-X Na het kaf van het koren gescheiden te hebben (die gingen zich gaan opwarmen in the local restaurant) zijn we begonnen aan een tweede leuke track : bossingles, zandwoestijnen =P~ , heuvelruggetjes :bounce: om te eindigen met ongeveer 35km. Dan ging iedereen zich gaan opwarmen (was daar aan het vriezen). Voor mij nog niet genoeg, juist op temperatuur gekomen en de eerste lus nog eens gedaan. :wink: 53km en 460hm, t'is daar niet overal plat hoor :lol: . Besluit zeer mooie streek om nog eens terug te keren maar dan in een toertochtversie.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

Bericht door MC Jo »

MrSwiss schreef:Oeps te laat gezien dat er ergens in vlaanderen ook iets rond GFBD te doen was. Ik zat te verbroederen met nog een andere vlaming (Krisken) in Nederland tegen Harderwijk (Hulsthorst). Samen met een 35 tal fatbikers :P :bounce: hebben we een kleine, eerste verkenning gedaan van de Veluwse Heide : 17km. [-X Na het kaf van het koren gescheiden te hebben (die gingen zich gaan opwarmen in the local restaurant) zijn we begonnen aan een tweede leuke track : bossingles, zandwoestijnen =P~ , heuvelruggetjes :bounce: om te eindigen met ongeveer 35km. Dan ging iedereen zich gaan opwarmen (was daar aan het vriezen). Voor mij nog niet genoeg, juist op temperatuur gekomen en de eerste lus nog eens gedaan. :wink: 53km en 460hm, t'is daar niet overal plat hoor :lol: . Besluit zeer mooie streek om nog eens terug te keren maar dan in een toertochtversie.
2 Belgen met 33 Hollanders : de Kris kennende zullen de Hollanders afgezien hebben!!
Plaats reactie