tuning:asa espeed b25.14

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
stappen
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 21:17
Rijdt met: ééntje met 2 wielen

tuning:asa espeed b25.14

Bericht door stappen »

Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met "asa espeed b25.14 "
Hiermee kan je je e-mtb van 25 km/u naar +/- 45 km/u tunen.
Ik heb een Trek Powerfly FS8 2017 in bestelling en wil deze hiermee uitrusten.
25 km/u volstaat niet om mijn bike-vrienden bij te houden..... :-D
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: tuning:asa espeed b25.14

Bericht door Pashley 24Mhz »

Ik zou me eerst eens informeren wat dit met je garantie doet...
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: tuning:asa espeed b25.14

Bericht door triumph_st »

Pashley 24Mhz schreef:Ik zou me eerst eens informeren wat dit met je garantie doet...
Niks; de motor moet niet open voor de montage en kan dus niet getraceerd worden.
Montage is wel wat moeilijker dan bijvoorbeeld de Badass box https://www.badassebikes.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: tuning:asa espeed b25.14

Bericht door BertG »

Ben hier een tijdje geleden ook eens ingehaald door een onnozelaar op een getunende ebike. Ik word veel ingehaald dus daar gaat het niet om, maar je hoort die gasten niet komen en snelheidsverschil was vrij groot ook al reed ik zelf tegen de 30km/h.
Even later miste hij wel zijn bocht.... lachen natuurlijk, dat wel, maar ik hoop dat daar zware straffen op komen op die praktijken, snelheidsverschil is veel te groot t.o.v. andere 'zachte' weggebruikers. What's next, met de ebike op de autostrade? :-({|=
Laatst gewijzigd door BertG op ma 18 jul 2016 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: tuning:asa espeed b25.14

Bericht door aresius »

Waar moet je dat kabeltje dan monteren als de motor niet open moet?
Het zal ook een negatieve impact hebben op je batterij vermoed ik.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: tuning:asa espeed b25.14

Bericht door triumph_st »

aresius schreef:Waar moet je dat kabeltje dan monteren als de motor niet open moet?
Het zal ook een negatieve impact hebben op je batterij vermoed ik.
Er is een verschil tussen de crank er af en motorDEKSEL er af en de motor openen.
Enkel het deksel gaat er af m de kabels te plaatsen.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: tuning:asa espeed b25.14

Bericht door triumph_st »

BertG schreef:Ben hier een tijdje geleden ook eens ingehaald door een onnozelaar op een getunende ebike. Ik word veel ingehaald dus daar gaat het niet om, maar je hoort die gasten niet komen en snelheidsverschil was vrij groot ook al reed ik zelf tegen de 30km/h.
Even later miste hij wel zijn bocht.... lachen natuurlijk, dat wel, maar ik hoop dat daar zware straffen op komen op die praktijken, snelheidsverschil is veel te groot t.o.v. andere 'zachte' weggebruikers. What's next, met de ebike op de autostrade? :-({|=
Ja, wanneer je ingehaald wordt is die andere altijd een onnozelaar hé. Jij bent er zo ééntje die ook begint te brullen als je zelf voorbij wil vermoed ik.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: tuning:asa espeed b25.14

Bericht door BertG »

triumph_st schreef:
Ja, wanneer je ingehaald wordt is die andere altijd een onnozelaar hé. Jij bent er zo ééntje die ook begint te brullen als je zelf voorbij wil vermoed ik.
Voorspelbare reactie. Begrijpend lezen is duidelijk ook niet wat het geweest is.

Wat vinden de mods er eigenlijk van dat hier illegale praktijken gepromoot worden op het forum?
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: tuning:asa espeed b25.14

Bericht door kevx »

Ik kan mijn maten ook nie volgen met hun moto's.

Kan ik mijne velo ook tunen?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: tuning:asa espeed b25.14

Bericht door aresius »

triumph_st schreef:
aresius schreef:Waar moet je dat kabeltje dan monteren als de motor niet open moet?
Het zal ook een negatieve impact hebben op je batterij vermoed ik.
Er is een verschil tussen de crank er af en motorDEKSEL er af en de motor openen.
Enkel het deksel gaat er af m de kabels te plaatsen.
Je hoeft niet te roepen :-$
En vergeet na de tuning niet de verzekering en de gigantische nummerplaat in orde te brengen :-D
Plaats reactie