Titanium fatbike < 3K mogelijk?

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Plaats reactie
Pat1972
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 17 sep 2015 10:23

Titanium fatbike < 3K mogelijk?

Bericht door Pat1972 »

Hallo allemaal, had graag wat informatie van jullie indien mogelijk. Ben me aan het orienteren om een fatbike te bouwen en dan liefst een titanium frame. Vraag die ik heb is of het mogelijk is om een complete bike te bouwen voor onder de 3000 euro. Weet dat het ambitieus is maar wil de mogelijkheid toch proberen. Heb de canyon dude als alternatief maar denk dat tita toch exclusiever is en meer out of the box is. Zou graag wat reacties van jullie lezen. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Titanium fatbike < 3K mogelijk?

Bericht door endorfin »

Tita fatbike is niks.
Van ellende verkocht.
Doe mij ma de gobi
Laatst gewijzigd door endorfin op vr 18 sep 2015 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: Titanium fatbike < 3K mogelijk?

Bericht door Hoezo »

endorfin schreef:Tita fatbike is niks.
Van ellende verkocht.
Ah en waarom is dat niets?.....

Ik rij er toch al een tijdje mee ( staan toch al 10.000 km op ) ....en wil geen carbon meer. Is er een onderbouw waarom je het niets vindt. Of is het gewoon puur smaak?

Of het een voelbaar meerwaarde is voor een staal , alu exemplaar ga ik niet zeggen. Comfort komt door de banden , invloed van de kader is er niets bij.
Maar ik wil geen 13 in een dozijn. Ik vind een tita kader tijdloos ( ik hoef elk jaar geen nieuwe fiets meer) Krasje op... geen probleem polier je er direct uit. Als ik eens ff enorm op mijn gezicht ga .....stap ik terug op me fiets zonder schrik te hebben voor hier of daar een scheurtje. ( dit was bij mijn carbon exemplaren wel wat anders) .
Maar voor iemand die van wat kleur houd , zich om de zoveel tijd een nieuwe wil kopen... of gewoon zijn ding niet is. oke dan niet.

Maar ben benieuwd over welke ellende we het hebbeN?
Als ik dit lees van je ......zie ik kwaliteit top / geo top / Prima ontwerp....
http://adventurebybike.be/Producttesten ... %20ti.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de vraag voor 3000 euro mogelijk ..... mss wel . hoor eens bij pocoloco hier op het forum of hij nog iets heeft staan.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Titanium fatbike < 3K mogelijk?

Bericht door endorfin »

Hoezo schreef:
endorfin schreef:Tita fatbike is niks.
Van ellende verkocht.
Ah en waarom is dat niets?.....

Ik rij er toch al een tijdje mee ( staan toch al 10.000 km op ) ....en wil geen carbon meer. Is er een onderbouw waarom je het niets vindt. Of is het gewoon puur smaak?

Of het een voelbaar meerwaarde is voor een staal , alu exemplaar ga ik niet zeggen. Comfort komt door de banden , invloed van de kader is er niets bij.
Maar ik wil geen 13 in een dozijn. Ik vind een tita kader tijdloos ( ik hoef elk jaar geen nieuwe fiets meer) Krasje op... geen probleem polier je er direct uit. Als ik eens ff enorm op mijn gezicht ga .....stap ik terug op me fiets zonder schrik te hebben voor hier of daar een scheurtje. ( dit was bij mijn carbon exemplaren wel wat anders) .
Maar voor iemand die van wat kleur houd , zich om de zoveel tijd een nieuwe wil kopen... of gewoon zijn ding niet is. oke dan niet.

Maar ben benieuwd over welke ellende we het hebbeN?
Als ik dit lees van je ......zie ik kwaliteit top / geo top / Prima ontwerp....
http://adventurebybike.be/Producttesten ... %20ti.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de vraag voor 3000 euro mogelijk ..... mss wel . hoor eens bij pocoloco hier op het forum of hij nog iets heeft staan.
Steekas zou hem meer stijfheid geven
Echt top geometrie etc, maar ne carbon (canyon, salsa) vind ik lekkerder, tita is me te slap.
Fatbike is zoal pudding gevoel
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Re: Titanium fatbike < 3K mogelijk?

Bericht door Zombiker »

Ik ben best tevreden van m'n tita Sandman. In hoeverre ik heel weinig degelijk vergelijk heb met andere fatbikes.
En ik moet toegeven dat ik hem best weinig gebruik (500 à 1000 km/jaar) omdat m'n standaard MTB gewoonweg mijn persoonlijke ultieme fiets is.

M'n tita staat btw niet officiëel te koop (veel te leuk fietsje die paar ritten per jaar dat ik erop zit), maar zou gerust buiten mogen voor een pak minder als 3000 euro :wink:
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Re: Titanium fatbike < 3K mogelijk?

Bericht door skidje »

Indien je een gebruikt frame kunt vinden zal < 3000 wel lukken zoals in mijn geval.

Maar ik dacht dat Fatbikes voor de fun waren en zeker niet voor de stabiliteit. Ik maak me niet zo druk om de stabiliteit van dat XL frame. Heb een TiTa racefiets van 20 jr (ook een XL frame) dus ben wel gewend aan een beetje flex.

Overigens vind ik Tita wel zo mooi. Daar kan niets tegenop.
vighor
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 09:47
Rijdt met: Surly Moonlander, Muru Witjira

Re: Titanium fatbike < 3K mogelijk?

Bericht door vighor »

Onder 3k zal ook wel nieuw te doen zijn.

Als je er voor de rest standaard goedkopere onderdelen op zet of van een andere fiets overzet.
Maar alleen mijn Moonlander is onder dat bedrag gebleven :D
Plaats reactie