Knifeman WTF*** (29+)

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
Jan the Man
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: za 19 apr 2008 12:11
Rijdt met: Niner Jet9 kermit met Lefty, Niner RIP9 Tang, Singular Swift rigid

Re: Knifeman WTF*** (29+)

Bericht door Jan the Man »

Hoppy schreef:Wow gave bike RESPECT! =D>
Zeer netjes in elkaar gestoken...wat weegt'ie?

Je bent blijkbaar niet de enige die 'de grootste wielen' en 'de kortste chainstays' met elkaar wil combineren :-D
http://www.tetongravity.com/story/bike/ ... ntain-bike

Wat denk jij van deze?
http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/mo ... /stache_5/
Thanks,

Gewicht weet ik niet, daar ben ik niet zo mee bezig. Het frame is wel licht gehouden (725 buizen) maar ook weer niet op het randje qua stevigheid. Daarom is er voor de schuine buis een Dedacciai zero uno buis gebruikt. De Notubes velgen zijn ook redelijk bescheiden qua gewicht, en de afmontage is ook niet al te zwaar.

Dat een korte achterkant icm 29+ banden leuk zou worden vermoedde ik al. Dat nu "grote" merken er mee komen verbaasd me dan ook niet. Zo'n Stache rijdt erg leuk, al maakt de geveerde vork hem aan de voorkant wel wat zwaar. Daarnaast vind ik de elevated chain stay aan de drive side een slimme oplossing, maar imho niet de mooiste.

Bij mij heb ik de achterkant een beetje offset laten maken (en het wiel de andere kant offset op). Niet zichtbaar, maar werkt wel 8)

Ciao
Jan
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Re: Knifeman WTF*** (29+)

Bericht door skidje »

Waar de meeste frame-/Vorkbouwers een naloop van ong. 40 aanhouden lijkt die van jou wel 80-100. Of is dit gezichtsbedrog? Welke hoek heeft het balhoofd? Dit is een eigenbouw vork neem ik aan?
Gebruikersavatar
Jan the Man
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: za 19 apr 2008 12:11
Rijdt met: Niner Jet9 kermit met Lefty, Niner RIP9 Tang, Singular Swift rigid

Re: Knifeman WTF*** (29+)

Bericht door Jan the Man »

skidje schreef:Waar de meeste frame-/Vorkbouwers een naloop van ong. 40 aanhouden lijkt die van jou wel 80-100. Of is dit gezichtsbedrog? Welke hoek heeft het balhoofd? Dit is een eigenbouw vork neem ik aan?
Dat lijkt me gezichtsbedrog. Vork is inderdaad ook een eigen ontwerp. Het balhoofd heeft een hoek van 69 graden.

De geo:

Afbeelding

Ciao,
Jan
Plaats reactie