26+ banden

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Plaats reactie
PGru
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 18 sep 2014 08:13

26+ banden

Bericht door PGru »

Hallo,

Ik lees af en toe iets over 26+ mountainbike banden, maar als ik dan op zoek ga naar verkooppunten of exacte afmetingen kan ik plots veel minder vinden.
Weet er iemand waar ik bv 26x3.0 kan kopen, of bestaat die maat niet? Het is voornamelijk om toertochten te rijden, dus niets echt extreem. Met DH banden vrees ik teveel rolweerstand...Momenteel rij ik met 3.8, maar bij heel modderige ritten loopt m'n frame volledig vast, vandaar mijn vraag.
Laat jullie suggesties maar horen, ik kijk er naar uit!
Timba
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 12 mei 2005 22:06
Rijdt met: soma juice SS /singular swift

Re: 26+ banden

Bericht door Timba »

check eens de website van surly, die hebben wat je zoekt:

http://surlybikes.com/parts/wheels" onclick="window.open(this.href);return false;
PGru
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 18 sep 2014 08:13

Re: 26+ banden

Bericht door PGru »

Die had ik reeds gezien, de 26x2.7, maar is dat echt het enige dat in die maat te krijgen is en dat geschikt is voor toertochten?
Timba
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 12 mei 2005 22:06
Rijdt met: soma juice SS /singular swift

Re: 26+ banden

Bericht door Timba »

heb je die dan ook gezien?

http://surlybikes.com/parts/wheels/knard_26x3" onclick="window.open(this.href);return false;

topbandjes als't droog is, bij lichte modder nog te doen, blij diepe modder is't glijden.
PGru
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 18 sep 2014 08:13

Re: 26+ banden

Bericht door PGru »

Ja, die heb ik in 3.8, maar ik ben er eens serieus mee onderuit gegaan op een vochtig grindpad, waar iedereen zonder problemen een lichte bocht nam. Dus van deze ben ik zo niet overtuigd. Ik ben woonachtig in de Vlaamse Ardennen dus als ik buitenkom kom ik wel altijd ergens modder tegen...
Timba
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 12 mei 2005 22:06
Rijdt met: soma juice SS /singular swift

Re: 26+ banden

Bericht door Timba »

welke fiets heb je dan?
PGru
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 18 sep 2014 08:13

Re: 26+ banden

Bericht door PGru »

Custom made (fat)bike met rohloff en riem aandrijving. Heb wel al enkele riemen in de vernieling gereden als gevolg van modder met daarin klevende steentjes. Vandaar dat ik iets minder breed zou willen gaan, of het wordt een ombouw naar 29er. Maar door de naaf is dat niet iets dat zo voor de hand ligt.
Plaats reactie