Carbon velgen Fatboy

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
vighor
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 09:47
Rijdt met: Surly Moonlander, Muru Witjira

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door vighor »

Tonto schreef:Daar was ik inderdaad aan het lezen, maar dacht dat iemand hier misschien toch een setje had vast gekregen.
Als ik dat allemaal zie, kan ik er beter met mijn pollen afblijven. We zullen maar verder zoeken hé. :(

Groeten
saiko schreef:op mtbr staan vooral negatieve verhalen over nextie.
- Geen antwoorden meer nadat de velgen betaald zijn
- Lang wachten op velgen
- lakfouten in de velg
- lak die los komt
- velgen die niet veel kunnen verdragen (zie hierboven ...)
- spaakgaten die niet goed zijn
Ik heb Sarma en Nextie Carbon velgen. Bij beide geen problemen met bestellen of levering gehad.
Kwaliteit van de Sarma is imho beter, ze zijn ook een stuk duurder.
Verder met de Nexties niet de issues gehad die genoemd zijn. Wel waren in mijn set de spaakgaten recht geboort. Dus de spaken staan iets schuin ten opzichte van de Nippels. Dat zou nu met de laatste series gecorrigeerd zijn.
Ik ken nu al 4 fatbikers vanuit mtb-news.de forum die met de Nexties onderweg zijn (Pfalz, Taunus, Harz) en tot nu toe geen problemen hebben.

Als je voor 65mm gaat - http://www.light-wolf.de" onclick="window.open(this.href);return false; is een duitse wielbouwer die de Nextie velgen blijkbaar onder zijn Naam gebruikt. Zal wel duurder zijn maar heb je wel eu garanties etc.

Voor NextSL kun je ook bij r2-bikes.de kijken. Of daar dan ook de Italiaanse Carbon Felgen meebestellen ;)

Sorry voor late reactie, ik kijk hier maar eens in de zoveel tijd omdat er vrij weinig gebeurt ;)
Zit normaal op het nl en het de forum, was hier eelijk gezegt hoofdzakelijk om pics van de nieuwe Sandman Spullen te zien :D.
Gebruikersavatar
Tonto
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 30 mar 2013 11:37
Rijdt met: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door Tonto »

Bedankt voor de info, ik heb ondertussen complete velgen besteld bij SarmaBikes.
Al mijn vragen werden werden onmiddellijk beantwoord en je kan je pakket volgen met een trackingnummer.
Ik hou jullie op de hoogte als ze aangekomen :bounce: zijn en plaats dan wel foto's!

Grtz
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door saiko »

Welke velgbreedte hebt ge genomen ?
Gebruikersavatar
Tonto
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 30 mar 2013 11:37
Rijdt met: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door Tonto »

Ik heb de 80 mm velgen genomen en ben van plan daar een 4.00 of 3.80 band op te leggen.
Direct voor de eerste keer tubbles leggen! [-o<

Grtz
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door saiko »

Gaat ge strandraces rijden of emigreren naar een streek met veel sneeuw ?
Gebruikersavatar
Tonto
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 30 mar 2013 11:37
Rijdt met: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door Tonto »

Ge moogt kiezen!
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door Krisken »

Tonto schreef:Bedankt voor de info, ik heb ondertussen complete velgen besteld bij SarmaBikes.
Al mijn vragen werden werden onmiddellijk beantwoord en je kan je pakket volgen met een trackingnummer.
Ik hou jullie op de hoogte als ze aangekomen :bounce: zijn en plaats dan wel foto's!

Grtz
Zijn ze al gearriveerd? Fotootje? Tevreden van?

Txs, kris.
Gebruikersavatar
Tonto
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 30 mar 2013 11:37
Rijdt met: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door Tonto »

Yep, de velgen zijn ondertussen gearriveerd maar helaas nog geen tijd gehad om ze om te bouwen.
We zijn aan het verbouwen en dat gaat momenteel voor. Ik zal tegen volgende week ze in de Fatboy zien te plaatsen en dan wat fotokes te trekken.
Weet iemand hoeveel latex in de band moet om ze tubeles te krijgen? :-k
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door saiko »

om ze tubeless te krijgen is er evenveel melk nodig als een gewone 26" band. Om lekken te vermijden doe ik er iets meer in als in een gewone mtb.

75-100 ml
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: Carbon velgen Fatboy

Bericht door Krisken »

Tonto schreef:Yep, de velgen zijn ondertussen gearriveerd maar helaas nog geen tijd gehad om ze om te bouwen.
We zijn aan het verbouwen en dat gaat momenteel voor. Ik zal tegen volgende week ze in de Fatboy zien te plaatsen en dan wat fotokes te trekken.
Weet iemand hoeveel latex in de band moet om ze tubeles te krijgen? :-k
Ik heb ze in de Specialized store laten tubeless maken. Ik dacht dat hij zij dat er het dubbele in ging tov een smalle bandjes MTB :-)
Plaats reactie