Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB Show your e-mtb

Show your e-mtb

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team


Bericht za 04 apr 2015 18:40
whaleshark Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 777
Mijn bike: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
Dat is inderdaad een zeer vette bike...

Bericht zo 05 apr 2015 11:53
vermaut Mountainbiker

Berichten: 111
Mijn bike: trek 6700 disc

Frog 075 schreef:
Vette bike!!! :drunk:
Specificaties?
Lijkt me carbon frame? Hoeveel ondersteuning geeft ie en hoe lang houdt de motor/batterij het uit? Knappe kleurencombo ook de wielen vind ik knap met die witte spaken!
Toppie hoor!


Tis inderdaad een carbon frame.
Ik heb hem geprobeerd zo licht mogelijk te maken.
Remmen , schifter en achter derrie zijn allen xt.
De rest van de componenten zijn van fsa slk.
De wielen zijn chinese velgen dat ik hier heb laten spaken.
DT SWISS 29 INCH VOORVORK OPM 100 ODL hier op het forum gekocht.
De motor is een bosch performance met een powerpack 400.
Van ondersteuning geeft dit perfect weer hoe ver je kan rijden http://www.bosch-ebike.de/en/service/re ... stent.html

Bericht di 21 apr 2015 12:16
jervanheg Mountainbiker

Berichten: 485
Mijn bike: KTM Kapoho e-bike
Dan toch maar eens een fotooke plaatsen van mijn spul.
KTM Macina Action 29 plus, met Bosch Performance.
(De "opties" op de foto zijn een houder voor een Abus Bordo-slot, en de neopreen cover voor de batterij.)

Ik kan niet vergelijken met andere E-MTBs, maar deze voldoet perfect aan mijn eisen.
Ik koos specifiek voor een Bosch, niet alleen omdat ik hen wel vertrouw qua mechaniek, maar ook omdat ze voldoende volume hebben in de markt om ook in de toekomst verzekerd te zijn van wisselstukken/support.

Qua polemiek aangaande de e-MTB: ik heb deze gekocht om hetzelfde te kunnen doen als wat andere leden vd club doen, niet om méér te kunnen (eens op een bepaalde leeftijd/gewicht, lukte dat niet meer als occasionele rijder). Ik vind het gewoon zalig om, wanneer de omstandigheden het vereisen, even op assistentie te kunnen rekenen (Ik maak slechts sporadisch gebruik van de ondersteuning, op een typische rit van 50km/1000hm verbruik ik niet de helft v/d batterij).

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jervanheg op di 21 apr 2015 14:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht wo 22 apr 2015 21:34
vermaut Mountainbiker

Berichten: 111
Mijn bike: trek 6700 disc

mooie fiets.
Heeft die cover over de batterij nog meer functies dan enkel het visuele ?
Hoe lang rij je er al mee ?
Nog niet de indruk dat de batterij minder lang zou meegaan ?

Bericht do 23 apr 2015 14:23
jervanheg Mountainbiker

Berichten: 485
Mijn bike: KTM Kapoho e-bike
vermaut schreef:
mooie fiets.
Heeft die cover over de batterij nog meer functies dan enkel het visuele ?
Hoe lang rij je er al mee ?
Nog niet de indruk dat de batterij minder lang zou meegaan ?

De cover zou ook de batterijen warmer houden, wanneer je de batterij (vanuit je warme huis/auto) vlak voor de rit erop klikt. Warme/koude batterij zou 10-15% autonomie schelen. Kan dat niet bevestigen of het veel scheelt, want ik neem de batterij er nooit af, ook niet op fietsrek. Voor mij was het me eerder te doen om krassen en beschadigingen.

Heb nu zowat 500km en nog nooit batterij plat helemaal gereden - te weinig om te kunnen zeggen of de autonomie zou degraderen. Ik heb wel de indruk dat de autonomie-aanduiding op het display wat pessimistischer wordt; maar vermoed dat het komt net omdat ik nog nooit helemaal heb leeg gereden.

Bericht do 23 apr 2015 20:13
Wacky-S Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1260
Mijn bike: ene zonder moteur
jervanheg schreef:
Ik maak slechts sporadisch gebruik van de ondersteuning, op een typische rit van 50km/1000hm verbruik ik niet de helft v/d batterij).


Als je er geen gebruik van maakt, trapt het dan niet zwaarder dan gewone fiets of is dit eerder minimaal?

Bericht vr 24 apr 2015 11:30
jervanheg Mountainbiker

Berichten: 485
Mijn bike: KTM Kapoho e-bike
Wacky-S schreef:
jervanheg schreef:
Ik maak slechts sporadisch gebruik van de ondersteuning, op een typische rit van 50km/1000hm verbruik ik niet de helft v/d batterij).


Als je er geen gebruik van maakt, trapt het dan niet zwaarder dan gewone fiets of is dit eerder minimaal?


Zolang het vlak is, merk je er niet veel van. Het is wel kwestie van momentum aan te houden, herhalend start/stoppen wordt wat lastiger. T'is pas maar eens je begint te stijgen (al is het maar een klein beetje) dat je voelt dat je 7kg extra aan't meesleuren bent.

Ook tijdens het manoevreren doorheen speelstukjes is er van logheid door het extra gewicht geen sprake vind ik. Het enige "probleem" waar ik nog e-ervaring moet opdoen, is bij het quasi-suplace manoevreren op zeer technisch terrein. Dat overwin je normaliter door een zeer subtiele wisselwerking van remmen, bijtrappen, en vooral het doseren ervan... maar door de ondersteuning heb je het doseren niet volledig in de hand. Op technische stukjes; zoals bvb bij het slalommen rondom bomen, zet ik dan ook de ondersteuning steevast uit.

Bericht ma 03 aug 2015 20:47
ivovlo Mountainbiker

Berichten: 88
Mijn bike: mountain roller - rohloff

hallo,

sinds 10 dagen ook eigenaar van een Emtb KTM egnition 45.
Heel content van.
kzet mijn ondersteuning ook zo weinig mogelijk op en dan nog op eco.
nu zondag 80 km en 900 hm. batterij was leeg 2 km op het einde maar dat was omdat ik de laatste 5 km er bewust alles uitgeperst had.Anders zou er 15% over zijn geweest. maar 'tschijnt goed te zijn in het begin de batt eens leeg te rijden.

Heeft iemand een antwoord op het volgende.

De kleine versnellingen zijn duidelijk zwaarder dan bij een gewone ebike. dat maakt dat wanneer ge niet meer de nodige trapfreq haalt in een steile helling de ondersteuning stilaan wegvalt met dalende trapfreq. Maw ik moet kleiner kunnen trappen. Dus een kleiner tandwiel aan de motor of een groter achteraan. maar mag dat, kan dat?

Bericht za 22 aug 2015 22:10
rudy coolens Mountainbiker

Berichten: 344
Mijn bike: cube reaction hybrid hpa race e-mtb
Sinds woensdag ook gelukkige eigenaar van pracht van een e-mountainbike, echt plezant om rond mee te toeren hier in de Vlaamse Ardennen.
Bike is Cube Reaction HPA Race 29 model 2016, mooi afgewerkt,
Voor een zestiger die oktober 2013 stamceltransplantatie heeft gehad de ideale oplossing, en je moet niet denken dat da spel vanzelf rijd hoor, niet trappen is niet vooruit gaan, dus hoe sneller je trapt hoe meer hij helpt, wel beperkt tot 25km hé!
Zal snel eens foto posten! :drunk:
frame Aluminium Superlite, ARG 29er, double butted, disc only
•color black´n´grey´n´neongreen
•size 19"
•fork Rock Shox Recon Silver TK Air 29", 100mm, PopLoc
•headset CUBE 1.5E ZS, top zero-stack 1 1/8" (OD 44mm), bottom zero-stack 1 1/2" (OD 56mm)
•stem CUBE Performance Pro, 6°
•handlebar CUBE Rise Trail Bar, 700mm
•grips CUBE Race Grip, 1-clamp
•rear derailleur Shimano XT, RD-M786-GSL, ShadowPlus, 10-Speed
•shifters Shimano SLX SL-M670-I, Direct Attach
•brake system Shimano Deore A-M615, Hydr. Disc (180/160)
•crankset FSA CK-745, 15T
•cassette ShimanoXT cs M 8000 11 speed 11-42
•chain Shimano XT 11 speed
•wheelset Shimano XT 8000
•front tire Schwalbe Tough Tom Active, 29x2,25"
•rear tire Schwalbe Tough Tom Active, 29x2,25"
•saddle CUBE Active 1.1
•seat post CUBE Performance Post, 30.9mm
•seatclamp RFR Varioclose 34.9mm
•engine Bosch Drive Unit Performance Cruise (250 Watt)
•battery Bosch Power Pack 400
•display Bosch Intuvia
•extras #664302 Reaction Hybrid Race NYON 29 black´n´grey´n´neongreen 2015 (2799 € / 3399 CHF)
•weight 20,2 kg
http://s231.photobucket.com/user/rudy03 ... sort=3&o=0
Laatst bijgewerkt door rudy coolens op wo 26 aug 2015 10:05, in totaal 4 keer bewerkt.

Bericht za 22 aug 2015 23:15
Wacky-S Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1260
Mijn bike: ene zonder moteur
here you go...

Ferm machine!

Afbeelding

VorigeVolgende

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB