Show your e-mtb

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Show your e-mtb

Bericht door triumph_st »

julie schreef:oppassen met te gaan knutselen aan een Bosch. Officieel mag je niets aanraken en zeker niet zelf een lager gaan vervangen.
Zoals gezegd, een lager vervangen is niet voor iedereen weggelegd qua kennis/kunde en hiervoor moet je de motor openen hetgeen je, zeker tijdens de garantieperiode, niet zelf mag doen.
De wijziging die ik bespreek is gewoon het bijplaatsen van een afsluitring wat technisch overeenkomt met bv het vernieuwen van het tandwiel. Dit zal je garantie dus niet aantasten.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Show your e-mtb

Bericht door triumph_st »

Bij Bike-discount hebben ze die ringen nu ook (nieuw) binnen: http://www.bike-discount.de/de/kaufen/b ... eit-520789" onclick="window.open(this.href);return false;
rudy coolens
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: do 14 sep 2006 20:56
Rijdt met: Moustache 8.5

Re: Show your e-mtb

Bericht door rudy coolens »

[quote="vermaut"]Heel mooi die cube.
Tip : lezyne heeft drinkbushouders waar je je drinkbus zijdelings moet inbrengen. Zo kan je ook een drinkbushouder bevestigen.
Mijn fietsenmaker heeft zelf draad in mijn frame hiervoor getapt.[/quote

Drinkbus houden van mijn cube e-mtb staat op voorkant zadelbuis, heel praktisch!!
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Show your e-mtb

Bericht door triumph_st »

rudy coolens schreef:
vermaut schreef:Heel mooi die cube.
Tip : lezyne heeft drinkbushouders waar je je drinkbus zijdelings moet inbrengen. Zo kan je ook een drinkbushouder bevestigen.
Mijn fietsenmaker heeft zelf draad in mijn frame hiervoor getapt.[/quote

Drinkbus houden van mijn cube e-mtb staat op voorkant zadelbuis, heel praktisch!!
Hoe is die bevestigd?
vermaut
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 10 okt 2011 21:19
Rijdt met: trek 6700 disc

Re: Show your e-mtb

Bericht door vermaut »

Als het de lezyne drinkbushouder is dat je bedoeld, dan is deze zoals een traditionele houder bevestigd met 2 bouten in het frame. Mijn fietsenmaker heeft zelf de draad getapt in mijn frame. Dan hoor ik je zeggen ; garantie frame ? Mijn fietsenmaker heeft geinformeerd bij cube en ze maakten hier geen probleem van .
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Show your e-mtb

Bericht door triumph_st »

vermaut schreef:Als het de lezyne drinkbushouder is dat je bedoeld, dan is deze zoals een traditionele houder bevestigd met 2 bouten in het frame. Mijn fietsenmaker heeft zelf de draad getapt in mijn frame. Dan hoor ik je zeggen ; garantie frame ? Mijn fietsenmaker heeft geinformeerd bij cube en ze maakten hier geen probleem van .
Ik gebruik nu de bevestiging van Elite VIP maar zou toch ook willen laten boren/tappen.
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: Show your e-mtb

Bericht door Pashley 24Mhz »

vermaut schreef:Als het de lezyne drinkbushouder is dat je bedoeld, dan is deze zoals een traditionele houder bevestigd met 2 bouten in het frame. Mijn fietsenmaker heeft zelf de draad getapt in mijn frame. Dan hoor ik je zeggen ; garantie frame ? Mijn fietsenmaker heeft geinformeerd bij cube en ze maakten hier geen probleem van .
Ik hoop dat hij dan toch een tubtarra gestoken heeft ipv draad te trekken in de buis?
Gebruikersavatar
levo_specialized fsr
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 06:40
Rijdt met: levo specialized

Re: Show your e-mtb

Bericht door levo_specialized fsr »

hoi ik ben nieuw hier en wil hier mijn mtb laten zien maar moet nog uitzoeken hoe ik het moet doen...... maar ik geraak er niet uit, #-o
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: Show your e-mtb

Bericht door jervanheg »

levo_specialized fsr schreef:hoi ik ben nieuw hier en wil hier mijn mtb laten zien maar moet nog uitzoeken hoe ik het moet doen...... maar ik geraak er niet uit, #-o
http://images.lmgtfy.com/?q=levo+specialized+fsr" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
levo_specialized fsr
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 06:40
Rijdt met: levo specialized

Re: Show your e-mtb

Bericht door levo_specialized fsr »

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 8511_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; voila dat is mijn maschine , en heel content van
Laatst gewijzigd door levo_specialized fsr op wo 11 mei 2016 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie