Show your e-mtb

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Show your e-mtb

Bericht door Mister No Chaïn »

quixta schreef:Bosch en Kalkhof en nog andere merken hebben een 45km/h in hun gamma , je moet die zelfs niet opdrijven :wink: er is een attest bij voor registratie
Bij mijn weten is 2016 het eerste jaar dat Cube een 45 per uur in hun gamma, vandaar de vraag dus ;-).
rudy coolens
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: do 14 sep 2006 20:56
Rijdt met: Moustache 8.5

Re: Show your e-mtb

Bericht door rudy coolens »

Bosch motor kan je gemakkelijk omzetten van 25 naar 50, je kan hem ook kopen aan 45 maar dan kan je niet meer veranderen naar 25!!
Ik heb een 25 en er is software ingebouwd dat door simpele druk op knop veranderd in 50!!
Kost u 120 euro!
Mijn bike is model 2016!! maar dit kan met alle modellen!! (o)
rudy coolens
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: do 14 sep 2006 20:56
Rijdt met: Moustache 8.5

Re: Show your e-mtb

Bericht door rudy coolens »

met attest 45 km/h moet je wel plaat en verzekering hebben!!!! ](*,)
stef j.
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 22:22

Re: Show your e-mtb

Bericht door stef j. »

Binnenkort allemaal op de rollenbank :lol:
rudy coolens
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: do 14 sep 2006 20:56
Rijdt met: Moustache 8.5

Re: Show your e-mtb

Bericht door rudy coolens »

en wie zal de e-bike duwen denk je!! je zou je mispakken als je een half uurtje met de e-bike aan 45 rijd!! :lol
ik spreek uit ervaring!
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Show your e-mtb

Bericht door quixta »

mijn mtb rijd meer dan 60 km/h in een afdaling , moet ik dan ook op de rollen met zoveel andere toeristen die een gemiddelde halen van ??km/h :-D veel bla bla ja en allemaal dikke zever 9 op 10 weten zelfs niet wat een e-mtb is , zoals Rudy schrijft probeer het eens :-)
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Show your e-mtb

Bericht door triumph_st »

En nu komt Specialized ook met een e mtb gamma.
Gebruiken een aangepaste Brose motor.
http://bike-inn.be/aanbod/specialized-levo-e-bike/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat aanpassen van de ondersteuning op de batterij zelf vind ik maar niks.
Er komt ook een app om het via smartphone of Garmin GPS te doen.
Ik las ook ergens dat de finale versie misschien toch een stuurschakelaar zou krijgen.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Show your e-mtb

Bericht door triumph_st »

rudy coolens schreef:ik rij met cube ebike en zij gerust 15 tanden is genoeg!! op mijn 15-11 rij ik 45km/h met trapfrequentie van 100 en op sport stand!!
wel op de weg hé, in het veld is het aanpassen hoor, stand economy is al voldoende, zit veel kracht in die Bosch motor!!
zien dat de bike niet met u gaat rijden !!
Ik heb om mijn KTM en op mijn Trek een 16 (= 40) gemonteerd met 11-36 achteraan. Vind ik ideaal om te MTB-en en ik geraak quasi overal boven.
Ondertussen zijn de Bosch 500W batterijen apart verkrijgbaar.
Ik red het meestal wel met de 400W batterij (afhankelijk van de HM tussen de 70 en 80 km) maar 25% meer geeft toch wat meer 'reserve'.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: Show your e-mtb

Bericht door jervanheg »

rudy coolens schreef:met attest 45 km/h moet je wel plaat en verzekering hebben!!!! ](*,)
en niet te vergeten - verplicht een helm dragen :-) (artikel 36 http://www.lokalepolitie.be/centrex/nl/ ... -bike.html" onclick="window.open(this.href);return false;) . Bovendien zegt dizelfde wet eveneens dat het een gehomologeerde helm moet zijn, dus géén fietshelmpje. Zie je je al rondrijden op een TT met een Moto-helm op?
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Show your e-mtb

Bericht door quixta »

dikke zever
Aangezien de E-bike kan voortbewegen zonder gebruik te maken van pedalen, moet dit type van voertuig als een bromfiets klasse A beschouwd worden.

Een elektrische fiets die met een hogere snelheid dan 25 km/u zou rijden zonder te trappen zou zelfs niet meer als een bromfiets klasse A beschouwd worden, maar wel als bromfiets klasse B (art. 2.17, 2).
zit hier al een uurtje op mijn E bike te kijken die beweegt geen mm zolang ik er niet op zit en niet op de trappers ga duwen :P

de probleem gevallen zijn deze met sets die ze verkopen dus een wiel met ingebouwde motor met gashendel bediening dat is bij wet verboden

met een normale E bike gaat geen enkele flik je tegen houden want er is geen duidelijke wetgeving , allez alle Oma's en Opa's op de rollenbank mee hun bolide

met mijn E bike kan ik vlot 80 km/u rijden in een afdaling zelfs zonder ondersteuning net zoals beroepsrenners van voor op de bovenbuis en kop over het voorwiel , type Sagan in het WK :P

iedere degelijke helm voor fiets of moto heeft een Europees keurmerk wat is dan het verschil ? de ene wat meer materiaal dan de andere O:)

veel geblaat komt van de anti E bike mensen en van deze die er géén bal verstand van hebben zo simpel is het ](*,)
Plaats reactie