Iemand al een e-mtb

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Plaats reactie
ChristiaanMTB
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 nov 2014 21:48
Rijdt met: Cube Analog 27.5

Iemand al een e-mtb

Bericht door ChristiaanMTB »

Fietst iemand al met een e-mtb? Ben wel benieuwd hoe zo een fiets rijdt, vooral de cube reaction hybrid is echt niet mis van uiterlijk naar mijn mening :-"
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Iemand al een e-mtb

Bericht door rubber-12 »

Eens mee testgereden (Bulls fully) op een parcours met korte steile klimmetjes en veel scherpe bochten (Dorst). Ik vond die log en schrok mij een aap toen de ondersteuning op een steil stuk plots wegviel door te weinig trapasomwentelingen.
Ik moet er wel bij zeggen dat op die testdag alle fully's er voor mij zwakjes uitkwamen.

Zaterdag in St-Job kwam er een koppel voorbij met de madam op een e-Cannondale.
Dat ging toch wel vlot.

Probeer in elk geval eens.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Iemand al een e-mtb

Bericht door TaurineR »

Miin madam heeft ook een E cannondale.
Ik ga ze toch niet meevragen op een toertocht [-X [-X ...
ChristiaanMTB
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 nov 2014 21:48
Rijdt met: Cube Analog 27.5

Re: Iemand al een e-mtb

Bericht door ChristiaanMTB »

Een Stromer 45km/u heb ik al getest op de weg, dat ging goed vooruit. Wel een zeer zware fiets, trok meer op een scooter. Mij lijken die e-mtbs meer voor woon-werkverkeer met soms is een binnenweg door het bos, maar ook niet meer. :-?
greenbull
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 15:07
Rijdt met: Canyon

Re: Iemand al een e-mtb

Bericht door greenbull »

Ik heb daarnet in de Delhaize een beetje staan bladeren in een fietsmagazine ( vnl wegfietsen, geen idee van de naam ) en daarin stond een test met een 6-tal E-bikes. De meest interessante leken de Trek fully E-bike en de Haibike met fatty banden. Ben benieuwd naar de toekomst toe wat betreft de evolutie hierin.
Mochten ze niet zo duur zijn, kocht ik er een voor mijn vrouw om dan samen wat toertochten te kunnen afhaspelen. :-"
Plaats reactie