Fatties showroom

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Fatties showroom

Bericht door quixta »

inderdaad voor die prijs maar 't is voor de fun zo een fiets plus achteraf kan je wel degelijk materiaal monteren

ken iemand die jaar in jaar uit met een simpele sportfiets van 600 € met Sora groep op naar zijn werk fietst , groep versleten terug een Sora er op , goedkoop gediend :wink:
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Re: Fatties showroom

Bericht door madrista666 »

Nog gewoon aan het twijfelen tss on one fatty of specialized fatboy, iemand die me hier raad over kan geven?
Thx
J!nX
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: za 22 apr 2006 16:04
Rijdt met: stumpjumper ht/ epic
Contacteer:

Re: Fatties showroom

Bericht door J!nX »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door J!nX op vr 02 jan 2015 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: Fatties showroom

Bericht door wattie »

madrista666 schreef:Nog gewoon aan het twijfelen tss on one fatty of specialized fatboy, iemand die me hier raad over kan geven?
Thx
Om u nog een beetje meer te doen twijfelen :wink:

Production models

Surly offers the classic steel Pugsley ($1750, all) and Pug Ops ($1950, all) with 4-inch tires, and the Moonlander ($2550, all) with 5-inch tires and 100mm rims. Mid-fat models include the 29+ Krampus ($1950), touring-specific ECR ($2175, all), and the 26+ 1 x 1 ($475, frame and fork). All use 135mm rear spacing; offset design on fatbikes. surlybikes.com

Salsa offers two aluminum Mukluk models (Muk3, $1850; Muk2 $2399, both all) and the Ti Mukluk ($4399, all). Two carbon Beargrease models ($3499/$5499) do not accept racks. salsacycles.com

9zero7 offers 190mm aluminum frames ($2199+), and the Tusken 135mm offset aluminum frame for IGH and belt drive ($799, frame only). The 190mm carbon Whiteout ($4199+) does not accept racks. fatbikes.com

Fatback offers a USA-made aluminum 190mm frame ($999; frame only, all) and the carbon Corvus ($1850, frame only). fatbackbikes.com

Specialized Fatboy ($2000) and Fatboy Expert ($2600) feature 190mm aluminum frame and carbon fork. specialized.com

Borealis Yampa ( $3599+) is a 190mm carbon frame and fork. borealisbikes.com

Kona Wo ($1699, all) is an aluminum frame and fork. konaworld.com

Trek Farley ($2699) features an aluminum frame and fork. trekbikes.com

Carver offers the Ti O'Beast titanium fatbike ($1399, frame only) and the 29+ Gnarvester ($1399, frame only, no rack mounts) also in titanium. Carbon and titanium forks are available. carverbikes.com

Genesis Caribou ($2500, all) is a steel frame with 1 x 10 drivetrain. genesisbikes.co.uk

On-One Fatty ($1375) favors a trail-oriented geometry, without attachment points on an aluminum frame and 1 x 10 drivetrain. on-one.co.uk

Nashbar Big Ol' Fat Bike ($1100) is a steel frame. nashbar.com

Charge Cooker Maxi ($1599) is a steel frame. chargebikes.com

KHS 3000 4-Season is an aluminum fatbike ($1799, all). khsbicycles.com

Motobecane/Bikes Direct offers several aluminum models ($699+). bikesdirect.com


Custom



Black Sheep Cycles makes custom steel and titanium bikes in Colorado, including solo, tandem, and longtail fatbikes. blacksheepbikes.com

616 makes custom steel fatbikes in Michigan ($1800+, frame and fork). 616fab.com

Twenty2 specializes in custom aluminum ($1350, frame only), steel ($1550, frame only) and titanium ($3100, frame only) fatbikes in Colorado. twenty2cycles.com

Schlick Northpaw ($1639, frame and fork) is a steel 135mm offset frame and Tatanka ($1498, frame and fork) is a steel symmetrical frame. schlickcycles.com

Meriwether Cycles ($1250+, frame and fork) specializes in steel fatbikes and 29+ frames. meriwethercycles.wordpress.com

Muru Cycles specializes in custom titanium fatbikes and 29+ frames in Australia ($1399+, frame only). murucycles.com

Salamandre Cycles is a custom builder in France specializing in solo, tandem, and longtail fatbikes in steel. salamandre-cycles.com

Moots Frosti (contact for price) is a 190mm titanium frame with all attachment points. moots.com
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: Fatties showroom

Bericht door joske77 »

vind de canyon dude wel een vette bike
J!nX
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: za 22 apr 2006 16:04
Rijdt met: stumpjumper ht/ epic
Contacteer:

Re: Fatties showroom

Bericht door J!nX »

joske77 schreef:vind de canyon dude wel een vette bike
een van de schoonste, een van de lichtste, een van de goedkoopste, een van de standaard best afgemonteerde,... maar tot april/mei amper leverbaar :-?
greendoc
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 07 sep 2010 17:19
Rijdt met: ...

Re: Fatties showroom

Bericht door greendoc »

J!nX schreef:
joske77 schreef:vind de canyon dude wel een vette bike
een van de schoonste, een van de lichtste, een van de goedkoopste, een van de standaard best afgemonteerde,... maar tot april/mei amper leverbaar :-?
Inderdaad bijna niet te evenaren de prijs/kwaliteit verhouding al zeg ik het zelf, die zelf enige tijd geleden een Dude 9.0 SL heeft besteld en in daardoor in blijde verwachting is :lol:

Wegens de grote vraag naar deze bike (voornamelijk in Duitsland) is de levertermijn (mocht je er nu één bestellen) reeds opgelopen tot juni :-?
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Fatties showroom

Bericht door quixta »

sommige merken van E mountainbikes in bv M of L zijn voor 2015 al niet meer leverbaar of weten zelfs niet wanneer er terug stock gaat zijn :wink:
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: Fatties showroom

Bericht door Herder Alex² »

madrista666 schreef:Nog gewoon aan het twijfelen tss on one fatty of specialized fatboy, iemand die me hier raad over kan geven?
Thx
Als je ze allebei leuk vind, dan zou ik kijken naar het gewichtsverschil. Op O2bikers staat een fietslijst 2015 met alle details van alle fatbikes. Elke kilo die je minder naar boven moet sleuren is een kilo gewonnen, zeg ik. Ook al ben je een "cruiser" (zoals ik ben). Je zal merken dat het gewicht niet zozeer in de kader zit, maar wel in de wielen en banden.

Wat ook een leuke fiets is in die prijsklasse : de Stevens Mobster (zwart/groen) (wellicht ook lang wachten, mei??). Iets duurder is de KTM Fat Rat (mét Bluto), en daar zouden nog de kleinste en grootste maten in verkrijgbaar zijn... Ik vind die ook vet. Ook al vanwege het betere crankstel dat er in zit. Uiteindelijk zat ik me te vergapen naar de Scott Big Ed. Wat een loebas :-D , maar té felle kleuren vond ik.

Soit, ik was dus ook begonnen met iets goedkoops, basic, om te gebruiken naast de Epic, maar ... uiteindelijk heb ik toch een duurder model besteld: een Specialized Expert. Vanwege de mooie kleurstelling (zwart/rood), de brede achterbrug : 4.8 :-D , de goede service van mijn dealer en goede garantie van Specialized, de betere uitrusting (XO) en cranckstel enz. Ik heb me ook wat laten leiden door de vele testverslagen die te vinden zijn op internet en die waren allemaal lovend.

En nu ga ik een paar maanden wachten .... :-? :wink:
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Re: Fatties showroom

Bericht door madrista666 »

Thx voor de info Herder! Is er toevallig ergens een site waar ze diverse fatbikes al is samen getest hebben?
Plaats reactie