Fatties showroom

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Fatties showroom

Bericht door Frog 075 »

90 mm
Maar met die 5.05 is dat idd nipt. Als de vork helemaal inveert, raakt de band.
Tis natuurlijk niet de bedoeling dat de vork helemaal inveert... met de druk van de vork ben ik nog wat aan het zoeken naar een goed compromis/instelling
Die 5.05 is in totaal 3cm hoger als ie naast een 4.8 staat. Dus van omtrek ongeveer hetzelfde als een 29+ denk ik.
Ik rij wel steeds met de jumbo jim 4.8 ...
Het is gewoon leuk dat het kan, die 5.05... scheelt wel 5km/u met dezelfde kracht. :-)
seewie
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 22:41
Rijdt met: Stevens Mobster

Re: Fatties showroom

Bericht door seewie »

Hallo,
Mss een beetje off topic, waarvoor sorry, maar ik zie veel fatbikes met 1 tandwiel vooraan.
W
Hoeveel tanden hebben jullie?
Ikzelf ben vandaag gaan rijden en met de originele tandwielen gereden. (32) maar denk dat een 30 tanden beter zal zijn.. achteraan een cassette 11-36.

Mvg,
Stephan
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: Fatties showroom

Bericht door Petter »

Ligt aan het parcours, normaal gezien rij ik met een 32t Absolute Black ovaal tandblad voor, maar indien er meer moet geklommen worden monteer een een 30t of zelfs een 28t voorblad...
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Fatties showroom

Bericht door Frog 075 »

30 vooraan, 11-42 achteraan.
Bereik zat...
Tot 35km/u kan je blijven draaien... veel te snel voor een fat want dat wil zeggen dat je of met een foute fiets rijdt of gewoon fout parcour gekozen hebt ;-)
the one and lonely
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 05 jan 2015 15:54
Rijdt met: On One Fatty, Hot Chili Zymotic, Sportivo

Re: Fatties showroom

Bericht door the one and lonely »

Petter schreef:Ligt aan het parcours, normaal gezien rij ik met een 32t Absolute Black ovaal tandblad voor, maar indien er meer moet geklommen worden monteer een een 30t of zelfs een 28t voorblad...
Petter, hoe rijdt dat met zo'n ovalen tandwiel? Ik ben ook ah overwegen om zo eentje te proberen, maar misschien een 30T die ik dan vooral wil inzetten tijdens 24Hr evenementen icm een 11x40 cassette
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: Fatties showroom

Bericht door Petter »

the one and lonely schreef:
Petter schreef:Ligt aan het parcours, normaal gezien rij ik met een 32t Absolute Black ovaal tandblad voor, maar indien er meer moet geklommen worden monteer een een 30t of zelfs een 28t voorblad...
Petter, hoe rijdt dat met zo'n ovalen tandwiel? Ik ben ook ah overwegen om zo eentje te proberen, maar misschien een 30T die ik dan vooral wil inzetten tijdens 24Hr evenementen icm een 11x40 cassette
Het voelde de eerste meters even vreemd aan, ik merk dat de krachtverdeling anders is dan bij een rond tandblad en dat het dode punt minder aanwezig is.

Voor mijn gevoel kan ik met het ovale blad mooier "rond" trappen. Ook heb ik het idee dat ik beter mijn cadans kan vasthouden, zeker tijdens het klimmen. Eigenlijk nog niet in de verleiding gekomen om terug te gaan naar het 30t blad, dit omdat ik tot op heden nog steeds overal boven ben geraakt met de huidige set-up en nog geen rede heb gezien om het blad te wisselen...
klipschguy
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 sep 2012 14:13
Rijdt met: Scott scale custom

Re: Fatties showroom

Bericht door klipschguy »

34T vooraan, 11-42 achteraan. Tot nu toe nergens problemen gehad en idd bereik zat.
Gebruikersavatar
Amazing
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 03 mar 2013 21:25
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: Fatties showroom

Bericht door Amazing »

Zie ook topic: Global Fatbike Day (GFBD) - 3 Dec 2016

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... atbike+day
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Fatties showroom

Bericht door spiermassa »

seewie schreef:Hallo,
Mss een beetje off topic, waarvoor sorry, maar ik zie veel fatbikes met 1 tandwiel vooraan.
W
Hoeveel tanden hebben jullie?
Ikzelf ben vandaag gaan rijden en met de originele tandwielen gereden. (32) maar denk dat een 30 tanden beter zal zijn.. achteraan een cassette 11-36.

Mvg,
Stephan
op de fatboy 30 en 11-44 10speed met die cassette van sunrace (tevreden over)
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Fatties showroom

Bericht door Frog 075 »

Nu met Lauf...
Getest en goedgekeurd voor de plaatselijke tochtjes deze winter.
Gelijk een dieet van 1,1kg :roll:
Afbeelding
Plaats reactie