Met welke vertanding rijden jullie??

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
DeGlenne
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 16:31
Rijdt met: NinerD Moonduster,Kona Unit Ss, Kona Paddywagon

Re: Met welke vertanding rijden jullie??

Bericht door DeGlenne »

Ja ik vind persoonlijk dat 1 tandje wel wat verschil geeft. Ik rij zelf ook met een 32 op de unit,in het begin wat zoeken naar het juiste verzet. Heb kransjes liggen van 16 tot 20 momenteel en ik wissel af, 16 of 17 voor de vlakkere ritten en 18,19 of 20 voor als het wat meer bergop is :-D
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Re: Met welke vertanding rijden jullie??

Bericht door pieterp »

Sunnie schreef:Afgelopen week mezelf een Kona Unit aangeschaft en ik heb ondertussen 2 ritjes kunnen maken hier in het bos.

Vraagje wel over de vertanding: standaard ligt daar een 32x18 op als ik me niet vergis. Lekker verzetje, kom overal vlot boven (heuveltjes van de Brabantse Wal) maar ik wil nog wel eens testen met een iets zwaardere vertanding. Is er dan verschil tussen 32x16 en 36x18?
32/16=2; 38/18=2 dus exact hetzelfde verzet. 32x16 en 32x18 is wel duidelijk verschillend.
Sunnie
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 25 sep 2012 19:36
Rijdt met: Litespeed

Re: Met welke vertanding rijden jullie??

Bericht door Sunnie »

OK merci!

Net even nagekeken en ik kan 38-19 testen op mijn schakelbak. Dan weet ik ineens of het gaat of niet...
Plaats reactie