SPEC FATBOY

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Vandaag mijn nieuw fietsje opgehaald.... Ik ben benieuwd of er nog mensen er zo ééntje hebben of in bestelling hebben in Belgie?

Afbeelding
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: SPEC FATBOY

Bericht door QM »

Hij is prachtig! =D> Ga je plezier aan hebben. :wink:
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Frog 075 »

Ziet er gelikt uit :drunk:
Wat zijn de specificaties?
Ben vooral geïnteresseerd in de naven, trapstel, 2*10?, carbon vork?
Enig idee van het gewicht?
Banden... Zie ik daar 4.0 staan of 4.6? :drunk:
Héél mooi!!
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Frog 075 »

Zet hem trouwens maar in de showroom ook hé... Dit is de eerste foto die ik zie hier op't forum...
Misschien wel de eerste in België 8)
Nice paintjob!!
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Frog 075 »

Eens weesten kijken op de site...
2*10 dus en 4.6 banden
Wel ook trapstel van e thirteen zoals op de Sandman... Jammer was das beetje brol... ( de lagers toch)
Tekstje van op,de site...
All the fun of a fat bike with the performance of a Specialized. The Fatboy combines a lightweight frame and fork with 4.6" Specialized Ground Control tires for nimble handling in the most extreme conditions. > New, fully butted M4 Premium Aluminum frame with 190mm rear spacing and a tapered headtube for a lightweight platform with stiffness where you need it and clearance for 5" tires > New, full monocoque, Specialized FACT carbon fiber fork with 5-inch tire clearance is super-lightweight and stiff > Wide, 4.6" Specialized Ground Control tires with foldable aramid bead are light, fast rolling, and provide excellent traction regardless of the terrain > Custom e.thirteen 2x10 crankset with PF30 bottom bracket and 100mm spindle provide worry free and efficient pedaling > Shimano Deore hydraulic disc brakes provide powerful and consistent braking, regardless of the weather, temperature or terrain. > SRAM X0 Type 2 10-speed rear derailleur provides fast and reliable shifting that can handle all elements
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: SPEC FATBOY

Bericht door G-m@n. »

vet 8)
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: SPEC FATBOY

Bericht door eL Tee »

G-m@n. schreef:vet 8)
Letterlijk!
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: SPEC FATBOY

Bericht door saiko »

welcome to the club :)
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Bedankt voor de toffe reactie.... Voor zij die hem eens live willen bekijken en in de buurt van Essen wonen , kunnen hem volgende week vanaf dinsdag middag tot zaterdag bekijken bij mijn dealer Schenk. Op hun vraag nog een weekje in de showroom aldaar.

Verder rijdt het opvallend licht voor zo'n dikke banden fiets. Vooral de omgeving waar ik woon leent zich prima voor dit soort fietsen. Wat mij opvalt dat ik op mijn vaste trajecten zoals de MTB route van Bergen op Zoom eigenlijk even snel gemiddeld rondcros als met mijn Epiq. Vind ik wel een verrassing zeker dat ik niet de afgetrainde MTBer ben maar een pure toerrijder. Verder is het los zand van de Kalmhoutse heide een fijn speelterrein geworden ipv te mijden plaats.

Specs van de fiets is te vinden op de side van Specialized onder Fatboy.
Een paar snelle gegevens zijn hubs van 190mm, ook de trapas is zo breed, Banden van 4,6 , Sram x0 achter en X7 voor, alu kader, carbon vork, gewicht net geen 11 kilo. Vooral bij de binnenbanden zal nog gewicht bespaart worden in de toekomst

GRTS Danny
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

Voor de mensen die alle gegevens willen van de fiets....

FRAMENew Specialized M4 Premium Aluminum, Fat Bike Geometry, fully butted w/ smooth welds, tapered headtube, post-mount disc dropouts, replaceable alloy derailleur hanger SWAT ACHTERVERING VORKFACT carbon full monocoque, 5.0" tire clearance, 135mm spacing BALHOOFDSTEL1-1/8" upper and 1-1/2" lower FSA, Campy style w/ integrated cartridge bearings, 3.8mm cone spacer STUURPENSpecialized 3D forged 6061 alloy, 4-bolt clamp, 6-degree rise, 60mm/70mm length, 31.8mm STUURSpecialized mini riser bar, 6061 double-butted alloy, 660/700mm wide, 10-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm HANDVATTENSRAM, 92mm grip, included with SRAM S-Series GS shifter VOORREMShimano Deore, BR-505, hydraulic disc, 180mm rotor ACHTERREMShimano Deore, BR-505, hydraulic disc, 160mm rotor REMHENDELSShimano Deore, hydraulic lever, w/ reach adj. VOORDERAILLEURSRAM X7, low direct mount ACHTERDERAILLEURSRAM X0, Type 2, 10-speed SCHAKELHENDELSSRAM S-Series, Grip Shift twist shifter, 10-speed CASSETTESunrace, 10-speed, , alloy spacers, alloy lock-ring, 11-36 KETTINGKMC X-10L, hollow outer links CRANKSTELCustom e.thirteen, 2 piece, PF30, 100mm spindle, 170mm/175mm length TANDWIELEN36/22 TRAPASe.thirteen PF30, included w/ crankset PEDALENSpecialized Bennies, 6061 alloy body, sealed cartridge bearings, removal 4.5mm pins VELGENSpecialized Fatboy SL, alloy disc, single wall, 90mm wide, sleeve joint, hookless design, 32 hole VOORNAAFSpecialized MTB disc, alloy, Hi Lo flange, sealed bearings, 135mm wide, alloy axle, QR, 32h ACHTERNAAFSpecialized MTB disc, alloy, Hi Lo flange, sealed bearings, 190mm wide, alloy axle, QR, 32h SPAKENStainless, double butted, threadlock, 14g VOORBANDSpecialized Ground Control, 26x4.6", Kevlar bead, 120TPI ACHTERBANDSpecialized Ground Control, 26x4.6", Kevlar bead, 120TPI BINNENBANDStandard presta valve ZADELBody Geometry Henge SL, hollow Cr-Mo rails, lite PU foam, 143mm ZADELPENSpecialized alloy, 2-bolt, micro-adjust, 30.9mm, 350mm/400mm ZADELPENKLEMForged alloy, QR, 34.9mm
Plaats reactie