SPEC FATBOY

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
Tonto
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 30 mar 2013 11:37
Rijdt met: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Tonto »

2 weken geleden schoot mijn ketting over mijn casette, slechts op 2 bladen. Zeer vervelend. Binnen gedaan bij mijn dealer en na onderzoek bleken 2 bladen een klein beetje krom te staan. :-?
De dag erna telefoontje van de dealer dat alles geregeld werd onder garantie en netjes een nieuwe xt cassette gekregen. =D>

Alst goe is mag het ook gezegd worden.

Groetz
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: SPEC FATBOY

Bericht door saiko »

das wel mooi opgelost, want wss is het een schakelfout geweest, schakelen onder zware belasting...
Gebruikersavatar
Tonto
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 30 mar 2013 11:37
Rijdt met: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016

Re: SPEC FATBOY

Bericht door Tonto »

Dat zou kunnen maar een blad zou toch niet voor de helft mogen plooien onder zware belasting schakelen. Kan me ook niet herinneren dat ik een schakelfout heb gemaakt. Ik heb wel onmiddellijk als ik de Fatboy had X9 schifters geplaatst want gripschift vind ik maar niets.... Maar het zou kunnen. :-"

Specialized heeft het toch onmiddellijk in garantie geregeld. =D>
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: SPEC FATBOY

Bericht door saiko »

Dit is een fatbike :)
XT cassettes zijn gemaakt voor Cross country en eventueel Enduro te rijden.

Let maar op wat ge nog allemaal naar de kleurpotloden gaat rijden :D
Achternaaf krijgt het ook heel zwaar te verduren
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: SPEC FATBOY

Bericht door MrSwiss »

Jaja al meer dan een jaar met mijn groen 2014 model bezig. Tektro remmen onmiddellijk vervangen door Xt's + shifters. Enkele maanden later achternaaf gebroken en in garantie vervangen door Hope naaf want ze hadden of hebben nog geen wisselstukken hier. Mijn trapas begint ook op zijn einde te lopen. Die zal ik vervangen door een Race face setje. Wielen blijf ik houden, met carbon wielen Les chemins du Soleil doen zie ik niet zitten. Ik hoop dat de 2015 modellen, met iets beter materiaal, het langer zullen uithouden want we gebruiken onze fat niet alleen om op het strand te gaan rijden.
Gebruikersavatar
KoRn
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: wo 10 sep 2008 09:58
Rijdt met: de Choco aka Kraftstoff H2 Light, Niner JET9

Re: SPEC FATBOY

Bericht door KoRn »

heeft er iemand toevallig zijn wielset van de fatboy 2015 al eens gewogen?
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: SPEC FATBOY

Bericht door MrSwiss »

Fatboy 2014. Voorwiel zonder velglint(60gr) 1450gr
Achterwiel zonder velglint maar met Hope Evo Pro2 naaf 2025gr
Totaal : 3415gr zonder de binnenbanden (Surly 400gr) en de buitenband 1365gr Groundcontrol.
Dus mijn 'green fatty' : 3kg voorwiel, 7kg kader met alles er op en 4kg achterwiel.
Ben aan kijken om Dt Swiss alu velgen, de BR 2250 wegen maar 2235gr tegenover 3415gr, verschil van 1180gr en dan nog eens tubeless krijgen en de schwalbe jumbo jims (4.0 aan 1090gr) erop zal wel wa gewicht uit sparen.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: SPEC FATBOY

Bericht door saiko »

KoRn zit in de woestijn en hij kan die brede velgen goed gebruiken.
Iedereen die zijn fatbike 90% van de tijd in Belgie gebruikt raad ik aan om eens te testrijden met een 50-65mm velg.
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPEC FATBOY

Bericht door RUSOR »

Zo mijne FB even wat minder slijkgevoeliger gemaakt..... mijn versnellingsaparaatje voor gesloopt..... gebruik dat toch bijna niet waar ik meestal rij en dat verzammeld toch alleen maar slijk waardoor alles wat sneller slijt.....

Afbeelding
gho
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 20 mei 2011 12:42
Rijdt met: Trek Farley

Re: SPEC FATBOY

Bericht door gho »

Mooi - dat heb ik na de Bart Brentjens Challenge verleden jaar ook gedaan owv modder en chain suck. 34t blad vanvoor gestoken. Nu een 30t gestoken om de LCMT te kunnen rijden. Wat heb je achteraan: 11-36 of 11-42?
Plaats reactie