Bottom bracket

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Plaats reactie
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Bottom bracket

Bericht door king_of_nothing »

Heb onlangs deze geinstalleerd,
Afbeelding
Omdat mijn crankstel ook van miche was en ik dacht dat deze wel goed bij elkaar zouden passen.
Maar wanneer ik hard trapte kraakte deze al, geprobeerd opnieuw te monteren met extra vet, maakte niet veel verschil. Dan maar zo gelaten, maar nu enkele ritten later gewoon in elkaar gedraaid. Kan mijn crankstel zelf niet meer ronddraaien. Het binnenste van de lager heeft zich over de as getrokken, waardoor alles nu muurvast zit.

Ben nu op zoek achter een vervangstuk, gewicht maakt niet uit, maar zou wel een stuk duurzamer moeten zijn, van vierkante assen ken ik niet veel, fiets nog niet zo lang. Mijn ervaring begin met hollowtech brackets.
Kan iemand mij zeggen bij welk merk ik het beste één kan zoeken?

gr,
Gebruikersavatar
Guy Helsen
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 nov 2011 22:41
Rijdt met: rockrider 9.1

Re: Bottom bracket

Bericht door Guy Helsen »

misschien dat dit een oplossing is Shimano UN26 BSA trapas
Timba
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 12 mei 2005 22:06
Rijdt met: soma juice SS /singular swift

Re: Bottom bracket

Bericht door Timba »

shimano bb-un55, is zowat "xt" kwaliteit van de vierkante assen...
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Re: Bottom bracket

Bericht door king_of_nothing »

Guy Helsen schreef:misschien dat dit een oplossing is Shimano UN26 BSA trapas
Timba schreef:shimano bb-un55, is zowat "xt" kwaliteit van de vierkante assen...
Heb even rondgekeken op het internet, ben voor de 55" gegaan, vond die plastieken cup langs één kant van de 26" nogal veel voor problemen zorgde. Ondertussen besteld, hopelijk weer goed voor een lange tijd.
Plaats reactie