Iemand ervaring met een e-mtb ?

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door triumph_st »

vtteddy schreef:
triumph_st schreef:Ik gebruik van in den beginne de Badassbikes box; eerst de 3.2 versie en nu de 3.3 versie.
De 3.2 versie gaf problemen met de 1:1 fout van Bosch en dan viel soms de ondersteuning weg. Met de 3.3 box is dit opgelost. Werkt probleemloos (wel zorgen dat de magneet correct staat).
dank voor snelle reactie . Heb nog een vraagje .
De andere parameters zoals de aantal kms zullen waarschijnlijk niet meer juist zijn en hoe zit het met de batterij , gaat die veel sneller leeg ?
Het aantal kms klopt inderdaad niet meer maar dat zie ik wel op m'n GPS.
Dat van de batterij hangt natuurlijk van het terrein, uw eigen input, .. e.d. af. Wanneer je in quasi permanent TOUR of TURBO tegen 30 tot 35 km/u vlamt zal de batterij na 20 tot 30 km plat zijn.
Bij het echte MTB'en ga je in het terrein weinig of niet over de 25 km/u en heb je in feite geen tuning nodig en wordt er van de batterij dus niet meer of minder gevraagd. Op tussenstukken op de weg is het wel leuk wanneer je indien nodig niet op 25 km/u afgeblokt wordt.
Ikzelf rij veel in ECO en zelfs zonder ondersteuning en kan met een volle batterij in het terrein toch 60 tot 70 km met 400 tot 500 hm volmaken.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door triumph_st »

Pashley 24Mhz schreef:Heeft dit geen invloed op de garantie? Misschien dat ze de fiets kunnen uitlezen en als ze zien dat er aan 'gefoefeld' is dat je garantie vervalt?
Vermoedelijk wel en uitlezen zullen ze dat zeker kunnen. Da's een risico dat je neemt.
Ik hoor van de Germans wel dat, zeker in de garantieperiode, Bosch niet echt moeilijk doet over motorvernieuwing, ook van 'getunede' versies.
In het slechtste geval hoest je een kleine 700 EUR zelf op (indien de motor stuk gaat en je geen garantie (meer) zou krijgen. Maar zoals gezegd, dat risico moet je zelf inschatten
Feit is wel dat je de motor NIET gaat overbelasten door sneler dan 25 te gaan.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door Frog 075 »

e-fatbike
Gaat als een speer naar boven, batterij van 500, motor 350w
Nieuwste generatie van bosch
Niet te volgen in afdalingen op de rotsen in Spanje.
Helaas niet van mij maar wel mee proefgereden...is van m'n maat
Afbeelding
JMM
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: do 21 jun 2012 14:57
Rijdt met: Gitane Rocks 1.2 § HD Neo Xtrem

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door JMM »

VET, letterlijk. :-)
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door whaleshark »

E-Fatbike... dat zie ik wel zitten...
Gebruikersavatar
cube46
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 14 aug 2008 20:28
Rijdt met: Cube

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door cube46 »

Ik heb een proefrit gereden met een Haibike Sduro Full Nine Sl E bike 29 2016 in Sart Tilman. Heb van begin tot einde op eco gereden en heb 52.7km en 1055 Hm gedaan. batterij was toen zo goed als leeg, had nog 7km over volgens het apparaat. voor mij een super gevoel met die bike en zeker daar mijn conditie verre van goed is.Die bike geeft van de minste druk op de pedalen ondersteuning.Nice Ebike O:)
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door triumph_st »

Specialized Turbo LEVO: " onclick="window.open(this.href);return false;
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door Pashley 24Mhz »

Het jammere van de Levo is dat je je trapondersteuning moet aanpassen aan de onderbuis en je niet goed ziet in welke ondersteuning je zit... Lijkt me wat ambetant in technisch terrein... aan de andere kant heeft het wel het voordeel dat het stuur clean blijft.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door triumph_st »

Pashley 24Mhz schreef:Het jammere van de Levo is dat je je trapondersteuning moet aanpassen aan de onderbuis en je niet goed ziet in welke ondersteuning je zit... Lijkt me wat ambetant in technisch terrein... aan de andere kant heeft het wel het voordeel dat het stuur clean blijft.
Dat is/was ook mijn idee. En Specialized heeft blijkbaar naar de verzuchtingen van de klanten geluisterd want tegen Mei/Juni is een stuurmount beschikbaar (kost wel 80 EUR dacht ik).
Momenteel kan je wel via je Garmin (met speci app) o.a. ondersteuning aanpassen.

Het leuke aan de Speci met Brose motor is volgens Duitse gebruikers dat de fiets echt als een normale MTB - en dit in tegenstelling tot de Bosch motor - fietst wanneer je zonder ondersteuning rijdt.
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?

Bericht door Pashley 24Mhz »

Vraag is, wanneer rijd je met een e-mtb zonder ondersteuning...
Plaats reactie