error 504 bosch motor

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Kiter2010
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 apr 2020 12:49

error 504 bosch motor

Bericht door Kiter2010 »

Goeiedag
Om lang verhaal kort te maken. Na vijf rug operaties en 70 procent krachtverlies in linker been de knoop door gehakt en koersfietsen verkocht en een nieuwe E-mtb aangeschaft. Kben altijd in de mate dak kon sportief geweest. E-mtb word voornamelijk gebruikt woon-werkverkeer en in het weekend ritje te maken op de verharde weg.Budget voor een speedbike was niet voorhanden. Kwou ook niet aan 25km/u rond rijden dus beslist om de fiets te tunen via mijn fietsverdeler en werd gebeurd voor de eerste kilometer werd gereden.
Het gaat omBosch Performance line Cx 2020 met 625 powertube batterij. Er is een speedchip-s geplaatst geweest waardoor ik makkelijk 40km/u haal.(wat ik maar weinig doe)
Na enkele keren te fietsen (350km ongeveer) komt er voor de eerste keer foutmelding error 504 op het koix scherm. Na veel op zoek werk gevonden dak door 90min aan 15km/u te rijden het zou verdwijnen wat ook gelukt is. Vorig weekend na ritje van 60 km aan 28km/u gemiddeld weer zelfde foutmelding en dus weer 90min aan 15km/u rijden en hup melding weg. In ijn opzoekwerk is ook gebleken als dit een derde keer gebeurd de motor blokkeert en niet meer kan gefietst worden en zal moeten uitgelezen worden door je erkende verdeler.
Na telefonisch contact met de verdeler: Wat ik gevonden heb klopt bij derde keer en die foutmelding komt er omdat de motor sporen vind van manipulatie in zijn software. blijkt dat er een speedchip op de markt is de speedChip-s3.0 die hij ookal geinstalleerd heeft maar tot aan 35km/u helpt en dat hij ook deze foutmelding geeft na een bepaalde tijd.
Mijn vraag is: Zijn er mensen die gelijkaardige problemen hebben voor gehad en hoe hebben ze die opgelost zodat ik met een gerust hart en zonder schrik te moeten hebben dat motor weer in foutmelding treed kan gaan fiets naar werk en in vrije tijd?
Nickel
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 apr 2020 11:26

Re: error 504 bosch motor

Bericht door Nickel »

Angelo ,
idd blijkbaar heeft BOSCH op de MY2020 (2020) waaronder Bosch Performance line Cx 2020 motoren een anti- tuning software gezet,
doch blijkbaar valt dit reeds te omzeilen ( wettelijk niet toegestaan natuurlijk , wegval garantie en ingeval van ongeval niet verzekerd)

Jou Speedchip Custom 2.0 met Plug & Play connectors, is enkel voor Bosch motoren - Active/Performance (CX) t/m MJ2019 , vandaar deze foutmelding met alle gevolgen vandien .

Ondertussen zijn er andere plug and play connectoren beschikbaar die wel aangepast zijn aan de MY2020 modellen zoals die van jou . Naar wat ik gelezen heb is om en bij de 4000 Km tot op heden de langste test bij de nieuwe modellen en dit zonder problemen.
Het handelt hierover het volgend model dan :
Speedbox 3 for GEN 4 BOSCH
benjie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 01 jan 2016 11:12

Re: error 504 bosch motor

Bericht door benjie »

Na wat opzoek werk ga ik het ook riskeren, heb de speedbox 3.0 besteld voor de nieuwe Bosch motor.
Er zijn idd wat testen gedaan en deze hebben nog geen problemen. Ik heb dit vooral gekocht als ik een afdaling aan het doen ben en ik wil bij trappen dat ik precies af rem. Als je over de 25km/u zit is het precies gedaan.
Laatst gewijzigd door benjie op wo 28 apr 2021 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Kiter2010
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 apr 2020 12:49

Re: error 504 bosch motor

Bericht door Kiter2010 »

Merci voor de twee reacties. Kheb intss ook een speedbox 3.0 bestelt. Want die van nu dus de speedchip durf ik niet meer rijden. Als hij nu weer foutmelding aangeeft is de motor geblokkeerd en kan ik geen weg meer op volgens mijn opzoek werk aangezien het de derde keer is dan. En moet motor aan pc gelinkd worden om te herstarten. Hopelijk kan ik zonder probleem chip verwisselen zonder enig gedoe of door dat ik al foutmeldingen gehad heb dat ik weer geen miserie krijg. Intss gemaild naar firma met deze vraag maar nog geen reactie gekregen.
Kiter2010
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 apr 2020 12:49

Re: error 504 bosch motor

Bericht door Kiter2010 »

Intussen speedbox 3 geïnstalleerd en al zo’n 300-400 km gefietst en geen probleem voorlopig. Hopelijk blijft dit zo nu.
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: error 504 bosch motor

Bericht door Ivo L »

Nog steeds probleemloos aan het fietsen ?
Kiter2010
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 apr 2020 12:49

Re: error 504 bosch motor

Bericht door Kiter2010 »

Ja eigenlijk wel. De speedboot doet zijn werk deftig
Gebruikersavatar
bikeron
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 feb 2014 14:05
Rijdt met: Cannondale Super V 800 sl en Barracuda A2r

Re: error 504 bosch motor

Bericht door bikeron »

Kiter, heb je het voorste tandwiel niet moeten wisselen naar één of twee tandjes groter? Als ik verbindingsritten maak via de verharde weg zit ik steeds op de 3 kleinste tandwielen achteraan als ik 25 Km/h rijd.
Zelf heb ik een 2019 Bosch motor en hoop geen problemen te ervaren met een chip al zijn de verschillen tussen de aangeboden modellen me niet helemaal duidelijk.
arne 1988
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 22:17
Rijdt met: cube stereo 140 e bike

Re: error 504 bosch motor

Bericht door arne 1988 »

Beste E-bikers,

een maat van mij heeft een 2020 performance line cx en heeft nu voor de 3de maal error 504 op zijn scherm! ik heb me later vertellen dat na de 3de maal de motor blokkeerd. kunnen ze dit uitlezen en resetten bij een erkende dealer of moet de motor worden opgezonden?

thanks
archeoloog
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 apr 2023 18:47

Re: error 504 bosch motor

Bericht door archeoloog »

Ik heb vandaag error 504 van mijn bosch motor kunnen opheffen na 135 minuten fietsen. Dus stop niet na 90 minuten trappen! Doorgaan!
Plaats reactie