Nieuwe Bosch performance CX motor

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Ebikefan
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 jun 2021 09:33

Re: Nieuwe Bosch performance CX motor

Bericht door Ebikefan »

Hallo,
zijn er ondertussen nog gebruikers van speedbox 3 gen 4, die ondervindingen hebben met deze tuning
ik heb deze geplaatst en de eerste rit was al prijs,error melding,tijdje zo gereden,dan volledige systeem reset gedaan via kiox en bij wonder was het opgelost,nu zit de schrik erin om verder met de speedbox rijden !
daarom de vraag of er nog slachtoffers zijn van deze problemen ?
grt.
skybiker9
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 28 apr 2020 18:27

Re: Nieuwe Bosch performance CX motor

Bericht door skybiker9 »

Hier 2e keer prijs (error 504) na 4200 km. Wat op zich wel meevalt, er zijn immers andere verhalen.
Wilde een reset laten doen door FM maar die zei dat je moest wachten op de 3e keer en dat het risico groot was dat na de 3e error504 het mss echt wel helemaal gedaan kon zijn met de motor. (En dan nieuwe motor nodig)
Heb op zijn advies dan maar een ander soort chip laten installeren die maar tot 35/uur toelaat :( , Maar die wel alle functies vd bosch motor en de kiox toelaat (dus geen errors meer)
Weet niet of die installatie echt nodig was, maar je weet natuurlijk zelf nooit echt wat waar is en wat niet als leek. :(
Is wel weer aanpassen, hopelijk wordt ik t gewoon want kameraad rijdt nog altijd error vrij tot 45/u met speedbox 3 na +3900 km.
Ben123
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 nov 2021 16:34

Re: Nieuwe Bosch performance CX motor

Bericht door Ben123 »

skybiker9 schreef: do 11 nov 2021 20:22 Hier 2e keer prijs (error 504) na 4200 km. Wat op zich wel meevalt, er zijn immers andere verhalen.
Wilde een reset laten doen door FM maar die zei dat je moest wachten op de 3e keer en dat het risico groot was dat na de 3e error504 het mss echt wel helemaal gedaan kon zijn met de motor. (En dan nieuwe motor nodig)
Heb op zijn advies dan maar een ander soort chip laten installeren die maar tot 35/uur toelaat :( , Maar die wel alle functies vd bosch motor en de kiox toelaat (dus geen errors meer)
Weet niet of die installatie echt nodig was, maar je weet natuurlijk zelf nooit echt wat waar is en wat niet als leek. :(
Is wel weer aanpassen, hopelijk wordt ik t gewoon want kameraad rijdt nog altijd error vrij tot 45/u met speedbox 3 na +3900 km.
Van welk merk heb je nu een chip laten instaleren ? Ik twijfel al lang voor mijn cube, veel schrik van die error's :-?
mvd076
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 03 mei 2022 10:43

Re: Nieuwe Bosch performance CX motor

Bericht door mvd076 »

een perfecte speedchip bestaat niet, alle 2020 motoren zijn zwaar beveiligd en herkennen het, heb zelf een speedchip3 gehad en na 600km error 504, toen de motor gereset met bosch ibd, en een badassbox 3 gekocht in 1000km 2 x error 504, de 3e keer
deed de motor niks en kon ik hem met de bosch ibd niet meer activeren, toen met de bosch oem geprobeerd en toen wel gelukt, na deze avonturen besloten een speedpedelec te kopen (kenteken kun je afmelden!) en fiets nu 45 zonder gezeur!
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Nieuwe Bosch performance CX motor

Bericht door Ivo L »

mvd076 schreef: di 03 mei 2022 10:50 een perfecte speedchip bestaat niet, alle 2020 motoren zijn zwaar beveiligd en herkennen het, heb zelf een speedchip3 gehad en na 600km error 504, toen de motor gereset met bosch ibd, en een badassbox 3 gekocht in 1000km 2 x error 504, de 3e keer
deed de motor niks en kon ik hem met de bosch ibd niet meer activeren, toen met de bosch oem geprobeerd en toen wel gelukt, na deze avonturen besloten een speedpedelec te kopen (kenteken kun je afmelden!) en fiets nu 45 zonder gezeur!
En welke speedpedelec heb je dan eigenlijk gekocht ? Benieuwd
Plaats reactie