Batterij

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Batterij

Bericht door yarkan »

Bij mijne nieuwe(nu 4 maand-600 km) E-bike mtb was mijn bereik op eco een 153 km bij nieuwe laadbeurt,en nu soms bij nieuwe laadbeurt maar 132 km bij eco.
Weet hier iemand een verklaring voor?
grt
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Batterij

Bericht door kenny »

De koude
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Batterij

Bericht door Mister No Chaïn »

Yup, de koude heeft een grote impact op je actieradius. Het kan zijn dat als het in juli +30°C is je plots 165km ziet staan.
Die kilometeraanduiding past zich ook aan aan je rijstijl, dat er wat schommelingen op zitten is dus niet abnormaal. As je bv je laatste 10 kilometers op turbo rijdt en je gaat dan laden zal hij op elke stand wat minder kilometers aangeven of als je veel wind tegen had tijdens de laatste rit.
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Batterij

Bericht door Supernaut »

Euh nu in deze periode 130km met de mtb ..... Dan hebt ge toch geen e-bike nodig !
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Re: Batterij

Bericht door yarkan »

Supernaut schreef:Euh nu in deze periode 130km met de mtb ..... Dan hebt ge toch geen e-bike nodig !
Wat bedoel je ?
Mister No Chaïn schreef:Yup, de koude heeft een grote impact op je actieradius. Het kan zijn dat als het in juli +30°C is je plots 165km ziet staan.
Die kilometeraanduiding past zich ook aan aan je rijstijl, dat er wat schommelingen op zitten is dus niet abnormaal. As je bv je laatste 10 kilometers op turbo rijdt en je gaat dan laden zal hij op elke stand wat minder kilometers aangeven of als je veel wind tegen had tijdens de laatste rit.
is dat zo gevoelig?
Dus hoe rapper dat ik rij op het einde van een tocht,hoe minder km aanduiding dat ik heb bij de volgende laadbeurt in dit geval minder dan 153km )is toch nadelig voor de volgende tocht(lange afstand gepland)
Fiets staat binnen in verwarmde garage ,ook bij opladen
grt
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: Batterij

Bericht door krikke46 »

wanneer ga je meer dan 153 km mtb en?
Wanneer je uw batterij gaat laden meet de computer van uw fiets via krachtsensor of andere parameters de druk op uw pedalen.wanneer die hoog was geeft die een lagere aktieradius aan dan wanneer je met minder kracht gefietst hebt.
wind op gedurende de laatste xxxx aantal km aktie radius bv 130km
wind af gedurende xxxx aantal km aktie radius 160 km
maar uw batterij is wel even vol. hou maar eens in het oog als je begint te fietsen , soms loopt da cijfer even op . dus geen zorgen over maken en gewoon fietsen .....GAAAAAAZZZZZZ!!!!!
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Re: Batterij

Bericht door vtteddy »

Ik heb een Bosch batterij van 500W . Laad hem steeds binnen op. Plaats hem op de fiets , zet hem aan in eco,dan geeft ie 145km. Begin ik te fietsen in eco ,dan geeft ie mij nog maar een goeie 95km ( in de zomer)
En dat is ook het max dat ik eruit kan halen . En nu in de Winter is dat nog zo'n 70km. met gemiddeld 500 hoogtemeters . Die 150 en meer is toch wel veel. Ik hou geen rekening met de aantal kms dat ge nog kunt rijden ( dat schommelt voortdurend, een lange helling oprijden bv.) ik hou enkel rekening met de percentage van de batterij.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Batterij

Bericht door Mister No Chaïn »

yarkan schreef:is dat zo gevoelig?
Dus hoe rapper dat ik rij op het einde van een tocht,hoe minder km aanduiding dat ik heb bij de volgende laadbeurt in dit geval minder dan 153km )is toch nadelig voor de volgende tocht(lange afstand gepland)
Fiets staat binnen in verwarmde garage ,ook bij opladen
grt
Dat is zo gevoelig ja. Als je aan je rit start en je rijdt weer je gewone tempo gaat hij zich opnieuw aanpassen hé. Dus het is niet dat die kilometers verdwenen zijn.
Uiteindelijk ontdek je zelf wel hoelang jij in een bepaalde stand kan rijden. Dat is uiteindelijk ook sterk afhankelijk van hoe heuvelachtig het is en je gewicht.
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Re: Batterij

Bericht door yarkan »

vtteddy schreef:Ik heb een Bosch batterij van 500W . Laad hem steeds binnen op. Plaats hem op de fiets , zet hem aan in eco,dan geeft ie 145km. Begin ik te fietsen in eco ,dan geeft ie mij nog maar een goeie 95km ( in de zomer)
En dat is ook het max dat ik eruit kan halen . En nu in de Winter is dat nog zo'n 70km. met gemiddeld 500 hoogtemeters . Die 150 en meer is toch wel veel. Ik hou geen rekening met de aantal kms dat ge nog kunt rijden ( dat schommelt voortdurend, een lange helling oprijden bv.) ik hou enkel rekening met de percentage van de batterij.
Als de batterij vol is,kan ik toch lang op eco rijden voor de km vermindert (platte stukken)(24 km-u )
Rij met ktm fogo hardtail
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Re: Batterij

Bericht door vtteddy »

yarkan schreef:
vtteddy schreef:Ik heb een Bosch batterij van 500W . Laad hem steeds binnen op. Plaats hem op de fiets , zet hem aan in eco,dan geeft ie 145km. Begin ik te fietsen in eco ,dan geeft ie mij nog maar een goeie 95km ( in de zomer)
En dat is ook het max dat ik eruit kan halen . En nu in de Winter is dat nog zo'n 70km. met gemiddeld 500 hoogtemeters . Die 150 en meer is toch wel veel. Ik hou geen rekening met de aantal kms dat ge nog kunt rijden ( dat schommelt voortdurend, een lange helling oprijden bv.) ik hou enkel rekening met de percentage van de batterij.
Als de batterij vol is,kan ik toch lang op eco rijden voor de km vermindert (platte stukken)(24 km-u )
Rij met ktm fogo hardtail
Welke aandrijving hebt jij? Die van mij is een performance line cx .
Plaats reactie