Forumoverzicht Partnerships - Evenementen Flowtrack Bike Rothau (Elzas): 01 tm 04 juni 2011

Rothau (Elzas): 01 tm 04 juni 2011

Flowtrack Bike staat met haar Shortbikeweekends voor korte, goed georganiseerde bikevakanties met gemiddeld drie fietsdagen. Voor alle vragen i.v.m. de bestemmingen voor 2014 kan je hier terecht.

Moderators: Angelo., Test team

Bericht di 14 dec 2010 14:07
Splenter Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: rocky mountain etsx-70

Ongetwijfeld de minst bekende bestemming uit het ShortBike aanbod. De dorpsnaam zegt je waarschijnlijk niets, de streek des te meer: de Elzas.

De Elzas is eigenlijk hetzelfde bergmassief als de Vogezen, alleen heeft het ooit een andere naam gekregen omdat het tot Duitsland behoorde. De Elzas is al heel populair bij wegfietsers, maar ook voor mountainbikers is het een topgebied. Het draagt mijn persoonlijke voorkeur, iets waar de mooie singletracks zeker voor iets tussen zitten.

Met bergen tot 1000m boven zeeniveau is Rothau samen met La Bresse de bestemming met de langere hellingen.

Meer weten? --> http://www.ShortBike.be

Bericht zo 30 jan 2011 00:17
Motorbiker Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: mooi gepoetst
Ik probeer deze Elzas trip ( juni 2011) aan onze club, de Forumbikers, te verkopen. We gaan vaak biken in Noord Frankrijk waar veel techniek en single-tracks aan bod komen.
Is dit bij deze tochten ook het geval?
De streek van Rothau ziet er bebost uit. Graag zoveel mogelijk uitleg of fotolinks aub.
Zodat ik er een aantal kan overtuigen.

Alvast bedankt

Bericht ma 31 jan 2011 11:11
Mountainbiker

Motorbiker schreef:
Ik probeer deze Elzas trip ( juni 2011) aan onze club, de Forumbikers, te verkopen. We gaan vaak biken in Noord Frankrijk waar veel techniek en single-tracks aan bod komen.
Is dit bij deze tochten ook het geval?
De streek van Rothau ziet er bebost uit. Graag zoveel mogelijk uitleg of fotolinks aub.
Zodat ik er een aantal kan overtuigen.

Alvast bedankt

Hellow,

om te beginnen: in Rothau zul je zeker aan je trekken komen wat de singletracks betreft. Er zitten een aantal echt heel sjieke tussen...

De beste "singeltrackbestemmingen" zijn trouwens Echternach, Rothau en La Bresse.

Wat de technische moeilijkheidsgraad betreft: op elke ShortBike bestemming biken we in verschillende niveaugroepen: groen - rood - zwart. De meest technische passages worden altijd gereserveerd voor zwart en rood. Voor de groene groepen worden deze toch wat meer gemeden.
Op http://www.ShortBike.be vind je trouwens per bestemming een balkje over techniek en conditie.

LET OP: deze balkjes zijn enkel een inschatting tussen de verschillende ShortBikes onderling. Een "vol" balkje techniek betekent dus niet dat je wereldkampioen trial moet zijn om mee te kunnen... Er zullen alleen meer technische passages inzitten dat op een bestemming met een "half" balkje.

Ik kan altijd even langskomen om wat meer uitleg te geven aan de clubleden, indien jullie dit wensen.

Hieronder vind je nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bericht di 22 feb 2011 22:57
Proche Mountainbiker

Mijn bike: Trek 6500
Is er eigenlijk al veel volk ingeschreven voor Rothau?

Bericht wo 23 feb 2011 18:27
Mountainbiker

een 20 tal deelnemers voorlopig. Op deze bestemming is dit jaar trouwens maar plaats voor max 30 deelnemers.

Niet te lang meer twijfelen voor wie mee naar Rothau wil dus...

Bericht do 05 mei 2011 20:04
Proche Mountainbiker

Mijn bike: Trek 6500
Tim, wanneer mogen we de info over Rothau verwachten?
'k heb er al goesting in!

Bericht ma 09 mei 2011 10:57
Mountainbiker

vertrekinfo krijg je normaal gezien 2 weken voor afreis. In de loop van volgende week mag je dus een mailtje van mij verwachten :wink:

Bericht wo 08 jun 2011 10:11
Mountainbiker

foto's van een heel geslaagde ShortBike op facebook te vinden.... :wink:

Keer terug naar Flowtrack Bike