Programma 2011

Flowtrack Bike staat met haar Shortbikeweekends voor korte, goed georganiseerde bikevakanties met gemiddeld drie fietsdagen. Voor alle vragen i.v.m. de bestemmingen voor 2014 kan je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Programma 2011

Bericht door kawa »

http://www.flowtrack.be/shortbike/mountainbike/

Voor mij is het er dit jaar niet meer van gekomen, maar voor 2011 heb ik terug de goede voornemens gemaakt om toch zeker eens één reis mee te doen...

Denk aan Empuriabrava sept. 2011, het enige wat we nog wat doet twijfelen voor deze bestemming is het fietsvervoer.
Op schijfrem zijn foto's zag ik dat de meesten een huurfiets gebruiken, maar dat vind ik dan weer niet zo interessant, op zo'n plaats moet je volgens mij kunnen genieten met je eigen bike.

Zijn er die hun eigen fiets meenamen op het vliegtuig?

Jammer dat je je fiets niet mee kan geven met de bestelwagen, of zit de kans erin dat dit voor 2011 wel zou lukken?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Een fiets meenemen op het vliegtuig is geen probleem. Bij online boeken van ticket aanduiden dat je een fiets meeneemt (kost een 30-50EUR extra h/t) ofwel telefonisch een vlucht boeken zodat je het zeker kan melden dat je een fiets meeneemt.

Iedere keer dat ik op fietsvakantie ging heb ik mij een stevige bike-koffer gehuurd, kost 30EUR voor een week maar je bent zeker dat uw fiets goed beschermd zit.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Ik kan de Kawa begrijpen dat hij graag op zijn eigen mtb fietst ... maar:

- de periode is hiervoor te kort naar mijn mening om dat extra gesleur met mtb koffers te gaan doen.

- de inscheeptijd tussen aankomst in de luchthaven en het boarden is heel kort. Het was heel druk bij onze terugkeer naar België dan zitten te sleuren met een lompe mtb koffer. Ik weet niet of dit praktisch haalbaar is. :-?

- de huurfietsen die flowtrack ter beschikking stelt zijn technisch redelijk goed in orde. Het enige wat ik vervelend vond was ... vreemd: HET ZADEL !!
Ik zat na die 3 dagen fietsen met 2 grote schuurblaren om mijn achterste.
Dus voor 2011 neem ik zeker mijn eigen zadel mee :oops:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Begrijpelijke redenen om je eigen fiets niet mee te sleuren, maar ik heb toch ook één maar...

Ik zie mezelf niet ten volle genieten van de streek op een huurfiets terwijl je thuis de (voor mij dan toch) perfecte fiets voor die streek achterlaat.




Zonder afbreuk te doen op die Scott Scale, is zeker geen slechte fiets. Maar ik zie mezelf die tochten toch liever op m'n eigen fiets doen.
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

kawa schreef:Begrijpelijke redenen om je eigen fiets niet mee te sleuren, maar ik heb toch ook één maar...

Ik zie mezelf niet ten volle genieten van de streek op een basic HT terwijl je thuis de (voor mij dan toch) perfecte fiets voor die streek achterlaat.




Zonder afbreuk te doen op die Scott Scale, zal op zich zeker geen slechte fiets zijn. Maar ik zie mezelf die tochten toch liever op m'n eigen fiets doen.

Wel, ik rij op een Scale 60'er. En ik zou mijn fiets meenemen!
Mijn lichaam heeft me al duidelijk gemaakt dat het geen ideale knieen noch rug heeft; dus daarom heb ik me laten opmeten. Om een zware inspanning aan te kunnen rij ik liever op een fiets die bij me past; dan op een fiets waarbij ik de ideale positie moet zoeken.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Schijfrem schreef:
- de huurfietsen die flowtrack ter beschikking stelt zijn technisch redelijk goed in orde. Het enige wat ik vervelend vond was ... vreemd: HET ZADEL !!
Ik zat na die 3 dagen fietsen met 2 grote schuurblaren om mijn achterste.
Dus voor 2011 neem ik zeker mijn eigen zadel mee :oops:
Nog zo'n reden om je eigen fiets mee te nemen,die schuurblaren zijn van een slechte positie.Liever op mijn uitgemeten bike dan een week poepezalf smeren :wink:
zikje
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 14:14
Rijdt met: Scott Tampico (voor 2004)

Bericht door zikje »

De website is offline
Gesloten