groep rijden

Flowtrack Bike staat met haar Shortbikeweekends voor korte, goed georganiseerde bikevakanties met gemiddeld drie fietsdagen. Voor alle vragen i.v.m. de bestemmingen voor 2014 kan je hier terecht.
Gesloten
elangelo
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: do 24 jan 2008 11:30
Rijdt met: anthem x

groep rijden

Bericht door elangelo »

Hoi,

Ik vroeg me af of het effectief de bedoeling is van in groep te rijden? Ik ben een eerder 'tragere' rijder dus waarschijnlijk rijd ik dan met de 'traagste' groep... maar zou ik liever toch alle uitgestippelde routes rijden... Is dat mogelijk?

gr,S.
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

Onderstaande staat op de website van shortbike.
Alleen rijden zoals je suggereert is geen optie - wat wel te begrijpen is omwille van veiligheid.

Wil je toch alleen rijden, kan je je licht eens opsteken bij Belgian Biking. Dit heb ik ook gedaan in mijn zoektocht naar een mtb-vakantie, maar ik vind de voordelen bij shortbike veel groter dan bij Belgian Biking.

Hier bvb de link naar Belgian Biking voor Gerolstein. Ja je kan hier alleen rijden, maar daarnaast vind ik geen enkel voordeel (als alleen rijden al een voordeel is)

En dan nog, als je met je vrienden gaat mtb-en, dan blijf je toch ook samen? De snellere rijder houdt toch rekening met de tragere? Samen uit samen thuis he!

Website Shortbike:
Hoe zit het met de verschillende niveaus?
Ter plaatse wordt de groep opgesplitst in verschillende niveau groepen.

We fietsen meestal in 2 of 3 verschillende niveaus (afhankelijk van de groepsgrootte): groen, rood en zwart. Per groep zijn er 1 of 2 begeleiders, ze passen hun tempo aan aan het niveau van de groep.

Onze daguitstappen zijn geen wedstrijden! Wij vinden het belangrijk om met z’n allen te genieten van de fysieke inspanning en de prachtige natuur. Uiteraard kunnen de fietsers zich eens goed uitleven tijdens de vrije stukken. Vrije stukken zijn ingeplande stukken van de fietsroute waar iedereen voluit mag gaan. Na de vrije stukken wordt er steeds gewacht tot de volledige groep terug compleet is.
Gesloten