De comfortabelste 29er

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
fast peet
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 21:12
Rijdt met: cannondale scalpel

Bericht door fast peet »

Beste swink,
Heb reeds 5 jaar met een specialized epic comp met de slimme brain gereden moet zeggen kan daar eigenlijk niks verkeerd van zeggen ondanks het feit ik ben overgestapt op cannon. Beide een compleet ander systeem van schokabsorbtie maar beide goed de cannondal vind ik toch nog beter ik zweef over de kasseien en kleine putjes. mss ook beetje dankzij de 29.
Kortom een beetje waardig merk is zo bi zo goed denk ik maar denk dat er voor ieder iets anders belangrijk is kunnen niet allen met dezelfde bike crossen he alhoewel da zou t meest eerlijk zijn :P
kanarie
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 25 feb 2011 19:58
Rijdt met: kona kula supreme is ingeruild voor een gary fisher 29er met niner carbon vorkske

Bericht door kanarie »

comfortabele 29er?
trek x-caliber of indien budget meer is een paragon .
een goed gel zadel .vork goed afstellen niet te straf foam handvatten goede handschoenen met gel pads .en niet te vergeten een goede broek met een goede dikke zeem . eventuueel 2.4 rockets ron er onder en met je rijstijl wat rekening houden dus niet overal lomp in het zadel blijven zitten maar met de ondergrond mee vloeien met heel je lijf een betere vering dan je armen en benen zijn er immers niet .als je dat in acht houd maakt een merk volgens mij niet veel uit ik geef met trek maar een voorbeeld ik spreek met de eerste uit ervaring .maar verders moet het dan goed komen .
Gebruikersavatar
swink
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 08 dec 2004 09:53
Rijdt met: Titanium 29" van Pilot Cycles met Pinion

Bericht door swink »

Ik ben er een tijdje uit geweest en daardoor heb ik wat tijd gehad om eens wat rond te surfen. Van een ding ben ik ondertussen zeker: Mijn nieuwe mtb zal een Pinion 1.18 aandijving krijgen/hebben.

Ik ben 1m98 en weeg 85 kg
budget 2000 - 3000 euro
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Welke fabrikant gaat er pinion gebruiken binnen afzienbare tijd,
Die had ik ook graag gehad in mijn sandman!!!

Verderis de sandman trouwens ook best een comfortabele fiets :wink:
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Bericht door Japie carbon »

Gebruikersavatar
swink
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 08 dec 2004 09:53
Rijdt met: Titanium 29" van Pilot Cycles met Pinion

Bericht door swink »

http://pinion.eu/en/discover-pinion/partners/

En ik heb ook nog weet van een groot Duits merk waar ik op dit ogenblik de naam nog niet kan vernoemen.( Maar waar de testen in een ver gevorderd stadium zitten)
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Bericht door dannyvk »

StalinLegend schreef:ik ben recent (vorige week) overgeschakeld van een hardtail 26'er met carbon vaste voorvork (8 jaar mee gereden) naar een Niner emd met een Sid, en Crest wielen

wat ik na mijn eerste rit van maandagavond kan zeggen is 'tzit gelijk nen superdure fauteuil (van die goei zachte é :-) ) heel comfy

dusja, heel afhankelijk van wat je 'gewoon' bent, ik ben allessinds heel content
Ik kom ook van een 26'er( alu climb 1 met fox vork), heb nu ook niner emd met fox vork, crest velgen, zadel is selle italia sl ( hard dus) en kan zeggen dat het verschil groot is, nu kom ik er ontspannen af in plaats van gebroken :drunk:
Natuurlijk ben ook niks anders gewoon...
Thefox
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 sep 2012 14:35
Rijdt met: merida

Bericht door Thefox »

Niets boven een goeie 26'er,zie nijs om te compenseren met zijn 29'er rijdt hij zeker op een small
Gebruikersavatar
tigrolino
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition

Bericht door tigrolino »

Thefox schreef:Niets boven een goeie 26'er,zie nijs om te compenseren met zijn 29'er rijdt hij zeker op een small
Ik betwijfel dat Sven Nijs op een small rijd. Hij is 1,81m en rijd met een BMC carbon 29er kader tegenwoordig. Ik ben 1,73 en small van BMC was te klein en M daar zat ik goed op. Trouwens doe maar eens een ritje op zon BMC dan piepte wel anders :-D
Gesloten