smaller stuur?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
brouwers
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 12 jul 2009 09:23
Rijdt met: niner air9 carbon

stuur

Bericht door brouwers »

ik rij met een 66cm stuur en dit is
perfect voor mij :-D
ben dan ook ni breed
Gebruikersavatar
Walliebal
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 nov 2010 07:53
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 29

Bericht door Walliebal »

bip bip schreef:
Stalen Worm schreef:specialized heeft er

http://www.specialized.com/be/nl/bc/SBC ... &scid=1142
en Niner uiteraard;
http://www.29squadron.com/product.php?id_product=185
Dank voor de tip. Van Specialized wist ik wel, maar Niner was me even ontschoten. Das een mooi en licht stuur. Het is trouwens voor een Epic 29, die, als het goed is, binnenkort de mijne is.
Gebruikersavatar
brouwers
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 12 jul 2009 09:23
Rijdt met: niner air9 carbon

stuur

Bericht door brouwers »

niner zal je moeten zien ik wou ook een niner stuur
maar dit kwam de eerste maanden niet binnen zijden ze :(
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Re: stuur

Bericht door cavani »

Gebruikersavatar
WOLF!
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 18:54
Rijdt met: 2 x On One scandal 29er

Bericht door WOLF! »

Walliebal schreef:Welke platte carbonnen sturen van 68-70(+) cm zijn er zoal? Syntace Duraflite is 63 cm. Je moet al naar de Vector (lowriser) voor breder. Bij Easton, Ritchey en Crank Bros zie ik ook niet zo 1-2-3 een plat stuur van ca 70cm in de collectie. Vaak zijn de bredere sturen low-risers. Of heb ik dat mis?
Je hebt gelijk; ik heb eens een hele avond zitten zoeken naar een alu flatbar van +/- 66 cm in blinkend zwart die minder weegt dan 240 gr. De keuze is daarin zeer beperkt :( .
In carbon vind je wel wat meer maar dat betrouw ik niet;
http://www.bike-components.de/products/ ... 2011-.html
http://r2-bike.com/procraft-lenker-prc-merida
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Bericht door Erik.B »

hier is de mijne 70 cm en 170gr voor de 600mm alu
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=59327
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Walliebal schreef:Welke platte carbonnen sturen van 68-70(+) cm zijn er zoal? Syntace Duraflite is 63 cm. Je moet al naar de Vector (lowriser) voor breder. Bij Easton, Ritchey en Crank Bros zie ik ook niet zo 1-2-3 een plat stuur van ca 70cm in de collectie. Vaak zijn de bredere sturen low-risers. Of heb ik dat mis?
Een flatbar van 70cm gaat volgens mij niet meer te doen zijn, tenzij uw schouders 60cm of breder zijn :-D Op die lengte moet je al wat buiging hebben anders zit je continu schuin met je polsen.
Gebruikersavatar
Walliebal
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 nov 2010 07:53
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 29

Bericht door Walliebal »

SD2E schreef:
Walliebal schreef:Welke platte carbonnen sturen van 68-70(+) cm zijn er zoal? Syntace Duraflite is 63 cm. Je moet al naar de Vector (lowriser) voor breder. Bij Easton, Ritchey en Crank Bros zie ik ook niet zo 1-2-3 een plat stuur van ca 70cm in de collectie. Vaak zijn de bredere sturen low-risers. Of heb ik dat mis?
Een flatbar van 70cm gaat volgens mij niet meer te doen zijn, tenzij uw schouders 60cm of breder zijn :-D Op die lengte moet je al wat buiging hebben anders zit je continu schuin met je polsen.
Misschien is een lowriser met die breedte nog geen verkeerd idee. Ik zal mijn LBS er ook over consulteren. Ik vind een carbon stuur wel belangrijk vanwege het comfort dat het geeft (en vooruit, de looks)
Gebruikersavatar
Wettelbeir
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 03 feb 2011 15:51
Rijdt met: Me grote wielen

Bericht door Wettelbeir »

Walliebal schreef:
SD2E schreef:
Walliebal schreef:Welke platte carbonnen sturen van 68-70(+) cm zijn er zoal? Syntace Duraflite is 63 cm. Je moet al naar de Vector (lowriser) voor breder. Bij Easton, Ritchey en Crank Bros zie ik ook niet zo 1-2-3 een plat stuur van ca 70cm in de collectie. Vaak zijn de bredere sturen low-risers. Of heb ik dat mis?
Een flatbar van 70cm gaat volgens mij niet meer te doen zijn, tenzij uw schouders 60cm of breder zijn :-D Op die lengte moet je al wat buiging hebben anders zit je continu schuin met je polsen.
Misschien is een lowriser met die breedte nog geen verkeerd idee. Ik zal mijn LBS er ook over consulteren. Ik vind een carbon stuur wel belangrijk vanwege het comfort dat het geeft (en vooruit, de looks)
al es floeren handvatjes geprobeert ? :roll:
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

RigolleM schreef:
SD2E schreef:
RigolleM schreef:@SD2E: 68cm -> 42cm, lukt perfect :lol:
Koersfiets, das maar om rechtdoor mee te rijden ook :wink:
Juust, 'k heb meer last van die 2 -> 8 bar :lol:
Wat die 8 bar betreft: ik heb voor de winter eens een 28mm band ipv 23mm gemonteerd en rij nu heel comfortabel op 4 à 5 bar. Gaat minder snel, maar in de winter is dat eerder een voordeel vind ik (warmer want minder wind :-)). Een aanrader!
Gesloten