testen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

MC Tim schreef:
freezy schreef:
cavani schreef:
Eerst ene kopen of wat?

Afbeelding
Soort waarborg, als je de fiets koopt wordt die afgetrokken van de aankoopprijs. Als je er geen koopt ben je die kwijt....
Gangsterpraktijken zijn dit niet hé :-D :-D

Je huurt eigenlijk een fiets. Waarborg moet je altijd geven. Een fiets van net geen 3000 euro (in mijn geval dan) geven ze niet zomaar mee hé.
Het 'huurbedrag' (ik had 'em wel voor 6 dagen mee naar huis) wordt eventueel later afgetrokken als je die of een andere fiets van minstens dezelfde prijs koopt. Dan wordt het een nuloperatie.
Bij dupont, ook specialized dealer is het gratis.

Dus zijn het wél gangsterpraktijken. De fietsenmakers krijgen die vélo's van specialized en ze vragen der geld voor. Netjes!
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

prideandglory1891 schreef:
MC Tim schreef:
freezy schreef: Soort waarborg, als je de fiets koopt wordt die afgetrokken van de aankoopprijs. Als je er geen koopt ben je die kwijt....
Gangsterpraktijken zijn dit niet hé :-D :-D

Je huurt eigenlijk een fiets. Waarborg moet je altijd geven. Een fiets van net geen 3000 euro (in mijn geval dan) geven ze niet zomaar mee hé.
Het 'huurbedrag' (ik had 'em wel voor 6 dagen mee naar huis) wordt eventueel later afgetrokken als je die of een andere fiets van minstens dezelfde prijs koopt. Dan wordt het een nuloperatie.
Bij dupont, ook specialized dealer is het gratis.

Dus zijn het wél gangsterpraktijken. De fietsenmakers krijgen die vélo's van specialized en ze vragen der geld voor. Netjes!
Oh sorry, bij mij zeiden ze dat ze de Speci-testfietsen wel degelijk moesten aankopen...
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Al was het nog zo... Dat ge ne waarborg vraagt voor 't geval ze ne vélo terug krijgen met 5 kg gratis modder er aan, kan ik me nog in vinden, maar om dieje vélo ne keer paar km's te gebruiken?? Daar kan ik niet bij en ik zou daar nooit nen halven euro voor geven.

En dan nog, den sworks epic 29er is er niet als testbike, da's den enigen die ik eens wil testen :lol:
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

prideandglory1891 schreef:Al was het nog zo... Dat ge ne waarborg vraagt voor 't geval ze ne vélo terug krijgen met 5 kg gratis modder er aan, kan ik me nog in vinden, maar om dieje vélo ne keer paar km's te gebruiken?? Daar kan ik niet bij en ik zou daar nooit nen halven euro voor geven.

En dan nog, den sworks epic 29er is er niet als testbike, da's den enigen die ik eens wil testen :lol:
Nen S-Works wil ik ook eens testen zenne :wink: :-D Maar dat ga je zelden vinden vrees ik.
Opgelet hé: ik heb toen een 125 km kunnen testen met die fiets en hij was nagenoeg nagelnieuw.
Ik ben wel een pietje precies wat betreft mijn fietsen en heb 'em 'superclean' terug afgeleverd :-D
Naar het schijnt kwamen er in het verleden vaak testfietsen terug waar de modderklonters nog aanhingen :roll: Zoiets doe je niet vind ik met andermans gerief en mensen zoals velen hier op het forum 'worship' hun fiets(en)...
En de korting waarmee ik de fiets achteraf heb kunnen kopen, was niet van de poes :-D, maw ik heb een superkoop kunnen doen.
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

:lol: :lol: :lol: Gij hebt nen testfiets meegekregen (alley gehuurd) en hebt er elken dag bijna 21km mee gereden?
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Sandcrawler schreef::lol: :lol: :lol: Gij hebt nen testfiets meegekregen (alley gehuurd) en hebt er elken dag bijna 21km mee gereden?
Yep :-D
Moest toch weten of een 29er iets voor mij was :-D
Ik weet dat pas als ik er ritten van meer dan 40 km mee doe :drunk:
Gebruikersavatar
Rec
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: di 16 sep 2003 22:29
Rijdt met: Canyon Exceed SLX CF Pro

Bericht door Rec »

Als Hasselt ni te ver is :wink:
Funky242
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 01 okt 2011 21:14
Rijdt met: Cube LTD Pro '11 en Ghost Speedline hybride

Bericht door Funky242 »

Bij de AS Adventure shops hebben ze ook verschillende fietsen die je kan "huren" om te testen. In Genk in ieder geval ook een 29'er.

Prijs is € 100 waarborg die je terugkrijgt als je de fiets in goeie toestand terugbrengt (lijkt me logisch), en € 10 huurprijs die je terugkrijgt in de vorm van een aankoopbon bij AS Adventure.
sliderman!
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 20 okt 2005 10:38
Rijdt met: Flash 29er

Bericht door sliderman! »

Baik Nossegem
Flash 29er Himod 1 te testen!
nick11
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 04 aug 2011 13:52
Rijdt met: cannondale flash 3 29er

Bericht door nick11 »

sliderman! schreef:Baik Nossegem
Flash 29er Himod 1 te testen!
Amai,testen maar zou ik zeggen...Ik heb zelf nen flash3 gekocht een half jaar geleden =D> Zalige bike...
Ik heb vorig jaar eerst bij Dupont nen special getest...wat een service niets moeten betalen maar heb hem ook perfect teruggegeven.
Vanaf nu ook 29er testen in Bike Sportive Haacht voor een klein huurbedragje van 25€ per weekend denk ik.
Gesloten