Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door LoXoS »

Even van dit topic gebruik maken. Ik ben sinds gisteren in het bezit van een 29" MTB Hardtail. Deze zal gebruikt worden om de winter op de baan te fietsen + soms een droge "kerkwegel" in te rijden.

Welke banden raden jullie me aan? Momenteel liggen er echt mtb/tractor banden op en die bollen niet zo vlot op de baan natuurlijk.

Dus ik zoek een goed lopende band voor op de baan, en een zeer klein beetje veldwegels (bij droog weer).

Bedankt.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door Jeanke6 »

LoXoS schreef:Even van dit topic gebruik maken. Ik ben sinds gisteren in het bezit van een 29" MTB Hardtail. Deze zal gebruikt worden om de winter op de baan te fietsen + soms een droge "kerkwegel" in te rijden.

Welke banden raden jullie me aan? Momenteel liggen er echt mtb/tractor banden op en die bollen niet zo vlot op de baan natuurlijk.

Dus ik zoek een goed lopende band voor op de baan, en een zeer klein beetje veldwegels (bij droog weer).

Bedankt.
Specialized Renegade vind ik een goede band voor dit soort doel. En je kan er nog eens een beachrace mee rijden ook als je dat zou willen.
slashy
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 17:08
Rijdt met: hoogBal

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door slashy »

super moto's, beetje druk laten zakken voor uw droge kerkwegels.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door blubberduck »

vooraan Thunder Burt 2.1 (415gr) :wink: prima zijdelinkse grip en zijn zelfs niet vies van strookje modder hoor (wel een beetje gevoel en handigheid gewenst :wink: )
achteraan Furious Fred 2.0 (360gr)
met deze combi kun je alles in de Vlaamse Ardennen rijden, gisteren nog het Enduro parcours op de Kluis mee gereden (tuurlijk buiten wedstrijd hé)
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door LoXoS »

blubberduck schreef:vooraan Thunder Burt 2.1 (415gr) :wink: prima zijdelinkse grip en zijn zelfs niet vies van strookje modder hoor (wel een beetje gevoel en handigheid gewenst :wink: )
achteraan Furious Fred 2.0 (360gr)
met deze combi kun je alles in de Vlaamse Ardennen rijden, gisteren nog het Enduro parcours op de Kluis mee gereden (tuurlijk buiten wedstrijd hé)
Waarom achteraan een Furious Fred ipv een Thunder Burt?
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door blubberduck »

LoXoS schreef:
blubberduck schreef:vooraan Thunder Burt 2.1 (415gr) :wink: prima zijdelinkse grip en zijn zelfs niet vies van strookje modder hoor (wel een beetje gevoel en handigheid gewenst :wink: )
achteraan Furious Fred 2.0 (360gr)
met deze combi kun je alles in de Vlaamse Ardennen rijden, gisteren nog het Enduro parcours op de Kluis mee gereden (tuurlijk buiten wedstrijd hé)
Waarom achteraan een Furious Fred ipv een Thunder Burt?
rolt/bolt nog beter :wink:
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door bip bip »

op de Zaskar Vredestein black panthers xtrac 29x2,2 vouwversie gemonteerd ( dus niet de tlr versie). Opgegeven gewicht van 565 gr. , toch bij mij op de weegschaal 638 en 644 gr! Bandjes waren direct dicht, op dat gebied geen enkel verschil met de tlr's. Spijtig van het hogere gewicht, verder wat mij betreft een zeer goede all-round band. In vergelijking met de gewone black panthers ( met doorlopende streep noppen in het midden) duidelijk meer grip.

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door J.E. »

blubberduck schreef:
LoXoS schreef:
blubberduck schreef:vooraan Thunder Burt 2.1 (415gr) :wink: prima zijdelinkse grip en zijn zelfs niet vies van strookje modder hoor (wel een beetje gevoel en handigheid gewenst :wink: )
achteraan Furious Fred 2.0 (360gr)
met deze combi kun je alles in de Vlaamse Ardennen rijden, gisteren nog het Enduro parcours op de Kluis mee gereden (tuurlijk buiten wedstrijd hé)
Waarom achteraan een Furious Fred ipv een Thunder Burt?
rolt/bolt nog beter :wink:
Thunderburt.FuriousF voor de Vlaamse Ardennen? Nu?

Veel plezier nog. Ik zou't niet zien zitten. :-)
spritser
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 15 jul 2011 20:47
Rijdt met: Haibike sduro cross 5.0

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door spritser »

Is het te riskeren om in de zomer wedstrijden te rijden met de FF achteraan en TB vooraan ?
Nu licht er bij mij TB op zowel voor als achter
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door barrewiete »

Iemand ervaring met 2x rocket Ron 2.1 tubeless?
Plaats reactie