Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door RigolleM »

Schwalbe Hans Dampf
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door rombaft »

zijn de schwalbe 2015 reeksen iets dunner geworden ?

achteraan rara 2.35 gestoken en vooraan een roro 2.25 , en op de en of andere manier lijkt de rara 2.25 even dik als de vorige band 2.25, en de roro smaller als de vorige band, was ook een 2.25.
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door pieterp »

toon pertetotal schreef:Op mijn buitenlandse trips( Pyreneen,Alpen,Sardinie,....) gebruikte ik voor 26" altijd Fat Albert met double deck flanken en snakeskin.
Welke 29" inch band is daar mee te vergelijken?
Ik verkies sterkte boven gewicht (maar natuurlijk ook gene 100% procent enduro band want er zijn lange tochten gepland)
Maxxis Minion DHR II, Highroller II, Ardent. Zorg ervoor dat ze de EXO casing flanken hebben.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door _anonymus_ »

Eens een wat ouder topic vanonder het stof halen.

Wat zijn intussen jullie favoriete 29er banden?
Ik ben al even afgestapt van het wisselen van banden naargelang de omstandigheden, en leg meestal een grippy voorband in combinatie met een iets beter bollende achterband.
In de pers lees ik veel goede dingen over Maxxis High Roller, Minion... maar deze banden leggen serieus wat extra gewicht in de schaal.
Ik zoek banden die in zowat alle omstandigheden hun mannetje kunnen staan: voornamelijk op technische Ardennen trails (wortels en stenen), maar ook op de occasionele modderige toertocht in eigen streek. Er moet evenveel mee worden geklommen als gedaald, dus 800 gram lijkt mij toch de absolute bovengrens.
Rijstijl: technische trails, maar zeker niet aan enduro-snelheden.

Tot nu toe heel tevreden geweest van de Vittoria Saguaro als achterband.
Als voorband heb ik er momenteel een Mountain King 2.4 op liggen.
Maar ik probeer graag af en toe eens iets anders.

Als voorband lijken deze mij wel interessant: Maxxis Ardent, Maxxis Tomohawk, Specialized Ground Control, Bontrager XR4.
Iemand ervaring met deze banden?
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door fucalot »

rijd al wat jaren op de ikons, maar als deze eraf gaan ligt er voor achter opnieuw een ikon klaar, maar vooraan eens met een ardent testen, wel de duurste versies, de goedkopere maxxis versies vallen altijd tegen qua prestaties
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door Kristof Huyck »

Ik rij al een tijdje met Schwalbe Rocket Ron vooraan en Racing Ralph achteraan (I know, een saaie combinatie) Van de meeste andere bekende merken heb ik wel al eens een band (of twee, drie) geprobeerd, maar telkens vond ik de Schwalbe's eigenlijk beter... Het kan zijn dat dit komt doordat ik deze ondertussen perfect kan aanvoelen, maar desalniettemin houd ik het voorlopig eventjes bij deze combo.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door erwin.91 »

Kristof Huyck schreef:Ik rij al een tijdje met Schwalbe Rocket Ron vooraan en Racing Ralph achteraan (I know, een saaie combinatie) Van de meeste andere bekende merken heb ik wel al eens een band (of twee, drie) geprobeerd, maar telkens vond ik de Schwalbe's eigenlijk beter... Het kan zijn dat dit komt doordat ik deze ondertussen perfect kan aanvoelen, maar desalniettemin houd ik het voorlopig eventjes bij deze combo.
+1

Ik sluit mij aan bij Kristof.
Zeer tevreden over de Rocket Ron en Racing Ralph.
Meestal rijd ik voor en achter op Rracing Ralph, zo heb ik vorig jaar al de Ardenne marathons die ik gereden heb op deze combo gereden.
Als ik op voorhand weet dat het echt vettig ligt, dan durf ik wel eens overstappen op Rocket Ron vooraan en in sommige gevallen zelfs achteraan.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door Beny »

Een alleskunner onder de 800gr: Nobby Nic 2.35 Snakeskin
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door Yalta-cruiser »

super droog weer band (en goed zolang het geen blubber is):
Panaracer driver pro29
frederik_w
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 18 okt 2015 19:01
Rijdt met: BMC fourstroke 01. BMC speedfox trailcrew 03

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door frederik_w »

ik voor de zomer ook fan van de maxxis ikon. voor de winter rijd ik nu met een vittoria barzo vooraan en een vittoria mezcal achteraan
Plaats reactie