Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Bericht door Hans wynants »

ik rijd van september met de roro voor en achter, heb hier nog nergens mee in moeilijkheden geweest, super grip bandje... druk +/- 1.7 bar en rijden maar slijk of hard, het maakt allemaal niks uit. voor de droge maanden ga ik een poging doen met the raven's 2.2 voor en achter, we zullen zien wat dat gaan opleveren met de stuurmanskunsten... als het me niet bevalt komen de roro er terug op zonder pardon...
Laatst gewijzigd door Hans wynants op wo 16 mar 2011 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Bericht door fillebiker »

sb8 is niet echt het snelste bandje, verre van zelfs!
er is iets met de rubbercompound dat kenda traag maakt.

als je het googled zul je wel resultaten van rolweerstandstesten vinden.
over rijkwaliteiten kan in niets zeggen. ziet er vooral een achterband uit maar zal toch redelijk snel vollopen denk ik.
Timba
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 12 mei 2005 22:06
Rijdt met: soma juice SS /singular swift

Bericht door Timba »

rij het hele jaar door met geax saguaro's. zeer lekbestendig en gemakkelijk tubeless te maken. wel iets zwaarder, maar goed van prijs.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Bericht door bip bip »

ik rij met de RORO's voor en achter. Toch iets meer grip dan de RARA's en de rolweerstand is niet zo veel groter,het gewicht is zelfs iets minder.Als je dus niet te vaak wil wisselen van banden lijkt me dit wel een goede keuze.
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Bericht door snellejowan »

bip bip schreef:ik rij met de RORO's voor en achter. Toch iets meer grip dan de RARA's en de rolweerstand is niet zo veel groter,het gewicht is zelfs iets minder.Als je dus niet te vaak wil wisselen van banden lijkt me dit wel een goede keuze.
Zou je mij de breedte van de RaRa eens kunnen opmeten in mm? Met de schuifmaat over de band tot buiten aan de verst uitstekende zijnoppen.
Ik rij nu met RoRo en zou graag de RaRa snake skin TL steken om de Cape Epic te rijden.

Op mijn 26er is den RaRa iets breder dan de RoRo en dat zou wel eens een probleem kunnen worden aan de achterbrug van mijn Scott Scale pro 29er...

Indien er nog andere voorstellen van banden zijn om de Cape Epicentrum te rijden, hoor ik het graag
Tbc
Johan :-)
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

Ik zou de DD versie nemen moest ik van u zijn...
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Bericht door snellejowan »

fillebiker schreef:en de maxxis ikon exo heb ik ook nog nergers gezien.
weet iemand waar die verkocht gaat worden?
Ik heb deze week een setje maxxis IKON exo 29x2.2 en 26x2.2 (voor ne maat) toegekregen. Heb ze besteld bij "mtb-king.be", wel nie goedkoop maar snelle service!
Heb de 29" notubes op de ztr crest gelegd. Deze blijft zelfs hard zonder melk!
De 26" is een ander paar mouwen. Heb hem op ust velg van mavic en shimano geprobeerd maar kreeg hem zelfs niet opgepompt! de band zit iets te los op de velg...
Iemand een handige tip om dit op te lossen?

Johan
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

heb je die ikon gewogen (de 29 versie)? :wink:
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Bericht door snellejowan »

588gr voor de ikon en 567gr voor de RORO die ik reeds had.
De Ikon heeft wel duidelijk dikkere zijwanden.
Ik heb deze gekozen om de Cape Epic te rijden binnen 2 weken.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

is dat de protection versie 2.2 zoals aangegeven op hun website?
Dan niet slecht het gewicht, onder de 600g =D>
Plaats reactie