Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door tarzan2 »

gilbo schreef:Ik heb ook eens ooit Beavers gekocht.. 'k heb de andere hier nog hangen, 80km mee gereden, moogde verniet komen halen. #rubbisch

Ikke wil, ikke wil! Check pb!
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door R1ALAIN »

SD2E schreef:
Swannie schreef:Dit weekend eens met de Notubes the raven 2.2 rijden aan de zee. Heb ze er daarnet opgelegd maar vind ze wel raar sturen op 1,5bar, je "valt" precies in de bocht. Waarschijnlijk door de soepele flanken.
Ben ze sinds vrijdag laatstleden ook aan het testen. Voelen inderdaad raar aan in de bochten, precies of je wat lek staat. Op 2,5-3 baar op de weg, bollen ze zeer goed, dit WE in kleine modderstrookjes [-X , stond ik zowaar stil. Das dus een goede zomerband op snel parcours.
Ik ga nu nog eens de X-King van Continental uitproberen en bij tegenslaand resultaat stap ik terug over naar de ouwe gouwe Racing Ralphs.
Never change a winning team...
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door Dickie »

Bij mij ligt er een x-king 2,4 op vooraan.
Zoals het er nu voorstaat wordt het ook weer terug Racing Ralph in 2,25.
Volgens de grootte van de noppen verwachtte ik toch een meer betrouwbare band in vochtige omstandigheden.
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door cureghempiet »

vorige week schwalbe rara evo tlr gehaald en na een week lekken ze nog alle 2,jaja alles ontvet dubbele portie latex etc...dikke brolle die schwalbes van tegenwoordig,bioj schwalbe geven ze als uitleg dat de flanken zeer dun zijn en dus zeer moeilijk tubeless te krijgen. ok maar verkoop dat dan niet als tlr he,heb er nu latex biba insteken...rijd perfect daar niet van maar dat was niet de bedoeling he.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door _anonymus_ »

tarzan2 schreef:
gilbo schreef:Ik heb ook eens ooit Beavers gekocht.. 'k heb de andere hier nog hangen, 80km mee gereden, moogde verniet komen halen. #rubbisch

Ikke wil, ikke wil! Check pb!
Na enkele weken blijf ik erbij: de Maxxis Beaver is de ideale winterband. Grip op alles wat je er naartoe gooit, beste band ooit op natte wortels.
Wel merkelijk veel rolweerstand op asfalt. Ik dacht dat voornamelijk dit tussen de oren zat (bij andere banden dan), maar deze voel ik op asfalt echt energie zuigen.

Al kan ik de commentaren hierboven niet helemaal tegenspreken: één droog ritje Ardennen mee gedaan, dus voluit naar beneden en in de eerste stevige afdaling, heb ik de achterband al gescheurd. Niet aan de flanken, maar aan een nop gescheurd en de scheur was te groot voor de Notubes om nog te dichten.
Voorlopig met binnenband erin, dus, te dure bandjes om daarvoor weg te gooien...
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door blubberduck »

_anonymus_ schreef:
tarzan2 schreef:
gilbo schreef:Ik heb ook eens ooit Beavers gekocht.. 'k heb de andere hier nog hangen, 80km mee gereden, moogde verniet komen halen. #rubbisch

Ikke wil, ikke wil! Check pb!
Na enkele weken blijf ik erbij: de Maxxis Beaver is de ideale winterband. Grip op alles wat je er naartoe gooit, beste band ooit op natte wortels.
Wel merkelijk veel rolweerstand op asfalt. Ik dacht dat voornamelijk dit tussen de oren zat (bij andere banden dan), maar deze voel ik op asfalt echt energie zuigen. ...
logisch: veel grip = hoge rolweerstand :(
tip: alleen als voorband :wink:
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door DonFre »

Heeft er nu eigenlijk al iemand die thunder burt aan een deftige test kunnen onderwerpen?
slashy
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 17:08
Rijdt met: hoogBal

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door slashy »

_anonymus_ schreef:
tarzan2 schreef:
gilbo schreef:Ik heb ook eens ooit Beavers gekocht.. 'k heb de andere hier nog hangen, 80km mee gereden, moogde verniet komen halen. #rubbisch

Ikke wil, ikke wil! Check pb!
Na enkele weken blijf ik erbij: de Maxxis Beaver is de ideale winterband. Grip op alles wat je er naartoe gooit, beste band ooit op natte wortels.
Wel merkelijk veel rolweerstand op asfalt. Ik dacht dat voornamelijk dit tussen de oren zat (bij andere banden dan), maar deze voel ik op asfalt echt energie zuigen.

Al kan ik de commentaren hierboven niet helemaal tegenspreken: één droog ritje Ardennen mee gedaan, dus voluit naar beneden en in de eerste stevige afdaling, heb ik de achterband al gescheurd. Niet aan de flanken, maar aan een nop gescheurd en de scheur was te groot voor de Notubes om nog te dichten.
Voorlopig met binnenband erin, dus, te dure bandjes om daarvoor weg te gooien...
hebben idd supergrip. wel redelijk smal ook hee (47mm op ne crest).
wel opletten je kan de exceptions series kopen (duurste) en de non-exceptions met soepele banddraad (dual compound / 3 euro goedkoper bij bike-components).
blijkbaar koop je best de non-exceptions : 30 g zwaarder of zo, maar zouden sterkere flanken hebben.
ik heb een exception vooraan voor alle duidelijkheid/ in combinatie met bvb een kenda karma achteraan.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door _anonymus_ »

Ze vallen inderdaad smal uit.
Op de site van Maxxis is er ook een bredere 2.2 versie vermeld, maar die blijkt (nog) niet te bestaan.
Ik zou de Beaver als voorband durven laten liggen deze lente (BeMC 2013 in het achterhoofd), maar gaat er zo stom uit zien met een 2.2 achterband en zo'n smalle voorband.
Gebruikersavatar
BoXeR
Mountainbiker
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 09 jan 2008 22:27

Re: Overzicht 29er banden

Bericht door BoXeR »

momenteel tevreden van de Ritchey WCS ZMAx Evolution 2.1 die er vooraan opligt 8)
Plaats reactie