SHOW YOUR 29ER

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door erwin.91 »

_alain_ schreef:Pre ride foto,
toch maar een 740 stuur gaan steken, en een 90mm stuurpen ipv een 100mm.

Afbeelding
Ferme fiets, knappe foto.

Stuur 740 vind ik wa breed voor deze fiets, en nee ik begin geen discussie want ik ben van mening dat stuurbreete een persoon lijke keuze is.
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door jakke-pompier »

erwin.91 schreef:
pieterp schreef: @jakke: da bakske verdient wel een setje mooiere drinkbushouders dan die plastic krengen 8)
Steel King Cage's
Ik weet het maar nog geen tijd gehad om er nieuwe te gaan kopen, deze stonden op de donor en zijn dus overgezet
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door tarzan2 »

wal schreef:
bettes schreef:
wal schreef:Het is een sram 10 speed ketting, en cs zou ik het niet noemen. Ik heb eerder de indruk dat de kettingrollen soms op de tanden staan. Het gebeurt enkel in modderige omstandigheden, juist waarom ik naar 1x10 overschakelde :)

Ter info alles is nieuw, max 150km.
Dat is toch de reden waarom schurter met een guide op zijn XX1 rijdt?! Om dat oplopen tegen te gaan. Oplossing is simpel: bovenguideje erop en klaar.
Ik dacht dat een kettinggeleider ervoor zorgt dat de ketting niet van het kettingblad loopt. Mijn probleem is dat de kettingrollen boven op de tanden lopen. Zo wat het gevoel als met versleten kettingbladen rijden. Ik trek de ketting over de tanden, de ketting loopt er niet af. De ketting blijft ook niet, zoals bij cs, kleven.
Ik heb helaas dezelfde ervaring bij serieuze modder: soort van aflopen van het kettingblad en ook last van CS. Nu, ik rij wel met een KMC ketting, misschien eerst een ander ketting proberen....
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door RigolleM »

tarzan2 schreef:Ik heb helaas dezelfde ervaring bij serieuze modder: soort van aflopen van het kettingblad en ook last van CS. Nu, ik rij wel met een KMC ketting, misschien eerst een ander ketting proberen....
Met clutch derrie?
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door govaert »

_alain_ schreef:Afbeelding

Salsa Spearfish,
sjineese plastieken wielen
linkse
XT dingen
11,6kg. (met 1.5kg druk in de banden)
smal stuurke van 710mm
Compleet verkocht!!! Iets minder te vinden voor kleur. Maar frame en complete set up is gewoon zoals ik het zelf zou doen!
Maar ik snap nog steeds niet hoe die alu achtertrein genoeg kan flexen zonder scharnieren aan het achterwiel tijdens het inveren, zonder breken? ](*,)
Gebruikersavatar
Astratommy
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 01 feb 2006 19:43
Rijdt met: Trek Stache 9

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door Astratommy »

Om de Cannondale Flash 3 Carbon 29er wat te sparen de komende maanden heb ik deze bijgekocht: Canyon grand Canyon AL Slx 8.9



Afbeelding
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door sennevh »

volgens mij scharniert die Salsa aan het bracket... kan niet anders hé
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door freezy »

sennevh schreef:volgens mij scharniert die Salsa aan het bracket... kan niet anders hé
Idd, hier duidelijk te zien.
http://www.topangacreekbicycles.com/ima ... h_fm-z.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door pieterp »

Bij de Salsa zit er ook flex in de staande achtervork, dit is nodig omdat anders het boeltje kapot gaat. Hier is de buis afgeplat, een beetje een bladveereffect.
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door govaert »

pieterp schreef:Bij de Salsa zit er ook flex in de staande achtervork, dit is nodig omdat anders het boeltje kapot gaat. Hier is de buis afgeplat, een beetje een bladveereffect.
Ja dat wist ik al, maar die flex kan je toch nooit bereiken met aluminium als materiaal?
Plaats reactie