SHOW YOUR 29ER

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door scelter »

Mijn nieuw scheurijzer. 2 Maanden geduld moeten hebben, maar deze ochtend een eerste ritje gemaakt en goed bevonden! Echt een vinnig bakske. Tevens ook mijne eerste 29er:

Afbeelding
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door rombaft »

mooi, de canyon's zijn echte topbikes ... de terralogic al een beetje naar je zin kunnen instellen ?
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door scelter »

Nee, nog niet helemaal. Ik vind dat hij erg hard is ivm met mijn oude fox. De terralogic staat op dit moment nochthans opt minimum. Maar ik had ergens gelezen dat ze een paar 100 km nodig hebben om wat soepeler te worden? Ik geef het nog wat tijd.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door rombaft »

Persoonlijk heb ik liever een iets stuggere vork , ..

Maar de stugge werking ligt volgens mij niet aan je terralogic instelling maar aan je rebound (rechts boven) , als je bv je terralogic instelling (rechts onder) ongeveer in het midden zet en je rebound op een 40% ga je een veel soepelere vork krijgen...
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door scelter »

Rebound staat nu zo snel mogelijk, daar vertrek ik altijd van. Als hij dan wat te heftig omhoog komt draai ik hem geleidelijk wat minder.
De zithouding is ook nog wat wennen. Mss komt er nog een langere stuurpen op om wat gestrekter te zitten en dan moet de vork ook weer wat aangepast worden. Het zal nog wa experimenteren worden de komende ritten.
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door TS biker »

Klaar voor 1ste rit.
Wielen worden nog vervangen door setje ENVE's

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door Zotte Marre »

Hmmmm Lynskey...
Dit is allicht een grote maat? Alleen dat stuur ziet er niet uit, vind ik. Barends die dan nog langer zijn dan de stuurpen? Breedte van het stuur?
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door TS biker »

Zotte Marre schreef:Hmmmm Lynskey...
Dit is allicht een grote maat? Alleen dat stuur ziet er niet uit, vind ik. Barends die dan nog langer zijn dan de stuurpen? Breedte van het stuur?
size L, het stuur is 640mm, dus zeker niet extreem breed, stuurpen is -17° (dus negatief) en denk dat daardoor en door de positie voor het nemen vd foto de proporties wat anders lijken dan dat ze effectief zijn (zo zijn de barends zeker niet langer dan de stuurpen)
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door Zotte Marre »

TS biker schreef:
Zotte Marre schreef:Hmmmm Lynskey...
Dit is allicht een grote maat? Alleen dat stuur ziet er niet uit, vind ik. Barends die dan nog langer zijn dan de stuurpen? Breedte van het stuur?
size L, het stuur is 640mm, dus zeker niet extreem breed, stuurpen is -17° (dus negatief) en denk dat daardoor en door de positie voor het nemen vd foto de proporties wat anders lijken dan dat ze effectief zijn (zo zijn de barends zeker niet langer dan de stuurpen)
Is't je eerste 29r? 640 is eerder aan de smalle kant. Ik rij met 670 en zou zeker niet smaller gaan !
Ben benieuwd naar de rijeigenschappen (van de achterkant).
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Re: SHOW YOUR 29ER

Bericht door TS biker »

neen, reed hiervoor met BMC
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 8&t=109772" onclick="window.open(this.href);return false;
breder hoeft het stuur voor mij niet te zijn, dan heb ik te veel last op smallere doorgangen in lokale TT's.
Plaats reactie