Welke XC-bike? Radon of Cube?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Kolb
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 02 nov 2019 15:19

Welke XC-bike? Radon of Cube?

Bericht door Kolb »

Mijn vorige fiets was een Cube Attention SL 21". Die is verkocht en ik ben naarstig op zoek naar een opvolger.

Het moet een alu XC-model zijn.

Ik heb alle merken gezien. Er staan nu 2 modellen op de shortlist. Welke zou jij kiezen?

Radon Jealous AL 9.0 - 1300 euro
Model 2019 - 2x11 Shimano XT/SLX
https://www.bike-discount.de/en/buy/rad ... x11-787075" onclick="window.open(this.href);return false;


Cube Reaction Race - 1000 euro
Model 2019 - 1x12 sram GX
https://www.bike-discount.de/en/buy/cub ... nge-767645" onclick="window.open(this.href);return false;

De Cube heeft mindere banden, wielset en vork. Maar wel 1x12, wat toch meer mijn voorkeur geniet.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Welke XC-bike? Radon of Cube?

Bericht door dirkdierickx »

ik heb recent diezelfde cube gekocht (andere kleur) ter vervanging van mijn trek xcal.
geweldige fiets! en die sram gx eagle groep is ongelooflijk goed, ben trouwens blij dat ik van die 2x verlost ben.
heb de goeie banden van de trek xcal op de cube gezet en toen was die er helemaal klaar voor.

in het begin had ik ook wat twijfels over de judy vork, maar eens degelijk afgesteld eigenlijk een prima vork met als enige minpunt het gewicht (maar dat valt al bij al wel mee hoor).

minpuntjes, eigenlijk geen, buiten misschien de wielen die niet echt super-super zijn (alex-rim met cube hubs???), maar ze doen momenteel hun werk. eens het vuile weer voorbij is koop ik me waarschijnlijk wel een mooier setje.
Kolb
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 02 nov 2019 15:19

Re: Welke XC-bike? Radon of Cube?

Bericht door Kolb »

De Cube heeft ook geen boost, klopt dat?
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Welke XC-bike? Radon of Cube?

Bericht door dirkdierickx »

jawel, boost en sram dub cranks.
Plaats reactie