voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door assea »

Frakke schreef:
assea schreef:
Frakke schreef:Volgens mee toch geen 2015 model andere wielen en voorvork in 2016 is hij niet meer te krijgen.

http://www.corratec.com/bikes/mountain/ ... /x-bow-xtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Die mens kan veel zeggen hé volgens mij model 2017 en 5 jaar garantie :P

Kijk hier op de site:
http://www.corratec.com/kollektion-2015" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij staat er toch tussen !!!
Welk model is XT of XTR??

XT
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Reflex »

Eerst zei je Xtr. Wat is het nu? Een overjarige Xt fiets voor 1750 euro is niet spotgoedkoop maar gewoon een normale prijs. Maar het is geen slechte fiets.

Enkel in je openingspost heb je het over een X-bow met de m980 Xtr. En die hebben ze in 2012 geleverd. Vandaar dat het nooit een 2015 model kan zijn want die heeft de m9000

Kortom als je advies wilt moet je duidelijk zijn. Welk model is het nu? Xt/xtr en welke afmontage want in je openingspost praat je over een compleet ander model. Daarnaast vind ik het raar dat je een nieuwe fiets via 2dehands koopt. Is het wel een officiële dealer? Anders krijg je sowieso geen garantie. Heb ik met mijn Trek ook gehad. Was wel een winkel maar geen trek dealer. Koste veel moeite.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door vani »

Als je zo zeker bent van je bijna koop dan koop je hem gewoon. Maar in je beginpost spreek je van XTR en de effectieve afmontage is XT scheelt wel direct paar €tjes natuurlijk. Voor deze prijs ga je elders ook al fietsen vinden. Pas gewoon op als je koopt want volgens mij wilt hij je gewoon een fiets verkopen want vermoed dat de meting bij de verkoper gaat gebeuren...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Free_ltd »

Wat ik ervan denk? Dat dit hele zaakje serieus stinkt. ](*,)
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door assea »

kogel is door de kerk, ik heb gekozen en ik denk dat ik een goede keuze gemaakt heb,
Cannondale F29 Carbon 4 - Hardtail

Rahmen F29 ~ mit Speed Save, BB30 und 1.5" Steuerkopf
Gabel Lefty PBR 100 29 ~ PBR XC Dämpfer, Hybrid Needle Bearing Technologie, 45 mm Offset
Vorbau Cannondale C3 ~ 1.5" ~ 31.8 mm ~ 5°
Lenker Cannondale C3 Flat ~ 6061 Aluminium ~ 700 mm
Steuersatz Cannondale HeadShok Si
Nabe vorne Lefty SL
Kurbelgarnitur Shimano Deore Hollowtech II ~ 38/24
Schaltwerk Shimano SLX Shadow Plus
Kassette Shimano HG-50 ~ 11-36
Umwerfer Shimano Deore
Schalthebel Shimano SLX mit I-Spec
Felgen Stan's ZTR Rapid 29'er ~ Tubeless Ready, 21 mm Maulweite
Nabe hinten Formula DC-22
Reifen Schwalbe Racing Ralph Performance~ 29x2.1" ~ Tubeless Ready Faltreifen
Sattel Prologo Nago Evo X8 STN
Sattelstütze Cannondale C3 ~ 27.2x350/400 mm
Bremsehinten Shimano Deore ~ 180/160 mm
Gewicht laut Hersteller 11,2
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door vedet »

Weer iets totaal anders, zeker qua afmontage. Maar voldoende om veel plezier offroad te hebben.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Reflex »

Van een full XTR racer naar een Deore/SLX "instap" bike. Prima fiets natuurlijk enkel weet je wel wat je zoekt? Mocht de prijs niet al te hoog zijn dan is dit zeker een optie en je zult er veel plezier mee beleven. Enkel de afmontage is niet echt hoog dus zal je indien je veel fietst wel snel tegen wat ergernissen aanlopen.

Dit is volgens mij ook een 2015 model klopt dat? Dus in tegenstelling tot de 2016 versie volledig Deore/SLX ipv SLX/XT.

Ik mag hopen dat deze niet meer tussen de 1700 en 2000 kost zoals ik ze te koop zie staan. Dat is echt te veel geld voor deze overjarige bike met deze afmontage.
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door assea »

Gisteren meteen gaan testen, wat rijd deze zalig, ik ben tevreden, bedankt voor jullie steun, ik ken er wel niet veel van maar ik ben bij ne plaatselijke handelaar gegaan en heb zo mijn nieuwe bike gekocht, ik zou foto's willen plaatsen maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, dit is een serieuze stap vooruit met deze bike, een heel verschil met mijn vorige, een bianchi Oem carbon !

Zondag ga ik er mijn 1ste tour mee rijden, waarschijnlijk in Beringen ofwel in Lens Saint remy, hier ben ik nog niet uit ! Hopelijk is de foto gelukt !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Frakke »

Proficiat met je nieuwe aanwinst en veel plezier ermee.

Waarom moest het een carbon zijn?komt een stuk duurder uit als een aluminium als ik dan zie naar de afmontage en het gewicht en de prijs :(
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: voor de kenners, wat denken jullie ervan?

Bericht door Reflex »

Mooie fiets, veel plezier!
Plaats reactie