Nieuwe XC bike - Canyon?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door Restyle »

Na 4 jaar op mijn Specialized Epic te rijden ga ik me een nieuwe hard trail aanschaffen, maar ik ben er nog niet 100% uit welke bike ik ga kiezen.
Nu met de overgang van 2016-2017 bikes koopjes periode de ideale moment om te shoppen naar een 2016 model of ineens 2017 model.

Ik ben opzoek naar een lichte 29'er Hardtail, wil er ook wat amateur wedstrijdjes mee rijden.
Mijn budget is 3300€

Mijn oog valt op het 2016 Cayon Exceed model al wil ik nog even wachten wat de 2017 modellen begin september te bieden hebben.
Deze is voor 95% mijn ding, alleen over de RS1 heb ik al veel mixed feelings gelezen..
https://www.canyon.com/mtb/exceed/excee ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vergelijk dus alles met deze exceed, als iemand anders nog suggesties heeft, altijd welkom!
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door aresius »

In hun outlet gedeelte staat er een topfietsje te blinken, zonder RS1 vork:
https://www.canyon.com/factory-outlet/# ... s&id=14945" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door Edlisjas »

Ik vind de RS-1 de beste vork die ik ooit heb gehad (en dat zijn er al heel wat), spreekt enorm soepel aan en oogt zeer mooi in de exceed. Zelf heb ik de 9.9 CF SLX pro.
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door Restyle »

Edlisjas schreef:Ik vind de RS-1 de beste vork die ik ooit heb gehad (en dat zijn er al heel wat), spreekt enorm soepel aan en oogt zeer mooi in de exceed. Zelf heb ik de 9.9 CF SLX pro.
Algemeen content van? Welke maat heb je en hoe valt die mee TOV je grootte?
Ik ben 1m90, volgens de website zou ik een L moeten hebben maar als ik mijn beenlengte met 1cm aanpas kom ik op XL uit, dus het is moeilijk kiezen..
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door Edlisjas »

Restyle schreef:
Edlisjas schreef:Ik vind de RS-1 de beste vork die ik ooit heb gehad (en dat zijn er al heel wat), spreekt enorm soepel aan en oogt zeer mooi in de exceed. Zelf heb ik de 9.9 CF SLX pro.
Algemeen content van? Welke maat heb je en hoe valt die mee TOV je grootte?
Ik ben 1m90, volgens de website zou ik een L moeten hebben maar als ik mijn beenlengte met 1cm aanpas kom ik op XL uit, dus het is moeilijk kiezen..
Ja, zeer tevreden van tot nu toe. Ik heb zelf een small, ik ben 1.72m. Ik heb me een tijd geleden laten opmeten dus de afmetingen kloppen in mijn geval perfect. Fiets zit me als gegoten.
vk1238
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 sep 2013 16:19
Rijdt met: Gt zaskar Carbon - sportivo fiandra

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door vk1238 »

niet de HT maar een nerve aangekocht een maand geleden. Ik had ook mijn twijfels over de maatvoering. naar BB lengte had ik een L moeten nemen maar door de chat-mensen toch een M aangeraden gekregen. intussen al redelijk wat km's gereden en zeer tevreden met de M. iets meer marathonhouding dan om mijn HT, maar zadel staat nog niet op zijn hoogtst. zou dus toch maar voor de kleinere maat gaan. niets erger dan een te groot frame.
Gebruikersavatar
Zalman
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 17 apr 2005 18:10

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door Zalman »

ik ben 1.86 en heb een Nerve xl, past perfect (ik heb wel vrij lange benen voor mijn lengte)
hiervoor had ik een Epic in de maat large en die was eigenlijk te klein
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door JWP »

In het slechtste geval ben je niet tevreden over die vork en verkoop je hem? Met de opbrengst daarvan kan je normaal wel een andere deftige vork kopen.

:-)
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door Restyle »

Heb ook besloten een exceed 9.9 race te kopen. 1x12 is voor mij niet van groot belang. Zou toch 2 weken duren om te leveren terwijl hij in stock is.. De week van de 22ste pas.. zo lang nog :)

Weet iemand toevallig de exacte color code voor het Canyon "Vulcano Red"? Zou graag de grijze RS1 stickets vervangen door het zelfde rood als de fiets, is mooier lijkt me. Heb het al eens gezien in een filmpje maar kan het niet terug vinden :(
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Nieuwe XC bike - Canyon?

Bericht door JWP »

Restyle schreef: Weet iemand toevallig de exacte color code voor het Canyon "Vulcano Red"? Zou graag de grijze RS1 stickets vervangen door het zelfde rood als de fiets, is mooier lijkt me. Heb het al eens gezien in een filmpje maar kan het niet terug vinden :(

Vragen op klantendienst Canyon? Zeg er dan maar bij dat die grijze stickers toch een serieuze misser zijn van hun part ;-)
Plaats reactie