Cannondale Scalpel 29 Carbon info...please

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Cannondale Scalpel 29 Carbon info...please

Bericht door corragio »

Hey,

Twijfel al lang om me eens een scalpel op te bouwen vr de fun, maar dan met een RS1 vork erin wel...

Iemand ervaring met de scalpel 29 Carbon, goed of slecht... Vergelijkbaar met...?

Het frame komt met alles schijnt prima als nieuw, qua demper is het een Fox CTD demper (mss wel wat minder goed?)

En ik kan momenteel een S kopen in knap groen kleurke, voor mijn 1.73m moet dat wel goed komen zeker?

En enig idee welke kopserie ik erin kan ploffen voor men RS1 vork erin te monteren of zo?

Thx vr alle info/hulp....

Zou dit frame worden dus: (heb het al laten reserveren tot morgenavond)
Afbeelding
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Cannondale Scalpel 29 Carbon info...please

Bericht door corragio »

Never mind, heb hem toch mr gekocht voor de zekerheid, zal wel zien of ie me aanstaat dan ;-)

Denk wel dat ie bom gaat staan met een rs1 erin, alsook zijn blijkbaar de lagers overal vervangen met iets anders, qua roulementen waardoor die blijkbaar veel langer zouden goed blijven, iemand ervaring wat ie mss bedoelde?

En enig idee of ik daar een andere demper beter in kan steken, dan die fox ctd?
Ik zou wel graag eentje met remote in feite op het stuur hebben, mr is dit betaalbaar en zoja welke zoeken en welke maten?
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Cannondale Scalpel 29 Carbon info...please

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Kijk, een kenner kiest mss voor een specialized, zeker nooit een verkeerde keus, bovendien in de toekomst ing. Denk voorheen cannondale is momenteel in dienst bij specialized, ben inmiddels erg benieuwd naar zijn ontwerppen voor specialized, maar goed deze Meneer Denk wat een hele grote is in fietsland, was voorheen ing. bij cannondale en de scalpel heeft zijn signature, daarnaast als cannondale met de nieuwe scalpel die in 2017 te verwachten is, afstapt van de oude lijn en stapt in de habbit lijn dan zal het meer een van de scalpel afwijkende lijn zijn, dat maakt van de huidige scalpel meteen een "cult bike " dus om nu advies te geven:
houd de lefty en gebruik als stuurpen een leonardi, de lefty is namelijk ondanks de rs1 nog steeds de beste vork die er is.
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Cannondale Scalpel 29 Carbon info...please

Bericht door corragio »

El Toro Cycling Club HB schreef:Kijk, een kenner kiest mss voor een specialized, zeker nooit een verkeerde keus, bovendien in de toekomst ing. Denk voorheen cannondale is momenteel in dienst bij specialized, ben inmiddels erg benieuwd naar zijn ontwerppen voor specialized, maar goed deze Meneer Denk wat een hele grote is in fietsland, was voorheen ing. bij cannondale en de scalpel heeft zijn signature, daarnaast als cannondale met de nieuwe scalpel die in 2017 te verwachten is, afstapt van de oude lijn en stapt in de habbit lijn dan zal het meer een van de scalpel afwijkende lijn zijn, dat maakt van de huidige scalpel meteen een "cult bike " dus om nu advies te geven:
houd de lefty en gebruik als stuurpen een leonardi, de lefty is namelijk ondanks de rs1 nog steeds de beste vork die er is.
Probleem is dat ik enkel het frame gekocht heb ;-)
Dus ik zou men eigen rs1 erin steken omdat ik die klaar heb ervoor en dus geen Lefty heb..en geen lefty wielen..

Ik ken mezelf, als ik die lefty en wielen nu moet zoeken gaan ik weer een fortuin kwijt zijn omdat ik dan weer "het lichtere/betere" ervoor wil aankopen..

En de wielen/vork die ik er nu vr heb zullen dus prima zijn en moeten dienen :-)

Merci vr de info alvast, kzal me sowieso eens in het onbekende ermee storten en zo afwachten he, kan niet slecht zijn denk ik alleszins..
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Cannondale Scalpel 29 Carbon info...please

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

corragio schreef:
El Toro Cycling Club HB schreef:Kijk, een kenner kiest mss voor een specialized, zeker nooit een verkeerde keus, bovendien in de toekomst ing. Denk voorheen cannondale is momenteel in dienst bij specialized, ben inmiddels erg benieuwd naar zijn ontwerppen voor specialized, maar goed deze Meneer Denk wat een hele grote is in fietsland, was voorheen ing. bij cannondale en de scalpel heeft zijn signature, daarnaast als cannondale met de nieuwe scalpel die in 2017 te verwachten is, afstapt van de oude lijn en stapt in de habbit lijn dan zal het meer een van de scalpel afwijkende lijn zijn, dat maakt van de huidige scalpel meteen een "cult bike " dus om nu advies te geven:
houd de lefty en gebruik als stuurpen een leonardi, de lefty is namelijk ondanks de rs1 nog steeds de beste vork die er is.
Probleem is dat ik enkel het frame gekocht heb ;-)
Dus ik zou men eigen rs1 erin steken omdat ik die klaar heb ervoor en dus geen Lefty heb..en geen lefty wielen..

Ik ken mezelf, als ik die lefty en wielen nu moet zoeken gaan ik weer een fortuin kwijt zijn omdat ik dan weer "het lichtere/betere" ervoor wil aankopen..

En de wielen/vork die ik er nu vr heb zullen dus prima zijn en moeten dienen :-)

Merci vr de info alvast, kzal me sowieso eens in het onbekende ermee storten en zo afwachten he, kan niet slecht zijn denk ik alleszins..
Zoals U het stelt heeft U groot gelijk, als U het materiaal heeft staan kan ik daar niets tegen inbrengen, de rs1 vork in uw maat, het cannondale frame maar ook de beschikbare wielen zullen u niet teleurstellen, succes en veel bike plezier.
Maar weet een cannondale is pas een cannondale met een lefty :wink:
d-shack
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 13:49
Rijdt met: GT Zaskar

Re: Cannondale Scalpel 29 Carbon info...please

Bericht door d-shack »

@corragio, wil ook van mijne lefty af, heb jij al reducers gekocht? Zoja waar en welke?
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Cannondale Scalpel 29 Carbon info...please

Bericht door corragio »

d-shack schreef:@corragio, wil ook van mijne lefty af, heb jij al reducers gekocht? Zoja waar en welke?
http://www.bike24.com/1.php?content=8;p ... 1000,2,112" onclick="window.open(this.href);return false;

Staat ook al int showroom topic als je hem wil bekijken...

Als je de lefty wegdoet wil ik wel eens pics en info erover ;-) alsook wieltje eventueel erbij...
Plaats reactie