29 Nobby Nic veranderen of niet?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

29 Nobby Nic veranderen of niet?

Bericht door JOBA »

Ik rijd al zo'n 1,5 jaar zowel vooraan als achteraan met Nobby Nics. Iedereen weet dat het een beetje een "ploeter"band is. Ik heb me er nooit echt veel mee beziggehouden, maar ik ben aan het uitkijken voor iets nieuws, mischien ook met wat minder rolweerstand en tubeless. Ik rijd vooral in Vlaams Brabant, dus zijn 2 Racing Ralphs wel een goede keuze of overschakelen naar Continental?
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: 29 Nobby Nic veranderen of niet?

Bericht door eL Tee »

Nobby Nic ploeterband? Een Hans Dampf is een baggerband!

Ik rij bij nat/winters/modderachtig weer vooraan met een Hans Dampf en achteraan een Nobby Nic... 29x2.35...

En bij droog/zomers weer is dat een koppel Hutchinson Black Mamba 29x2.00

Voor rotsachtig terrein heb ik een setje Maxxis CrossMark. Die vind ik ook goed voor alledaags gebruikt. Ze zijn wel verdomd zwaar...


Maar om van antwoord te zijn op jouw vraag: een bandenkeuze is zéér persoonlijk. Daar waar sommigen rijden met quasi slicks, rijden anderen met motocrossbanden... Rij met dat waar je je goed bij voelt.

Een veel gebruikte combi is Rocket Ron vooraan en Racing Ralph achteraan... Deze combi is zeer breed inzetbaar.
Gebruikersavatar
tikkes17
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 25 apr 2013 10:32
Rijdt met: wil alleen bergaf

Re: 29 Nobby Nic veranderen of niet?

Bericht door tikkes17 »

2 jaar geleden Vittoria (vroeger Geax) Saguaro gestoken, de TNT versie, tubeless, ben van het hageland en ga soms ook de taalgrens over. Voor mij maar 1 band meer, winter en zomer. Bolt goed en je kan eventueel kiezen door de band om te draaien voor "grip" of "speed". :wink:
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: 29 Nobby Nic veranderen of niet?

Bericht door SD2E »

tikkes17 schreef:2 jaar geleden Vittoria (vroeger Geax) Saguaro gestoken, de TNT versie, tubeless, ben van het hageland en ga soms ook de taalgrens over. Voor mij maar 1 band meer, winter en zomer. Bolt goed en je kan eventueel kiezen door de band om te draaien voor "grip" of "speed". :wink:
Kheb zo nog ne vittoria saguaro liggen van deze zomer, gekocht als vervanging bij pech op reis. mag weg , interesse? :)
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: 29 Nobby Nic veranderen of niet?

Bericht door SD2E »

nobby nic, voor mij persoonlijk veel te grof profiel. bij echte modder loopt dat ook vol en weegt je band kilo's.

racing ralph of continental xking volstaat heel het jaar voor mij. In de zomer soms zelfs eens continental raceking.
Plaats reactie