Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door Ivo L »

Ben benieuwd wat jullie zouden doen qua upgrade aan een bike die reeds ok is ?

Bike : on-one carbon 29-er, basis Fox ctd vork, wielen crest-DT240, XO1 groep. 9.8 kg.

Ik zie 3 opties :

1. Investeren in (nog) beter frame. Gaan voor steekas vanachter. Huidig frame is ongeveer 4 jaar oud dus ik veronderstel dat een nieuw frame van een degelijk merk toch wel wat zal verbeteren wat betreft stijfheid-comfort-gewicht ? Gewicht frame is 1300 gram.

2. Fox ctd vork vervangen door betere vork. Eventueel terralogic of carbon lefty ?

3. Huidige wielen zijn 4 jaar oud. Betere (carbonnen ?) wielen kopen en dan ineens gaan voor een bredere velg gezien ik toch graag met 2.35 banden rijd.


Laat de suggesties maar komen !!!



Afbeelding
ivocare
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 08 feb 2015 21:56

Re: Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door ivocare »

Het houd een keer op toch? Volgens mij valt er weinig meer te verbeteren aan deze top fiets. Ik ga ervan uit dat het stuur al van Carbon is, zo niet heb je daar een upgrade te pakken :-D
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door De Wreter »

Tja.....ga voor de carbon wielen
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door Ivo L »

ivocare schreef:Het houd een keer op toch? Volgens mij valt er weinig meer te verbeteren aan deze top fiets. Ik ga ervan uit dat het stuur al van Carbon is, zo niet heb je daar een upgrade te pakken :-D
Carbon stuur van 3T aanwezig en zadelpen van KCNC.
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door Ivo L »

De Wreter schreef:Tja.....ga voor de carbon wielen
Hiersé, de vorige eigenaar van het frame :-D. Je ziet, hij doet het nog goed hé.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door Reflex »

Ik zou een update doen aan je eigen instelling en lekker genieten van de fiets. (grapje uiteraard) Je kan uiteraard altijd beter, maar een Crest/240S setje met een FOX ctd en een XO1 groepje is een meer dan degelijke setup. Er zijn veel mensen die dit graag zouden hebben en ik vraag me erg af of je bij een volgende upgrade wel meer rijplezier zal hebben.
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door jfcb »

Optie 4: je fiets houden zoals het is en met dat geld dat je zou spenderen aan onderdelen investeren in een fietstrip of vakantie?

Van de door jouw vermelde opties zou ik gaan voor de carbon wielen. Deze upgrade zal je het meeste voelen (al dan niet in de portemonnee). Ikzelf heb al veel van mijn bike vrienden (en crest gebruikers) jaloers gemaakt met de rijeigenschappen van m'n carbon wielen.
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door Ivo L »

Reflex schreef:Ik zou een update doen aan je eigen instelling en lekker genieten van de fiets. (grapje uiteraard) Je kan uiteraard altijd beter, maar een Crest/240S setje met een FOX ctd en een XO1 groepje is een meer dan degelijke setup. Er zijn veel mensen die dit graag zouden hebben en ik vraag me erg af of je bij een volgende upgrade wel meer rijplezier zal hebben.
Genieten doe ik volop van deze fiets en ben hem nog lang niet beu hoor.
Zithouding is perfect dus momenteel ben ik vooral geneigd naar nieuwe wielen te gaan, temeer omdat de huidige wielen al een beetje leeftijd hebben (nog geen problemen met gehad, superwielen).
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door Ivo L »

jfcb schreef:Optie 4: je fiets houden zoals het is en met dat geld dat je zou spenderen aan onderdelen investeren in een fietstrip of vakantie?

Van de door jouw vermelde opties zou ik gaan voor de carbon wielen. Deze upgrade zal je het meeste voelen (al dan niet in de portemonnee). Ikzelf heb al veel van mijn bike vrienden (en crest gebruikers) jaloers gemaakt met de rijeigenschappen van m'n carbon wielen.
Vertrek binnen 2 weken naar Vogezen en in oktober weekje Roc d'Azur :-D Optie 4 is dus al bezet (o)

Vertel : Waarom zijn de rij-eigenschappen zoveel beter ?
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: Welke upgrade zouden julllie doen aan bike die ok is ?

Bericht door jfcb »

Mijn ervaring met carbon wielen: het voelt allemaal een pak stijver aan. Het sturen in de bochten is directer en ook bij het optrekken merk ik een aardig verschil. Dit staat dan ook los van het gewichtsverschil tussen alu/ carbon velgen, want dat verschil kan minimaal zijn.
Plaats reactie