Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
DeGlenne
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 16:31
Rijdt met: NinerD Moonduster,Kona Unit Ss, Kona Paddywagon

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door DeGlenne »

Ik zou ook de Niner houden en de speci buiten :).
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door blubberduck »

alleen als je met beiden gereden hebt (meer dan een testritje :wink: ) kun je hierover oordelen....en dan nog....
betreft smaak - kleur - look is heel persoonlijk en kan ook geen buitenstaander over oordelen #-o

dus the choice is only up to you :wink: en laat je niet op stang jagen door bevooroordeelde meningen :-"

ik heb wel een voorkeur :wink:
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door corragio »

Mja I know...

Maar de speci is in feite als nieuw (enkel frame is kortstondig gebruikt) en heb geen zin om de rest echt uitgebreid te gaan testen alvorens dan in minder goede staat allemaal te kunnen verkopen.. :-/

Vandaar...

Niner heb ik voordien al paar keer gereden en dat wss al een hele leuke ervaring.

1,5jaar geleden al soortgelijke sworks gehad, reed wel super ook, mr is de huidige veel veranderd of niet in vergelijk...? Daar heb ik nog geen idee dus...

Heb net nog een Fox float32 factory kashima 2014 bijgekocht alvast vr in de niner desnoods...als ik de vaste beu zou geraken, mr blijf het hardtail rijden geweldig apprecieren ze... Is veel reactiever en nerveuzer en I like technische tracks.... Ongeveerd ook ja..toch in Belgie...

Of ik moest de brain in de niner steken desnoods...

Mmmmm zie nog wel..

Als menne Giant 29" nu eens weg zou zijn kan ik de beslissing wat langer trekken en heb ik al plek genoeg voorlopig...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door madskatingcow »

Minder kopen en meer rijden = minder luxe problemen :wink: :-D :P :-"
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door blubberduck »

corragio schreef:Mja I know...

Maar de speci is in feite als nieuw (enkel frame is kortstondig gebruikt) en heb geen zin om de rest echt uitgebreid te gaan testen alvorens dan in minder goede staat allemaal te kunnen verkopen.. :-/
...........
1,5jaar geleden al soortgelijke sworks gehad, reed wel super ook, mr is de huidige veel veranderd of niet in vergelijk...? Daar heb ik nog geen idee dus...

...
Geo is veranderd tov model 2013.... :wink:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door madskatingcow »

En X-12 steekas, interne kabels, etc .
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door corragio »

madskatingcow schreef:Minder kopen en meer rijden = minder luxe problemen :wink: :-D :P :-"
Lol gij moogt dat zeggen...

Heb het te druk met werken momenteel...dus rij idd niet genoeg, telkens moeilijke uren etc dus ja..mr in garage op rare uren wat prullen lukt altijd en is een leuke hobby he ;-)
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door erwin.91 »

Minder werken :-k = is minder geld :-k = minder luxe problemen :-k = meer tijd om te rijden :-D
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door fucalot »

Als er 1 weg moet, zet ze dan beide te koop. Duurdere fietsen verkoop je niet op 1,2,3... Als de twijfel dan toch zo groot is, speelt het misschien geen rol.
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Niner RDO vs Stumpjumper Sworks Wc

Bericht door JWP »

Nu ik uw twee bikes in de showroom heb gezien, ik vind de looks van de Specialized veel strakker en mooier. Misschien door vork ook veelzijdiger?

Maar looks is misschien wel de minst belangrijke factor :-), al denk ik dat dat voor u niet onbelangrijk is gezien al de 'moeite' (€ ;-) ) die je in je hobby steekt.

Qua functionaliteit overlappen de niner en de s-works elkaar, dus ik begrijp wel dat er dan éne buiten moet. Zou bij mij ook het geval zijn.

En over de skinwalls: ik begrijp de look al is het niet mijn ding. Ik vind eveneens dat die look op de speci het best tot zijn recht komt.

Hou ons op de hoogte hé.
Plaats reactie