Pagina 3 van 3

Re: tandwielverhouding

Geplaatst: di 14 apr 2015 13:02
door mrdoorman
LowieVanee schreef:
mrdoorman schreef:
LowieVanee schreef:zal het toch eens proberen in de ardennen met 24/38T. Als het niet lukt kan ik altijd switchen erna he :)
Als je bvb enkel uw 24 verandert met stalen 22 ben je er anders vrij goedkoop vanaf. 22/38 is wel echter niet meest ideale verhouding denk ik.

Gr
en om heel de boel te vervangen, naar een 22/34. hoeveel euros zou dat me lichter maken? moet je enkel de bladen vervangen? of moeten er nog andere dingen veranderd worden eraan?

er is een ander topic gaande hierover, net voor het deze....

Re: tandwielverhouding

Geplaatst: di 14 apr 2015 15:17
door LowieVanee
Als je bvb enkel uw 24 verandert met stalen 22 ben je er anders vrij goedkoop vanaf. 22/38 is wel echter niet meest ideale verhouding denk ik.

Gr[/quote]

en om heel de boel te vervangen, naar een 22/34. hoeveel euros zou dat me lichter maken? moet je enkel de bladen vervangen? of moeten er nog andere dingen veranderd worden eraan?[/quote]


er is een ander topic gaande hierover, net voor het deze....[/quote]


Oke, zal dat eens uitpluizen! thx

Re: tandwielverhouding

Geplaatst: di 14 apr 2015 17:45
door scan
Was nog geen 60€ kwijt voor beide dus het viel mee.

Re: tandwielverhouding

Geplaatst: za 02 mei 2015 16:18
door BrunoVW
ik rij met een 27-39 vooraan (rotor q-rings) en 11-36 achteraan waar ik de 36 vervangen heb door een 40. Zo geraak je ook overal op....

Re: tandwielverhouding

Geplaatst: za 02 mei 2015 21:40
door kazzz
Als je ziet dat diegene die naar de Ardennen gaan of wat dan ook met een XX1, dan steken ze meestal een 28T vooraan om toch gemakkelijk overal op te geraken.
Wel, een 28T op een 42 achteraan, komt net overeen met een 24T en 36 achteraan.
Soms moet je de beentjes ook wat laten werk verrichten e en niet te snel de gemakkelijkste weg kiezen?