tandwielverhouding

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
mrdoorman
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 06 mei 2007 20:02

Re: tandwielverhouding

Bericht door mrdoorman »

LowieVanee schreef:
mrdoorman schreef:
LowieVanee schreef:zal het toch eens proberen in de ardennen met 24/38T. Als het niet lukt kan ik altijd switchen erna he :)
Als je bvb enkel uw 24 verandert met stalen 22 ben je er anders vrij goedkoop vanaf. 22/38 is wel echter niet meest ideale verhouding denk ik.

Gr
en om heel de boel te vervangen, naar een 22/34. hoeveel euros zou dat me lichter maken? moet je enkel de bladen vervangen? of moeten er nog andere dingen veranderd worden eraan?

er is een ander topic gaande hierover, net voor het deze....
LowieVanee
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 apr 2015 13:38
Rijdt met: Cube LTD SL 29er 2015

Re: tandwielverhouding

Bericht door LowieVanee »

Als je bvb enkel uw 24 verandert met stalen 22 ben je er anders vrij goedkoop vanaf. 22/38 is wel echter niet meest ideale verhouding denk ik.

Gr[/quote]

en om heel de boel te vervangen, naar een 22/34. hoeveel euros zou dat me lichter maken? moet je enkel de bladen vervangen? of moeten er nog andere dingen veranderd worden eraan?[/quote]


er is een ander topic gaande hierover, net voor het deze....[/quote]


Oke, zal dat eens uitpluizen! thx
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: tandwielverhouding

Bericht door scan »

Was nog geen 60€ kwijt voor beide dus het viel mee.
BrunoVW
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 17:12
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Re: tandwielverhouding

Bericht door BrunoVW »

ik rij met een 27-39 vooraan (rotor q-rings) en 11-36 achteraan waar ik de 36 vervangen heb door een 40. Zo geraak je ook overal op....
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: tandwielverhouding

Bericht door kazzz »

Als je ziet dat diegene die naar de Ardennen gaan of wat dan ook met een XX1, dan steken ze meestal een 28T vooraan om toch gemakkelijk overal op te geraken.
Wel, een 28T op een 42 achteraan, komt net overeen met een 24T en 36 achteraan.
Soms moet je de beentjes ook wat laten werk verrichten e en niet te snel de gemakkelijkste weg kiezen?
Plaats reactie