Vervanger ROCKET RON

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Vervanger ROCKET RON

Bericht door mud devil »

Hey

Ben op zoek naar een vervanger voor de Rocket Ron 29"... Deze bestaat nu sinds kort wel in de snake skin versie... Heeft hier iemand ervaringen mee want de gewone versie was een ramp, zeer zwak...

Conti banden 2.2 vallen soms smal uit en zijn ook niet altijd recht geloof ik...

Heeft er iemand een tip voor een vergelijkbare band als de Rocket Ron, dus redelijk goed bollen en toch stuk meer grip dan de Racing Ralph of de MAxxis Ikon...

Maxxis tip?

Nobby Nick vind ik al wat zwaar bollen...

Dank bij voorbaat!!
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Vervanger ROCKET RON

Bericht door G-m@n. »

s-works fast track :wink:
Wasje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 22:51
Rijdt met: Van Nicholas Zion 29-er + Ednine beachracer

Re: Vervanger ROCKET RON

Bericht door Wasje »

Ik weet niet of de s-works track meer grip gaat bieden dan de roro of rara. Ik heb nu ook de s-works fast track liggen en denk er aan om deze om te wisselen voor rara (die heb ik nog liggen). Met name over gladde wortels en modderige parcours had ik een beter gevoel met de rara. Voor de rest van het seizoen ben ik wel content van de fast tracks.
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Re: Vervanger ROCKET RON

Bericht door mud devil »

heeft specialized geen bandje met wat meer grip zonder over een tractorband te spreken....
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Re: Vervanger ROCKET RON

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

maxxis ikon achteraan, maxxis beaver vooraan O:)
voor meer grip achteraan ook een beaver leggen...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Vervanger ROCKET RON

Bericht door RigolleM »

RaRa 2.35 voor en 2.25 achter, geraak je overal mee door ;-)
petruskie
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: za 23 feb 2013 15:24
Rijdt met: Moozes chaser 29 XT, Moozes squadron 105

Re: Vervanger ROCKET RON

Bericht door petruskie »

mud devil schreef:Hey

Ben op zoek naar een vervanger voor de Rocket Ron 29"... Deze bestaat nu sinds kort wel in de snake skin versie... Heeft hier iemand ervaringen mee want de gewone versie was een ramp, zeer zwak...

Conti banden 2.2 vallen soms smal uit en zijn ook niet altijd recht geloof ik...

Heeft er iemand een tip voor een vergelijkbare band als de Rocket Ron, dus redelijk goed bollen en toch stuk meer grip dan de Racing Ralph of de MAxxis Ikon...

Maxxis tip?

Nobby Nick vind ik al wat zwaar bollen...

Dank bij voorbaat!!

Zijn ze zo slecht? Ik heb sinds kort Nobby Nick liggen en bollen zeer zwaar, wel Super grip. Ik wou rocker Ron is proberen omdat iedereen daar precies tevreden over was. Blijkbaar niet iedereen.

Deze is mij pas aangeraden ipv noby NICK "Geax Gato TnT 29x1'9" tzal vor de volgende keer zijn als ik de andere op heb gereden.
d-shack
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 13:49
Rijdt met: GT Zaskar

Re: Vervanger ROCKET RON

Bericht door d-shack »

beste M-D,
sinds juni overgeschakeld van 26" naar 29" en de zomer "doorgebold" met Maxxis Aspen's (zeer vlot bandje maar totaal niks te vertellen in de mud) daarna overgeschakeld op de rara (op de 26" altijd NoNi gehad) maar totaal niet overtuigd.
een week voor de ROC 2x RoRo snakeskin gelegd met minimale melk toevoeging en sindsdien (+-1000km) niks anders meer. op de roc niks problemen; flink plat zetten, overal goede tractie en nog belangrijker, niet plat gereden. nu slecht sporadisch een beetje bijpompen, meestal als ik met de fiets naar een TT bol en wat weg km's moet malen voor ik het bos in ga.
zoals voor alles: proberen - proberen - proberen (jammer genoeg is er daar altijd een flink budget met gemoeid).
Gebruikersavatar
STEVE M
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 12 jun 2011 22:48
Rijdt met: Nen orange me stijve biene - Ne chromé klassieker - A racepjeit

Re: Vervanger ROCKET RON

Bericht door STEVE M »

De Rocket Ron "Snakeskin" is idd een veel betere versie dan de oude "light-versie". Heb ook een paar lights kapot gereden, sinds een paar maanden de "Snakeskin" en nog geen enkel probleem gehad !
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Re: Vervanger ROCKET RON

Bericht door mud devil »

thanx mannen!

k zal de roro snakeskin nekeer moeten proberen.. die bolt idd wel vrij goed en goede grip, alleen waren de flanken niks... wsn de snakeskin veeeel beter....

k hou jullie later wel op de hoogte!

veel bikefun!
Plaats reactie