Chinees 29er ervaringen

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
WillyW
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 12 aug 2007 23:02
Rijdt met: Scalpel 2; Merida Ride 95

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door WillyW »

flashi,

via welke Nl webshop heb je besteld?
heb je reeds fietservaring met de "chinees"?
Gebruikersavatar
terriltje
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 05 jan 2014 16:30

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door terriltje »

WillyW schreef:flashi,

via welke Nl webshop heb je besteld?
heb je reeds fietservaring met de "chinees"?
+1
Dalltrade
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 jan 2016 21:07

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door Dalltrade »

Ons bedrijf is zeer ervaren in import vanuit China van vooral verlichting. Maar fietsonderdelen is een heel andere markt. Wij letten zeer goed op niet aan dumping prijzen te kopen. Voor een ontwerp van een high end elektrische fiets kochten wij enkel de wielen aan in China en paff.... 48.50% Anti-Dumping. Wij kunnen dus verder de import vergeten en ons project afvoeren. Wij importeerde via EMS = post en ik merk wel op dat de meeste klachten op dit forum gaan over import via de Post. In elk geval hebben wij alle contacten met China on hold gezet tot wij meer duidelijkheid hebben maar zelfs als professioneel is er zeer weinig informatie te vinden. Is er een lijst van wat kan en wat niet ? De markt wordt overspoeld door goedkope Chinese fietsen. Betalen deze invoerders ook 48.50% of pakt men alleen de kleintjes?. Probeer het kluwen van Europa maar eens te ontwarren. Wie kan helpen?
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door provo »

De groten zijn over het algemeen beter op de hoogte van de wetgeving (en zijn talrijke uitzonderingen).
Ivm die fietsonderdelen uit china kunnen Europese assemblagefirma's onder bepaalde voorwaarden vrijstelling van de antidumping krijgen: http://tarweb.minfin.fgov.be/itarbel_ex ... abernl.htm , TB 402.
Dalltrade
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 jan 2016 21:07

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door Dalltrade »

Niet via EMS of Post want dan heb je gegarandeerd 100% controle en 48.50% Anti aan uw broek. EMS belooft 10 werkdagen om te leveren en inderdaad de goederen zijn in 10 dagen in Brussel in de douane depot. Deze heren gebruiken dan 3 weken om over de Anti dumping te beslissen dus reken maar door to door op 5 weken en de Anti dumping wordt berekend op de goederen + transport. Verder betaal je ook nog 30 Euro aan de post om de goederen bij de douane te brengen.
Bij de echte koeriers als DHL, Fedex ... betaal je niets extra en zij kunnen zelf de aangifte afhandelen en de douane doet enkel steekproeven. Zo zou je door het net kunnen glippen maar zo kan je geen zaak uitbouwen en de douane kunnen tot 3 jaar terug vorderen. Ik ben dus heel gelukkig dat ik enkel 12 wielen importeerde uit China en nu aan echte dumping kan doen want met deze toeslag van 48.50 % of 23 Euro per wiel kunnen wij deze aan de straatstenen niet meer kwijt. Gelukkig kunnen wij het verlies een weinig compenseren via de belastingsaangifte. Voor mij is deze zaak over en out.
Ivm frames ontving ik een bericht dat indien je in EUROPA een extra bewerking laat doen dat de Anti- Dumping weg valt. Voor te beslissen toch even extra verifiëren. In dit geval indien je ongelakte frames koop en deze in België laat lakken zou je ontsnappen.
Dalltrade
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 jan 2016 21:07

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door Dalltrade »

Niet via EMS of Post want dan heb je gegarandeerd 100% controle en 48.50% Anti aan uw broek. EMS belooft 10 werkdagen om te leveren en inderdaad de goederen zijn in 10 dagen in Brussel in de douane depot. Deze heren gebruiken dan 3 weken om over de Anti dumping te beslissen dus reken maar door to door op 5 weken en de Anti dumping wordt berekend op de goederen + transport. Verder betaal je ook nog 30 Euro aan de post om de goederen bij de douane te brengen.
Bij de echte koeriers als DHL, Fedex ... betaal je niets extra en zij kunnen zelf de aangifte afhandelen en de douane doet enkel steekproeven. Zo zou je door het net kunnen glippen maar zo kan je geen zaak uitbouwen en de douane kunnen tot 3 jaar terug vorderen. Ik ben dus heel gelukkig dat ik enkel 12 wielen importeerde uit China en nu aan echte dumping kan doen want met deze toeslag van 48.50 % of 23 Euro per wiel kunnen wij deze aan de straatstenen niet meer kwijt. Gelukkig kunnen wij het verlies een weinig compenseren via de belastingsaangifte. Voor mij is deze zaak over en out.
Ivm frames ontving ik een bericht dat indien je in EUROPA een extra bewerking laat doen dat de Anti- Dumping weg valt. Voor te beslissen toch even extra verifiëren. In dit geval indien je ongelakte frames koop en deze in België laat lakken zou je ontsnappen.
Plaats reactie