Chinees 29er ervaringen

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Bengelen
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 09 nov 2011 22:45
Rijdt met: Ridley scorpion full XT

Chinees 29er ervaringen

Bericht door Bengelen »

Hoi,

Ik ben er over aan het nadenken om een chinees 29er frame in te voeren (type LKT023)

Wie heeft er recente ervaringen, met het invoeren welke taxen te verwachten (ik lees veel over dump taxen) wat is de beste manier van versturen (fedex, post, dhl)

Als er iemand ervaringen over een chinees frame heeft graag (zonder de discussie te willen opstarten of dit nu goed of slecht is)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door sneln eddy »

Rij nu al een goeie twee jaar met een Lkto23 en een aantal wedstrijden en marathons
mee gereden en nu zit er een barst in aan de achterbrug waar de remleiding uitkomt.
Ik wil je niet bang maken maar zou toch eens kijken bij on one bikes.
Het scheelt zoveel niet in prijs en waarschijnlijk beter in garantie.
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door Japie carbon »

Heb je garantie gevraagd bij de Chinees? Meestal krijg je gewoon een nieuw frame
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door jfcb »

Japie carbon schreef:Heb je garantie gevraagd bij de Chinees? Meestal krijg je gewoon een nieuw frame

+1

een mailtje met de foto van de scheur en het serienummer van het frame en ik kreeg een nieuwe opgestuurd.
Zelfs de verzendkosten heb ik niet moeten betalen.
Gebruikersavatar
Terrilpatser
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: di 03 aug 2010 10:49
Rijdt met: Rockrider XC100s

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door Terrilpatser »

Heb een jaar geleden ook een Chinees frame besteld, met isp. Frame brak na 700 km en tijdens een normale handeling. Heb na wat aan te dringen een nieuw frame gekregen, maar wel voor de verzending kunnen opdraaien.

Wat de kosten betreft: 10 pct invoertaks, 21 pct btw en in mijn geval 48 pct antidumpingstaks. Heb het frame wel met print besteld, misschien dat dat er voor iets tss zat.

Conclusie wat mij betreft: een keer en nooit meer, voor een beetje meet heb je een frame bij je LBS, met service en garantie.
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door sneln eddy »

Japie carbon schreef:Heb je garantie gevraagd bij de Chinees? Meestal krijg je gewoon een nieuw frame
Yep, foto's doorgemaild maar was net buiten garantieperiode van 2 jaar.
Dus voor mij geen oosters frame meer. [-X
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door fucalot »

2 jaar voor een frame van 300 euro, vind ik prima, helaas maakt de importtaks er 600 euro van en dan wordt het idd minder interessant..., heb nu 4 chinese frames gehad en eigenlijk nog geen noembare problemen, 2xmtb en 2x race
SlowOne
Mountainbiker
Berichten: 226
Lid geworden op: za 07 jun 2008 21:34
Rijdt met: Rotwild R.R2 HT

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door SlowOne »

Bol ook sinds paar maanden met ene rond (29er)

Content van, douane heeft mij wel 200€ meer laten betalen op een frame (afgezet :cry: )
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door _alain_ »

SlowOne schreef:douane heeft mij wel 200€ meer laten betalen op een frame (afgezet :cry: )
Neen, dat zijn de normale taksen.
Wees blij dat er nog geen dumpingtaks is bijgekomen.

Afhankelijk van de situatie (verzender, douanier, ...) kan je met wat geluk eronderuit komen, maar ga er maar vanuit dat je importtaksen betaalt.
Alleen willen de meeste mensen dat niet begrijpen en zijn alle extra kosten de fout van k#tdouaniers.
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: Chinees 29er ervaringen

Bericht door fucalot »

_alain_ schreef:
SlowOne schreef:douane heeft mij wel 200€ meer laten betalen op een frame (afgezet :cry: )
Neen, dat zijn de normale taksen.
Wees blij dat er nog geen dumpingtaks is bijgekomen.

Afhankelijk van de situatie (verzender, douanier, ...) kan je met wat geluk eronderuit komen, maar ga er maar vanuit dat je importtaksen betaalt.
Alleen willen de meeste mensen dat niet begrijpen en zijn alle extra kosten de fout van k#tdouaniers.
Verschil is dat vroeger 1 op 10 moest betalen of misschien nog niet, en nu iedereen, helaas...
Plaats reactie