Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door pieterp »

Je ziet toch een paar verschillende marketing strategieën. Als je vergelijkt wat ze aanbieden binnen een bepaald segment neem nuhet trail en all mountain segment:

Trek: 650b + 29, laat koper de keuze
Giant: 650b + 29, sterke marketing push naar 650b
Specialized: trekt heel duidelijk de kaart van de 29
Scott: 650b + 29, laat koper ook de keuze

Bij de kleinere merken:
Santa Cruz: 650b + 29
Cannondale: nog geen 650b in aanbod
GT (zelfde groep al C'Dale): 650b

Uiteindelijk komt het op 1 ding neer: fietsen verkopen en geld verdienen en soms moet de klant dan wijsgemaakt worden wat hij nodig heeft door te claimen dat iets het beste is. Daar kunnen we nog uren over zagen en zoals ze bij Santa Cruz zeggen: Don't feed the trolls! Check het beging van deze video:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat echt opvalt is dat alles tegenwoordig een aanleiding is om over wielmaten te mauwen, check maar eens de comments op pinkbike ( http://www.pinkbike.com/news/Enduro-Wor ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) Het stoort me wel een beetje maar ondertussen doe ik er hier aan mee 8)
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door rombaft »

pieterp schreef:Je ziet toch een paar verschillende marketing strategieën. Als je vergelijkt wat ze aanbieden binnen een bepaald segment neem nuhet trail en all mountain segment:

Trek: 650b + 29, laat koper de keuze
Giant: 650b + 29, sterke marketing push naar 650b
Specialized: trekt heel duidelijk de kaart van de 29
Scott: 650b + 29, laat koper ook de keuze

Bij de kleinere merken:
Santa Cruz: 650b + 29
Cannondale: nog geen 650b in aanbod
GT (zelfde groep al C'Dale): 650b

Uiteindelijk komt het op 1 ding neer: fietsen verkopen en geld verdienen en soms moet de klant dan wijsgemaakt worden wat hij nodig heeft door te claimen dat iets het beste is. Daar kunnen we nog uren over zagen en zoals ze bij Santa Cruz zeggen: Don't feed the trolls! Check het beging van deze video:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat echt opvalt is dat alles tegenwoordig een aanleiding is om over wielmaten te mauwen, check maar eens de comments op pinkbike ( http://www.pinkbike.com/news/Enduro-Wor ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) Het stoort me wel een beetje maar ondertussen doe ik er hier aan mee 8)

Marketing heeft er zeker veel mee te maken, het is fietsen verkopen geblazen en ik vermoed dat de nieuwe wielmaten een heel welkome verrassing waren voor de fietsfabriekanten die er toch een verkoopsboost zullen door gekregen hebben, nu zijn ze natuurlijk verslaafd aan de extra sales...

Desondanks, marketing of niet, een product zal pas (goed)verkopen als de klanten er tevreden over zijn.

Volgende stap wordt ... ? Electronsiche dempers ?
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door Pasta »

thanks pieterp =D>
eronJ
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 16 aug 2013 15:20

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door eronJ »

_eli_ schreef:Denk dat je ook vooral moet kijken naar de globale markt,
een 29er is absoluut de bike voor het platte en niet technische België.

Je kan nu gaan zeggen 'ja maar, in mijn bosje om de hoek ligt een echt technische trail/singletrack'
Als je eerst 10 km moet rijden om dan 200 m 'technisch' te rijden, doe je enkel voordeel met een snelle bike.

Elke XC of Marathon in België is snel! Een technische wedstrijd waar zelfs toppers maar 14km/u halen kennen we niet.

Maar België is de wereld niet, en als je een Amerikaan uitlegt dat we hier XC met een vaste vork rijden, lacht hij eens, met zijn 120 mm XC bike...

Dus lig er niet wakker van dat je met een 29er in de zeik gezet bent voor hier...want dat is niet.
bwua.. :p De wedstrijden in Stoumont/Sankt-Vith/Houffalize/Eupen,.. bevatten toch wel aardig wat technische stukken :) Maar inderdaad, voor België is een 29er sowieso het beste over het algemeen bekeken :)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door kawa »

eronJ schreef: Maar inderdaad, voor België is een 29er sowieso het beste over het algemeen bekeken :)

Ik snap nog altijd niet wat België op zich met wielmaten, remmen etc te maken heeft.

In België hebt ge gewoon alles.... van onnozel veldtoertochten tot de meest technische trails....
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door flupke73 »

kawa schreef:
eronJ schreef: Maar inderdaad, voor België is een 29er sowieso het beste over het algemeen bekeken :)

Ik snap nog altijd niet wat België op zich met wielmaten, remmen etc te maken heeft.

In België hebt ge gewoon alles.... van onnozel veldtoertochten tot de meest technische trails....
Ikke zijn met de estupido ^^
Rijen verdoeme en geen nief 26"spellement kuupen
Al de rest is tijdvullerij :-({|=
eronJ
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 16 aug 2013 15:20

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door eronJ »

kawa schreef:
eronJ schreef: Maar inderdaad, voor België is een 29er sowieso het beste over het algemeen bekeken :)

Ik snap nog altijd niet wat België op zich met wielmaten, remmen etc te maken heeft.

In België hebt ge gewoon alles.... van onnozel veldtoertochten tot de meest technische trails....
Maar daar worden in het algemeen de wedstrijden niet op verreden, dat is meer op die "knalparcourskes" waar een 29" zo z'n voordelen heeft volgens mij..
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door MirFlash »

Hmm knalparcourkes :-"

Afbeelding

Afbeelding
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door Jannemanneke »

En wat die Anton Cooper van Cannondale met z'n 29'er uithaalt. Maf gewoon.

Afbeelding
eronJ
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 16 aug 2013 15:20

Re: Merkwaardige uitspraak Giant over toekomst 29ers

Bericht door eronJ »

MirFlash schreef:Hmm knalparcourkes :-"

Afbeelding

Afbeelding
Is dit een antwoord op wat ik typte ? :p Want dan snap ik het antwoord niet zo goed denk ik ? Dat eerste is Houffalize en dus één van de uitzonderingen wat "knalparcourskes" betreft.. ? :wink:
Plaats reactie