ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door wasbeer2006 »

R1ALAIN schreef:Op den duur weet je echt niet meer wat te gebruiken....
En ik ben dringend toe aan een lichte allround zomerband voor mijn crestjes (en CrossMAx29)
Pak dan gewoon een rara 2.25 of 2.1 TLR ben je toch klaar, vloeistof erin en rijden.......
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door flip »

mud devil schreef:idd, heb er twee besteld bij bikecomponents, rond nieuwjaar denk ik...

ga nu achteraan een continental race king 2.2 protection leggen, hoop dat er daar niks mis mee is (niet volgens dit forum).

ik zeg niet dat het niet kan, maar blijf het iets raar vinden.... #-o #-o
Conti RK 2.2 Protection vlot op je velg gekregen? Of misschien andere mensen met ervaring in combinatie Crest + Conti 2.2 in protection uitvoering?

Eventueel ook met biba?

Heb onlangs een band (Spec. Fast Track Grid) gehad die zonder biba vlot op de velg ging, maar met biba absoluut niet te doen. Natuurlijk niet zo handig als je lek rijdt en een biba moet steken...

Ik ben aan het denken om de X-king 2.2 Protection erop te leggen voor Alpentour en Zillertal. Had op m'n vorige bike (26") deze liggen en vond die geweldig goed bollen, ook nooit lek mee gereden...

Daarvoor reed ik met RoRo en/of Rara. Maar daar heb ik absoluut geen vertrouwen meer in, al waren het niet de snakeskin versies...
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door mud devil »

onlangs een conti raceking protection 29. x 2.2 gemonteerd op een crest velg, tblss met latex.

ging iets moeilijker dan een schwalbe snake skin, wat meer latex erin en hij floepte toch vast!!!! houd goed op druk, hot mee gereden, evenals waimes...

ook snakeskin van scwalbe (vooraan ra ra) geen miserie mee gehad...
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door BelAir_500 »

ter info : mijn banden moeten de vernieuwde editie zijn omdat ik ze vlekkeloos heb kunnen monteren op mijn crest velgen

racing ralph snake skin 2.25

grtz
Gebruikersavatar
mtbwim
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 01 sep 2008 19:12
Rijdt met: black/red

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door mtbwim »

BelAir_500 schreef:ter info : mijn banden moeten de vernieuwde editie zijn omdat ik ze vlekkeloos heb kunnen monteren op mijn crest velgen

racing ralph snake skin 2.25

grtz
wat is de breedte van deze band in mm
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door mud devil »

ra ra bij mij 55 mm...
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door sam2300 »

Aha, ben blij dat ik op dit topic ben uitgekomen... Rocket rons op mijn ztr crest, onmogelijk te (de)monteren. Heb de topic even nagelezen, maar kan er niet goed aan uit, mijn banden zijn van begin dit jaar. Wilt dit dan zeggen dat de nieuwe versie dit probleem niet heeft?
jexx1234
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 21:02
Rijdt met: Canyon Ultimate CF SLX SL

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door jexx1234 »

sam2300 schreef:Aha, ben blij dat ik op dit topic ben uitgekomen... Rocket rons op mijn ztr crest, onmogelijk te (de)monteren. Heb de topic even nagelezen, maar kan er niet goed aan uit, mijn banden zijn van begin dit jaar. Wilt dit dan zeggen dat de nieuwe versie dit probleem niet heeft?

Heeft natuurlijk te maken met de productie, want is handgemaakt.
Maar begin dit jaar gaven RaRa snake skin 29" op Crest velg problemen, nu weet ik het niet.
Zijn je RoRo's snake skin?
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door sam2300 »

Heb zonet mijn banden kunnen wisselen zonder al te veel moeite. Gewoon een 4-5x terug goed in het gootje duwen en het lukt zelfs zonder bandenlichters nu! Ben blij dat het is opgelost, en we hebben weeral iets bijgeleerd...
Gebruikersavatar
vdc
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: do 03 jun 2004 22:21
Rijdt met: Lierde

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door vdc »

ik net een nieuw profiel van RaRa 2,25 op crest velg proberen te monteren maar lukt zelfs met lichters erg moeilijk

Helemaal niet doenbaar om bij platte band op een tocht te demonteren

graag alternatieven met veel ruimere binnendiameter en eenzelfde grip rolweerstand
Plaats reactie